1 108 168 läst ·
15 450 svar
1108k läst
15,5k svar
Allt om bilen
Hemma efter 12 timmar i bilen.
Måste igen berömma Ford för stolen i Transiten.
Klev ur som inget hänt.
Mins en resa till Skellefteå i en Citroen Berlingo, fick rulla ut ur bilen i Sundsvall p.g.a ryggskott.
Drygt 100 mil idag, omkörd av 1 bil !!!
Extraljusen passade på att sluta fungera när man mest behövde de, bytte relä förra året, men det behövs nog nya kablar, de har hängt med i 11 år i 3 olika bilar.
Måste igen berömma Ford för stolen i Transiten.
Klev ur som inget hänt.
Mins en resa till Skellefteå i en Citroen Berlingo, fick rulla ut ur bilen i Sundsvall p.g.a ryggskott.
Drygt 100 mil idag, omkörd av 1 bil !!!
Extraljusen passade på att sluta fungera när man mest behövde de, bytte relä förra året, men det behövs nog nya kablar, de har hängt med i 11 år i 3 olika bilar.
Har kört utan i 10 år utan problem på v70,n.N Niq skrev:Har aldrig hört att den skulle bidra till kylningen men det är ju mycket möjligt att jag bara missat det.
Jag tror den gör större nytta som stänkskydd för elektroniken i motorrummet.
På V70n jag hade så gick den sönder första eller andra året jag hade den bilen. Körde minst 6 år utan. Enda problemet jag märkte av var det stänkte upp mycket mera vatten o snö i motorrummet.
Läppen fyller tre funktioner; Sänker luftmotståndet, skyddar mot smuts och dämpar ljud.DennisCA skrev:
Nå det förstås, tänkte mera på att jag hört vissa säger de här behövs för att kyla bilen ordentligt, fast jag märkte nu inte bilen blev varmare än vanligt i morse. Men vi har ju vinterföre. Eller nåt annat man kanske inte tänkt på. Den borde väl tillbaks men fan skruvarna lämnade under snön nånstans...
Igår fick jag tag i en laptop med Windows 10. Installerade virtualbox och Windows XP och Vol-fcr 1.3.6. Sedan fick jag fajtas med drivrutiner ett bra tag men i morse fick jag ut felkoder ur Volvon. Rena turen jag köpte en vag kkl 409.1 kabel för dryga 10 år sen som aldrig kom till användning.
Koderna är EFI-448 och EFI-442
Pulsed secondary air injection pump flow fault
Pulsed secondary air injection flow fault
Nånting med luftpumpen att göra. Har inte haft möjlighet att kolla idag då jag är borta men låter inte som det är något som skadar motorn.
Koderna är EFI-448 och EFI-442
Pulsed secondary air injection pump flow fault
Pulsed secondary air injection flow fault
Nånting med luftpumpen att göra. Har inte haft möjlighet att kolla idag då jag är borta men låter inte som det är något som skadar motorn.
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 381 inlägg
Vinterdäck på.
Givetvis har en ventilhatt ärgat fast...
Provar först 5-56 men hela ventilen snurrar bara (dvs gummi och allt).
Kapar upp den med multicuttern:
Multimaskinen går lite för djupt och jackar ventilen, lägger på lite tenn så det blir tätt när man pumpar.
Och gissa vad som inte tål 5-56 🤬
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Multimaskinen går lite för djupt och jackar ventilen, lägger på lite tenn så det blir tätt när man pumpar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Allvetare
· Västra Götaland
· 11 963 inlägg
Hänt samma sak för mig. Aldrig ventilhattar i aluminium när svarta plast är så bra13th Marine skrev:
Vinterdäck på.
[bild]
[bild]
Samma här. Plast numer.
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 381 inlägg
Allvetare
· Västra Götaland
· 11 963 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 381 inlägg