4 317 läst ·
5 svar
4k läst
5 svar
Altan på plattor
Hej,
Idag har jag en uteplats med plattor som jag tänkte lägga trädäck direkt på och jag tänkte kolla med forumet om min plan funkar:
Plattorna är jämna men om det finns ojämnheter tänkte jag fixa det med plastkilar. Jag vill gärna använda 45*95 reglar för att kunna få in altanen under husets brädor.
Vad tror ni, funkar detta eller har jag missat något? Någon dimension som är fel?
Idag har jag en uteplats med plattor som jag tänkte lägga trädäck direkt på och jag tänkte kolla med forumet om min plan funkar:
- Trädäcket ska bli 4,2 * 2,6 meter
- Jag tänkte bygga en ram av 45*95 reglar och sedan cc 60 golvreglar med samma dimension
- Golvreglarna och ramen bygger jag med 90*90 vinkeljärn
- På detta lägger jag 28*120 trall
Plattorna är jämna men om det finns ojämnheter tänkte jag fixa det med plastkilar. Jag vill gärna använda 45*95 reglar för att kunna få in altanen under husets brädor.
Vad tror ni, funkar detta eller har jag missat något? Någon dimension som är fel?
Har du tillgång till bordssåg är det bättre om du köper 45x195 reglar och klyver på mitten. Anledningen till detta är att de reglar under 45x145 dimensionen oftast endast är NTR-AB tryckta och då ej skall vara i direkt markkontakt.
Klicka här för att svara