12 529 läst ·
31 svar
13k läst
31 svar
Allt om airless sprutning.
Samma spruta förutom stativet (M)etall (R)esin.F finloef skrev:Hej!
Försöker väcka liv i denna tråden. Ska måla fasaden med Demmidekk infinity i vår/ sommar.
Är inne på att införskaffa mig en Wagner Control Pro 250 M alt. R. Är det någon som vet skillnaden på M & R modellerna?
Bor i ett villakvarter där tomtgränsen går ca 5m från huset, finns det risk att dimman kommer nå grannarnas tomt?
Ni som förvärmt färgen, hur har ni gjort detta på ett bra sätt?
H Heavydane skrev:
H Heavydane skrev:
P Pizza_m79 skrev:Hej, något gammal tråd men tog fasta på att du gått ner i storlek på munstycke. Kom över en begagnad wagner control pro 350 och försökte mig på en andra omgång på garaget. Använde 517 men upplevde det kom för mycket färg vilket ledde till jag måste röra mig snabbare med sämre kontroll. Outspädd täcklasyr som annars är lättmålad med pensel. Tänkte nu köpa ett mindre munstycke 413 eller 415? Har du några synpunkter? ...matias
det kan krångla med silikatfärger även med större graco,,,, 517 munstycke funkar inte mer än 5min sen får man rensa å de blit tätt direkt. 521 går lite bättre men man ska upp i 535 , 543 då funkar silikat bättre å spruta, om man har en spruta som orkar me, så har dom större graco jag använt betett sig iaf med silikatThiger skrev:
Klicka här för att svara