A
Alfredo Alfredo skrev:
Det låter nästan som en definition på tung, djup och nyskapande prosa! 😮 Borde vi tipsa Svenska Akademien? 🤔
Drick inte mer nu. Du hade fel ikväll och försöker skoja bort det.

A Anders99999999 skrev:
Du hade fel ikväll och försöker skoja bort det.
Verkar som om du missat att jag skojat från början till slut. Men du har fortfarande inte talat om vad jag haft fel om. 😉

Bing är sjukt dåligt imo. I paritet med ett virus man inte vill få in i webbläsaren.

Men den existerar ju så det kanske finns någon uppsida jag missat?

Claes Sörmland
Alfredo Alfredo skrev:
Och vilka ord har inte börjat som påhittade ord?
Kanske onomatopoetiska ord?

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
P paralun skrev:
Upptäckte för ett tag sedan att numera pratar både ChatGPT samt Googles Bard svenska (Bing utesluter jag direkt)

[länk]

[länk]

Sen som Google själva uttryckt det så har de sannolikt den mest kraftfulla sökmotorn av alla och har varit försiktig med Bard eftersom de själva ser att det kan bli fel.

Men vad händer för den som inte har förmågan att kritiskt granska eller inte klarar av att kritiskt granska vad som presenteras?
Försök få dem att rimma, det går inte då de översätter till svenska, de pratar inte svenska.

pacman42 pacman42 skrev:
Försök få dem att rimma, det går inte då de översätter till svenska, de pratar inte svenska.
Jo nu vet jag inte? Testade med rimma och bygga hus som sökord både med ChatGPT och Bard och det blir utmärkt svenska och en längre utläggning av båda. Kör Google Chrome (Canary) och inloggad i webläsaren dvs svenska valt som huvudspråk.

Sen testade jag även med mikrofonen på laptopen med webläsaren och det går sämre men det beror nog mer på mikrofonen. Sen kan man ju även lära Google via röstigenkänning.

P paralun skrev:
Jo nu vet jag inte? Testade med rimma och bygga hus som sökord både med ChatGPT och Bard och det blir utmärkt svenska och en längre utläggning av båda. Kör Google Chrome (Canary) och inloggad i webläsaren dvs svenska valt som huvudspråk.

Sen testade jag även med mikrofonen på laptopen med webläsaren och det går sämre men det beror nog mer på mikrofonen. Sen kan man ju även lära Google via röstigenkänning.
Jag försökte få dem att skriva julklappsrim, det var totalt fiasko.

pacman42 pacman42 skrev:
Jag försökte få dem att skriva julklappsrim, det var totalt fiasko.
Jo kollade lite och så här ska man ju fråga för att få ett rim.

"skriv ett julklappsrim om smarta hem" 😉

• Haha
pacman42
  • Laddar…
P paralun skrev:
Jo kollade lite och så här ska man ju fråga för att få ett rim.

"skriv ett julklappsrim om smarta hem" 😉
Jag kan inte påstå att det var bra rimmat, men roligt blev det...

pacman42 pacman42 skrev:
Jag kan inte påstå att det var bra rimmat, men roligt blev det...
Jo klart roande "maskin" det här....

Testar med Bard och då får man tre utkast, ändrade vad som skulle göras lite till mer humor.

• Skärm med text-generator visar julklappsrim om smarta hem.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Wow
cpalm
  • Laddar…
P paralun skrev:
Jo klart roande "maskin" det här....

Testar med Bard och då får man tre utkast, ändrade vad som skulle göras lite till mer humor.
Försök få den att rimma utan att berätta vad du skall ge bort...

pacman42 pacman42 skrev:
Jo funkar... men tog lite längre tid 😉

"skapa ett julklappsrim med humor om vad som helst"

• Haha
pacman42
  • Laddar…
C
pacman42 pacman42 skrev:
Är det jag som är trög eller... det där rimmar ju överhuvudtaget inte för fem öre?

• Gilla
b8q
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.