A Anders99999999 skrev:
Det finns inget ord som heter beräkningschip
Inte??? Hur kan då Fyndiq sälja en miniräknare innehållande ett? 😉

"Exakt beräkning: Vår grundläggande kontorskalkylator har ett oberoende beräkningschip, som snabbt kan bearbeta flersiffriga beräkningar och beräkna exakt. Inte bara kan snabbt beräkna komplexa formler, utan också ge dig rätt svar, vilket förbättrar effektiviteten i arbete och studier"

A Anders99999999 skrev:
Antagligen för han är IT-nörd och väldigt socialt konstigt... bara en gissning.
Nej jag hatar att man viktar mot "business" som Bing gör!
Man kan göra det med bravur som Google gör så gör man det enklare för någon som söker.
Mycket enkelt! Och Bard kommer nog att mosa allt!

A Anders99999999 skrev:
Varför skickar du en bild? Det finns inget ord som heter beräkningschip så du behöver inte larva dig.
Chipp är en helt korrekt svensk benämning på en elektronisk krets..
Mobilskärm som visar ordboksförklaring av ordet "chipp" på svenska i två betydelser.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
A
P paralun skrev:
Nej jag hatar att man viktar mot "business" som Bing gör!
Man kan göra det med bravur som Google gör så gör man det enklare för någon som söker.
Mycket enkelt! Och Bard kommer nog att mosa allt!
Okej, jag tycker om att Bing och det hjälper mig i mitt arbete. Jag behöver ingen AIi för tillfället under fritiden.

A
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Chipp är en helt korrekt svensk benämning på en elektronisk krets..
[bild]
Har du svårt för att läsa? Jag skrev inte Chipp, jag skrev beräkningschipp.
Läs innan du skriver nästa gång. Är det du på profilbilden så ber jag ödmjukast om ursäkt om jag låter otrevlig.

A Anders99999999 skrev:
Jag skrev inte Chipp, jag skrev beräkningschipp.
Nej du skrev "Det finns inget ord som heter beräkningschip”. Och det är jag på bilden men du får vara otrevlig ändå om du vill. 😉

A
Alfredo Alfredo skrev:
Nej du skrev "Det finns inget ord som heter beräkningschip”. Och det är jag på bilden men du får vara otrevlig ändå om du vill. 😉
Det är ett påhittat ord. Här kan du läsa mer om ditt påhittade ord:
https://sv.wikipedia.org/wiki/beräkningschip

A Anders99999999 skrev:
Okej, jag tycker om att Bing och det hjälper mig i mitt arbete. Jag behöver ingen AIi för tillfället under fritiden.
Jo men nu diskuterar vi ju AI och att Bing (Microsoft) har då en egen AI.
Om du nu är nöjd med Bings vanliga sökmotor så är det ju så.

Sen i den här tråden handlar det då om ChatGPT och Bard.... helt andra sökmotorer med AI.

• Gilla
Hullken
  • Laddar…
A Anders99999999 skrev:
Det är ett påhittat ord.
Och vilka ord har inte börjat som påhittade ord?

A
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag tror inte det kommer bli ett Terminator-scenario. Där emot kommer det bli utmaningar för samhället när fler och fler okvalificerade jobb helt ersätts av AI. Det kommer uppstå en ny klass av människor.
Jag tror framförallt AI kommer ersätta människor som dig! Du spen
Alfredo Alfredo skrev:
Och vilka ord har inte börjat som påhittade ord?

Du lägger dig på en rätt låg nivå nu. Sträck på dig och var en man, du hade tokfel.

A Anders99999999 skrev:
Har du svårt för att läsa? Jag skrev inte Chipp, jag skrev beräkningschipp.
Läs innan du skriver nästa gång. Är det du på profilbilden så ber jag ödmjukast om ursäkt om jag låter otrevlig.
Så du menar att man inte kan göra ett sammansatt ord av "beräkning" och "chipp" eller?

Nä, det är såklart inte jag på bilden, det är den engelska skådespelaren Matt Lucas.

Edit: för övrigt verkar du hittat på Wikipediasidan med... 😂
Skärmdump av Wikipedia, saknad artikel om "Beräkningschip", länkar till andra projekt, uppmaning att skapa sidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

A
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Så du menar att man inte kan göra ett sammansatt ord av "beräkning" och "chipp" eller?

Nä, det är såklart inte jag på bilden, det är den engelska skådespelaren Matt Lucas.

Edit: för övrigt verkar du hittat på Wikipediasidan med... 😂
[bild]
Men skriv på Wikipedia vad ett beräkningschip är då! Det är liksom ingen annan som använder namnet förutom några skräp-sälj-sidor på nätet.

A Anders99999999 skrev:
Sträck på dig och var en man, du hade tokfel.
Tokfel om vad? Det enda jag har påstått kring detta ikväll i denna tråd är:
Alfredo Alfredo skrev:
Nej du skrev "Det finns inget ord som heter beräkningschip”
Och det är ett korrekt påstående.

Så var har jag tokfel? 😉🤔

A Anders99999999 skrev:
Det är liksom ingen annan som använder namnet
Det låter nästan som en definition på tung, djup och nyskapande prosa! 😮 Borde vi tipsa Svenska Akademien? 🤔

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.