Medlem
· Västernorrland
· 528 inlägg
ullet
Hobbyelektriker
· Västerbotten
· 588 inlägg
ullet
Hobbyelektriker
- Västerbotten
- 588 inlägg
Jag har just köpt två nyckelringskontroller från Amazon till mina Hörmann-portar, funkar fint (programmeras på samma sätt som originalkontrollerna) och gick på typ 150 kr/2 st jämfört med Hörmanns egna för 550 kr/st. Beställde dom här: https://www.amazon.se/dp/B0D8J9LL75?ref_=pe_24982401_513610551_E_301_dt_1
Nyckeln är att ta reda på vilken motor du har och vad kontrollen du redan har heter, i mitt fall var det Ecostar och RCS2.
Nyckeln är att ta reda på vilken motor du har och vad kontrollen du redan har heter, i mitt fall var det Ecostar och RCS2.
R
RalleB
Husägare
· Jönköpings län
· 1 167 inlägg
RalleB
Husägare
- Jönköpings län
- 1 167 inlägg
Stämmer inte, jag köpte dessa från aliexpress:E etompau skrev:
https://a.aliexpress.com/_Ew15YSU
Funkar alldeles utmärkt till min Hörmann port, tydliga instruktioner om hur man clonade original dosan. Tog ett par minuter sen var de up and running.
Bra med återkoppling. Har dock sett fall där användare har köpt 433-fjärrkontroller som ej har fungerat. Kan tänka mig att tillverkarna använder olika och förbättrade grejor på nyare portar.R RalleB skrev:
Att klona och på andra sätt attackera fjärrkontrollerade grejor har blivit ett populärt sätt för att begå brott, med detta följer att tillverkarna har fått steppa upp och göra säkrare grejor.
Medlem
· Västernorrland
· 528 inlägg
Perfekt. Tack för svar.
Helst skulle jag vilja ha en för fyra portar men med lite skyddade knappar.
Första vintern i huset lyckades jag tydligen trycka upp ena porten (garage i huset) med fjärren som låg i fickan och då var det -24 ute... En golvvärmeslinga i garaget frös och det blev en massa felsökning... och nu lever bara två av golvslingorna...
Helst skulle jag vilja ha en för fyra portar men med lite skyddade knappar.
Första vintern i huset lyckades jag tydligen trycka upp ena porten (garage i huset) med fjärren som låg i fickan och då var det -24 ute... En golvvärmeslinga i garaget frös och det blev en massa felsökning... och nu lever bara två av golvslingorna...
Medlem
· Västernorrland
· 528 inlägg
M Murkla1949 skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett par såna här från Amazon blev det till slut. Litade för mycket på länkarna ovan först för det skulle vara 868mhz här. Men jag får skylla mig själv som inte läste på🙂
Efter att ha listat ut hur de programmeras så funkar de nya finfint och är oväntat rejäla och känslan är faktiskt bättre än Hörmanns original. Perfekta att ha på bilnyckeln och dessutom till alla fyra portarna.
Klicka här för att svara