Ska väl va Citroen 2CV... Där får du väl typ varenda del ännu nytillverkad om du så vill... Elmotor i en 2CV kanske vore nåt.

Tintin approved

Tintin och kapten Haddock kör en blå Citroen 2CV genom en bergig landskapsscen med dammoln bakom bilen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Älska
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
Min systerson är uppenbarligen en fan av extraljus, tre stycken stora i mitten, led bar på taket, led bar under nummerplåten också... Kommer han till belyst område måste han blända av snabbt eller så tror gatubelysningen det är dagtid och slår av.

• Haha
Fotografen och 1 till
  • Laddar…
DennisCA DennisCA skrev:
Ska väl va Citroen 2CV... Där får du väl typ varenda del ännu nytillverkad om du så vill... Elmotor i en 2CV kanske vore nåt.

Tintin approved

[bild]
Och Bond. James Bond.

Gul bil flyger genom luften över en väg med en svart bil körande bredvid, omgiven av träd och buskar. James Bond-referens i forumtråden.
Skapa konto

C
S Stefan1972 skrev:
Man tänker liksom att vilka enorma pengar detta måste ha kostat och när de sedan konstaterar att reservdelen kommer bli så dyr att det inte är nån ide att vi lagerför dem så undrar man ju lite på hur det ens rymdes i kalkylen på bilbyggandet.
Jag var mer inne på att problemet är att t.ex. varje stol är (lite) unik så du måste ha 58 olika stolar på hyllan där var och en har en begränsad efterfrågan. Till och med på skroten är de oerhört selektiva med vilken typ av grejor de sparar. Det hänger inte så mycket på skicket eller så, utan efterfrågan är för liten helt enkelt.

Föraren av en till synes helt ny Toyota RAW4 kunde inte bedömma bilens position och drog just hela sidan av bilen mot en betongkant.

Stackars hennes man när hon ringer o berättar!

• Haha
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
Hade samma upplevelse i måndags på E6 i en Volvo C40 (EC40) autopiloten/lane assist ville dra bilen iväg ner mot diket precis efter en avfart i samband med vägarbete va väl linjerna lite sådär.

Tokslut Tokslut skrev:
Cirkel K: från 159kt/månad. [länk]
Abbonemang är dyrare, från 299 och
Tvättabonnemang gäller ej för företagsregistrerade bilar utan endast privatpersoner och ett registreringsnummer.
https://www.circlek.se/biltvatt/tvattabonnemang

Wash World är billigast på abbonemang, men finns kanske inte på din ort
Wash World prislista för bilvårdsabonnemang: Budget 149 kr, Standard 199 kr, Premium 249 kr, Premium Shine 299 kr, All Inclusive 499 kr per månad.
Skapa konto

D Dilato skrev:
Abbonemang är dyrare
Tvättabonnemang, det finns uppenbarligen folk till allt.

• Gilla
galento
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Känner man sig lite extra glad nån gång kan man titta på här deprimerande spaningen på området;
[media]
En del saker blir säkert svårt att genomföra utanför en amerikansk kontext, men ändå...
Mycket intressant och även provocerande spaning! Den är kanske litet lång, en timme, men det är väldigt mycket intressant stoff här. Jag kan känna igen mycket av tänket kring stads/rafikplanering i min egen hemstad Växjö, och i en mängd andra orter runt om.

Jämförelsen Utrecht och "fake London" var mycket intressant, liknande städer men som fått helt olika utvecklingskurvor senaste par decennierna. AV, nej det tål att tänkas på om det ska rullas ut på bred bas och vad som är den egentliga nyttan, vem som ska betala och vilka som håvar in pengarna.

Bara detta att den sk "AI" i dessa AV tränas på breda fina vägar i städer byggda för bilar i soliga amerikanska södern med vackert väder året om; man behöver inte vara särskilt smart för att fatta att detta inte kommer att fungera i typiska europeiska städer eller under svenska bistra vägväderförhållanden. Men detta är det lilla, finns mycket större bekymmer som avhandlas rätt utförligt.

___
Jag postar YT-vdeon igen så man enkelt kan se vad jag pratar om.

• Gilla
cpalm och 1 till
  • Laddar…
Har bara en nyckel till "nya" bilen, en Kia ceed 2011, vilket jag tycker är lite dumt då jag kan vara lite slarvig 🙄

Köpa en nyckel för 2500 känns inte riktigt aktuellt...

Kan man själv kopiera nyckeln och lägga in koden på tex en rfid tag som man har tillsammans med nyckeln?

Vad jag förstått så kan man inte ha 2 nycklar med samma kod i bilen för då kan stöldskyddet slå in, alltså bilen känner att det är nåt lurt.

Men har jag förlagt original nyckeln så vore det ju smidigt med en extra

Unikt namn
Kan du inte ta borttappad nyckel på någon försäkring?
Det känns som biltillverkaren borde gjort det svårt att kopiera nycklarna utan dyr utrustning.

Unikt namn Unikt namn skrev:
Kan du inte ta borttappad nyckel på någon försäkring?
Det känns som biltillverkaren borde gjort det svårt att kopiera nycklarna utan dyr utrustning.
Fick bara med en nyckel och tror inte det går att ta på min försäkring

Unikt namn
Jaha typiskt, ja då blir det svårt att göra ett försäkringsärende av det.

N
nino nino skrev:
Fick bara med en nyckel och tror inte det går att ta på min försäkring
Kanske en idé att fara till Kia och se hur många nycklar som finns inprogrammerade och om det finns fler än din nyckel så kanske det är idé att ta bort dom. Även om risken är liten att någon skulle stjäla bilen med extranyckel.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.