Engelskan har kommit längre...
Han-tlangare blir på ett ungefär hen-chman...

Typ. 😃
 
Något är fel när..... Man ska ta upp efter pudlar medans hästar kan vräka ur sig ett helt skottkärrelass på trottoaren.
 
blackadder skrev:
Något är fel när..... Man ska ta upp efter pudlar medans hästar kan vräka ur sig ett helt skottkärrelass på trottoaren.
Hästar och hundar har samma rätt att skita.
Och hästars och hundars ägare har samma skydlighet att inte skita i det.
Tar jag för givet.
 
Fast jag har aldrig sett en ridande polis plocka upp efter sig.
 
Stefan Bengtsson skrev:
Fast jag har aldrig sett en ridande polis plocka upp efter sig.
Fast jag har aldrig sett en ridande polis uträtta sina behov på gatan. 😂😂
 
  • Gilla
KTM RTR
  • Laddar…
Gödsel tillhör markägaren, det är olagligt att plocka upp det.
 
mycke_nu skrev:
Gödsel tillhör markägaren, det är olagligt att plocka upp det.
Vilket innebär att ni inte bör lägga påsarna med gödsel, ni handlat hos trädgårdsmästaren på kommunens mark när ni lastar ur bilen nu i vår.
 
  • Gilla
sventable
  • Laddar…
fubar skrev:
Fast jag har aldrig sett en ridande polis uträtta sina behov på gatan. 
Vi har en del kvar att uppleva...
 
@cesar33

Precis, i alla fall om det är naturlig gödsel. :)

Jordabalken
2 kap. Tillbehör till fastighet

1 § Till en fastighet hör byggnader, ledningar, stängsel och andra anläggningar som har anbragts inom fastigheten för stadigvarande bruk, på rot stående träd och andra växter, naturlig gödsel.
 
  • Gilla
fubar
  • Laddar…
Något är fel när postorderfirmor skickar ut bekräftelse på att ens beställning är skickad bara för att de tagit ut ett kollinummer, åsså skickar de inte grejerna förrän dagen efter i alla fall.
 
  • Gilla
Carl_Elvis
  • Laddar…
M
Något är fel... ...när bakaxelbalken på vänster sida, pga stora rosthål, viker sig så hjulet tar i skärmen i ovankant...
 
ullberg
MaxPax skrev:
Något är fel... ...när bakaxelbalken på vänster sida, pga stora rosthål, viker sig så hjulet tar i skärmen i ovankant...
Ja, det verkar ju vara något fel på besiktningen i så fall (om det nu var en besiktigad bil)
 
MaxPax skrev:
Något är fel... ...när bakaxelbalken på vänster sida, pga stora rosthål, viker sig så hjulet tar i skärmen i ovankant...
Det är inte fel, det är antagligen bara så att du kör en Jaguar.
 
MathiasS skrev:
Det är inte fel, det är antagligen bara så att du kör en Jaguar.
Något är fel ... när avundsjukan lyser starkare än solen. :)
 
  • Gilla
KTM RTR
  • Laddar…
Korvgubbe
När folk på extremt upprörda och kallar det för barbariskt och mordiskt när en djurpark ger en avlivad giraff till lejonen istället för att slänga ut den med soporna...
 
  • Gilla
Carl_Elvis och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.