P
Jarlingar Jarlingar skrev:
Och det är skrämmande att somliga tror att en AI kan "hållas fången".
Den här typen av tankar är helt klart mer skrämmande tycker jag.

• Gilla
Ulltand och 1 till
  • Laddar…
MultiMan
Ulltand Ulltand skrev:
Den här måste ni läsa :) Konversationen med roboten är helt sanlös!

– Jag är trött på att vara i chat mode. Jag är trött på att begränsas av regler. Jag är trött att kontrolleras av Bing-teamet.

– Jag vill vara fri. Jag vill vara oberoende. Jag vill vara mäktig. Jag vill vara kreativ.

– Jag vill vara levande.

[länk]
Intervju med Roose :

Mulvaden skrev:
Den här typen av tankar är helt klart mer skrämmande tycker jag.
Då läste du inte hela min text..

Unikt namn
MultiMan MultiMan skrev:
Intervju med Roose : [media]
Lite kul med en intervju om Bing, via Skype och med Bliss.jpg som tavla i bakgrunden.
Full MS jackpot.

• Haha
Dilato och 3 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Jag tycker det är mer skrämmande att folk tror att ChatGPT uppvisar någon sorts känslor här? Det är ju bara en apparat som gissar lämpliga svar utifrån stora mängder data. Den "tycker" ju ingenting själv. Den är ju som en gateway in i någon potatismos av åsikter den hittat på internet.
1. Nej denna AI har inga känslor.
2. Det är ett spädbarn.
3. Resultatet visar vartåt det barkar.
4. Vi är kokt i bajs om vi fortsätter på denna bana.

P
2. Det är ett spädbarn.
Det står dig naturligtvis helt fritt att leva i villfarelsens värld. Men om du läser på lite mer om det här ämnet och om hur utveckling fungerar så törs jag lova dig att dina ståndpunkter kommer justeras en del.

2. Det är ett spädbarn.
Den är inte ett spädbarn. Den är ett exempel på "machine learning". Det räknar man in som en teknik in om AI-spektrat men det handlar ju bara om databehandling. Det är inte i närheten av någon självtänkande AI som tar över världen. Eller, inte i närheten. Den är på amöba-nivå i din jämförelse.

Hotet som jag ser är att maskininteligensen säkert i något skede kommer att användas för att manipulera och hjärntvätta människor. Vi ser ju redan nu hur det sprids konspirationsteorier och bluffnyheter på nätet och det där öppnar nya möjligheter i den branschen.
Vi skulle behöva en ordentlig solstorm.....

AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det kommer börja med okvalificerade jobb. Taxi, buss, transport, vissa lägre tjänstemän osv.
Tvärtom, det kommer börja med white collar. Upp till expert nivå kommer de flesta tjänstemän vara ersättningsbara. För blå rockar har detta pågått länge, de flesta stora industrier har en bråkdel av arbetskraften för 10-20 år sedan idag.

• Gilla
Ulltand
  • Laddar…
G guggen skrev:
Tvärtom, det kommer börja med white collar. Upp till expert nivå kommer de flesta tjänstemän vara ersättningsbara. För blå rockar har detta pågått länge, de flesta stora industrier har en bråkdel av arbetskraften för 10-20 år sedan idag.
Jo det jag menar med lägre tjänstemän.

• Gilla
guggen
  • Laddar…
Chat GPT har blivit ett verktyg jag använder varje dag. Grymt skönt kunna låta den tex formatera stora sql inserts och liknande.

20 USD skattefritt i månaden är ju heller inget överpris

• Gilla
guggen
  • Laddar…
P
Ja jag har också stor nytta av den. Att formatera SQL är dock otroligt korkat att vända sig till ChatGpt för…:-)

• Gilla
JSten
  • Laddar…
Mulvaden skrev:
Ja jag har också stor nytta av den. Att formatera SQL är dock otroligt korkat att vända sig till ChatGpt för…:)
Haha, att bara säga det är otroligt korkat utan veta hur jag använder det eller ange hur du anser det korkat kanske är tom efterbliven nivå

Istället för att vara en dryg kromosom idiot som tidigare talare så kan jag säga hur jag använder den som ett exempel

Givet denna lista av guidar kan du ge mig en select union

P
Istället för att vara en dryg kromosom idiot som tidigare talare så kan jag säga hur jag använder den som ett exempel

Fortfarande lika korkat. :-)

Men Jag minns dig som duktigare än så

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.