Tänker bygga en uteplats runt ett hörn på vårt hus, problemet är att vi hamnar närmare än 4.5m till granne då vårt hus ligger 4m från tomtgräns. Min fråga gäller bygglov på altandelen mot grannen som INTE skall ha tak utan bara vara ett soldäck med x-stacket, krävs grannemedgivande för denna del?
Någon som vet exakta regler kring altanbyggande och bygglov!? :-/