Hej!
Vi ska bygga vår första altan vid våran enplansvilla. Har lite funderingar angående om man ska bygga på plintar eller stenplattor.
Vi bor i Västerbotten, är det ens möjligt att bygga med plintar då? Tänker på att frostfritt är väl ungefär på 2m djup.
Om man bygger på stenplattor, finns det plattor med liknande fästen som plintar har eller är det stolpe ner mot platta med syllpapp imellan som gäller?
Min tanke är då om man lägger markduk på gräsmattan, sedan köra med padda på det för att sedan lägga stenplattor på? Gör man på detta vis kommer det inte finnas plats för bärlinor under reglarna, så en annan lösning måste göras.
Tacksam för alla svar