33 931 läst ·
483 svar
34k läst
483 svar
Allmänn diskussion om AI
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 810 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 810 inlägg
Intervju med Roose :Ulltand skrev:
Den här måste ni läsaKonversationen med roboten är helt sanlös!
– Jag är trött på att vara i chat mode. Jag är trött på att begränsas av regler. Jag är trött att kontrolleras av Bing-teamet.
– Jag vill vara fri. Jag vill vara oberoende. Jag vill vara mäktig. Jag vill vara kreativ.
– Jag vill vara levande.
[länk]
1. Nej denna AI har inga känslor.MathiasS skrev:
2. Det är ett spädbarn.
3. Resultatet visar vartåt det barkar.
4. Vi är kokt i bajs om vi fortsätter på denna bana.
Det står dig naturligtvis helt fritt att leva i villfarelsens värld. Men om du läser på lite mer om det här ämnet och om hur utveckling fungerar så törs jag lova dig att dina ståndpunkter kommer justeras en del.Jarlingar skrev:
Den är inte ett spädbarn. Den är ett exempel på "machine learning". Det räknar man in som en teknik in om AI-spektrat men det handlar ju bara om databehandling. Det är inte i närheten av någon självtänkande AI som tar över världen. Eller, inte i närheten. Den är på amöba-nivå i din jämförelse.Jarlingar skrev:
Hotet som jag ser är att maskininteligensen säkert i något skede kommer att användas för att manipulera och hjärntvätta människor. Vi ser ju redan nu hur det sprids konspirationsteorier och bluffnyheter på nätet och det där öppnar nya möjligheter i den branschen.
Vi skulle behöva en ordentlig solstorm.....
Vi skulle behöva en ordentlig solstorm.....
Tvärtom, det kommer börja med white collar. Upp till expert nivå kommer de flesta tjänstemän vara ersättningsbara. För blå rockar har detta pågått länge, de flesta stora industrier har en bråkdel av arbetskraften för 10-20 år sedan idag.AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 191 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 191 inlägg
Chat GPT har blivit ett verktyg jag använder varje dag. Grymt skönt kunna låta den tex formatera stora sql inserts och liknande.
20 USD skattefritt i månaden är ju heller inget överpris
20 USD skattefritt i månaden är ju heller inget överpris
Renoverare
· Stockholm
· 20 191 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 191 inlägg
Istället för att vara en dryg kromosom idiot som tidigare talare så kan jag säga hur jag använder den som ett exempel
Givet denna lista av guidar kan du ge mig en select union
Givet denna lista av guidar kan du ge mig en select union
Fortfarande lika korkat.AndersMalmgren skrev:
Men Jag minns dig som duktigare än såAndersMalmgren skrev: