Dagens notering på motorvägen från Göteborg till Stockholm var en Audi A6 som körde om mig, jag hade 130 på mätaren.
Inget konstigt om det inte vore för att den hade ett stort boggisläp bakom lastat med ved (staplad) ända upp till gallergrindarna.

Lite GAAAHHH i ämnet bil är att firmaholken nu varnar "Byt olja snarast"
Jag har stor service bokad om exakt en månad, det är inom rekomenderad intervall i tid och mil.
Men Ford har oljekvalitetsmätare, och nu är oljan tydligen dålig.
Jag får väl ringa verkstaden och boka om.

• Wow
  • Haha
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
D djac skrev:
Vad gick ett sånt kalas på, funderar på samma sak bak...?
Runda slängar 1650 i kronor tror jag dämpare + bussningar kostade.

• Gilla
djac
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Dagens notering på motorvägen från Göteborg till Stockholm var en Audi A6 som körde om mig, jag hade 130 på mätaren.
Inget konstigt om det inte vore för att den hade ett stort boggisläp bakom lastat med ved (staplad) ända upp till gallergrindarna.

Lite GAAAHHH i ämnet bil är att firmaholken nu varnar "Byt olja snarast"
Jag har stor service bokad om exakt en månad, det är inom rekomenderad intervall i tid och mil.
Men Ford har oljekvalitetsmätare, och nu är oljan tydligen dålig.
Jag får väl ringa verkstaden och boka om.
Är det en sådan självförstörande motor? (Med våt kamrem)

snaggletooth snaggletooth skrev:
Är det en sådan självförstörande motor? (Med våt kamrem)
Japp, den ska få ny rem på servicen.

Nu ska vi åka och kolla på en, enligt Norrmännen "Guds gåva till mänskligheten"

Medans vi kollar kan ni gissa......eller är det nån som vet ??

galento
Isakare Isakare skrev:
Finns hur många stollar som helst , bara bra att det blir fler fartkameror och indragna körkort.

galento galento skrev:
Finns hur många stollar som helst , bara bra att det blir fler fartkameror och indragna körkort.
Färre fartkameror och vettigare vägutformning tack

• Älska
  • Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Nu ska vi åka och kolla på en, enligt Norrmännen "Guds gåva till mänskligheten"

Medans vi kollar kan ni gissa......eller är det nån som vet ??
Kläbo!? 🤔😉

galento
Rabbithole Rabbithole skrev:
Färre fartkameror och vettigare vägutformning tack
Ja det vore fint men så länge det finns personer som kör långt över hastighetsbegränsningar och riskerar andras liv så måste det nog finnas kameror och fart / nykterhetskontroller.

galento galento skrev:
Ja det vore fint men så länge det finns personer som kör långt över hastighetsbegränsningar och riskerar andras liv så måste det nog finnas kameror och fart / nykterhetskontroller.
Jag tycker mest det är problem att vi inte kan bestämma oss för att transportleder ska ha konstant hastighet utan det ska ner till 60km/h vid alla hus så folk ska kunna köra ut oaktsamt och springa ut på vägen istället för att bygga enkla planskilda korsningar/påfarter/över/undergångar när det är så enkelt på många ställen.

• Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Kläbo!? 🤔😉
Tråden handlar om bilar.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Tråden handlar om bilar.
Tesla!

FredrikR FredrikR skrev:
Tesla!
Jag skrev bil 😉

• Gilla
  • Haha
mikethebik och 3 till
  • Laddar…
Vi har köpt en Hiace, superfin -06a som bara gått 25.000 mil, tidigare ägd av en men på Toyota.
Ska inredas för enklare camping.

• Gilla
Dan_Johansson och 3 till
  • Laddar…
N
Isakare Isakare skrev:
Vi har köpt en Hiace, superfin -06a som bara gått 25.000 mil, tidigare ägd av en men på Toyota.
Ska inredas för enklare camping.
Jag har hört av en som hade åkeri med många Hiace med dieselmotor att dom har minst problem mellan 200000 och 900000 km.

• Gilla
Isakare och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.