Hej
Tips på värden som ska matas in till NorthQ elmätaren, den verkar inte stämma så bra vad den visar, när jag jämför med riktiga elmätaren i skåpet och vad NorthQ Watt Calculat visar för värde ?

MrDTS

Det verkar vara NorthQ Watt Calculat som inte updaterar sig, så ofta ? vad gör jag ?

MrDTS

Är det bara jag som har edge ?

Har skaffat en Qubino flush dimmer o får även upp 2st Motion Sensors ? vad kan man använda detta till ? har tänkt att koppla in en tempsensor till dimmern är det då man använder dessa ?

MrDTS

Nej, du är inte ensam med att ha en Edge! ;)

Det är egentligen inte motion sensors utan ingångar för binära inputs.Du kan t.ex. koppla in en tryckknapp eller en trådbunden dörrsensor.

har med en Edge, även om jag är långt ifrån kompis med den än.

dhanjel skrev:
har med en Edge, även om jag är långt ifrån kompis med den än.
Samma här, lampor (vanliga strömbrytare) inga problem, men det andra är lite mer att stå i, har ännu inte fått min Northq att fungera som jag skulle vilja att den visar någorlunda aktuell förbrukning.
Har även skaffat en Foscam FI8910W den vill inte alls i vera, får inte den att fungera heller via vanliga foscam appen utifrån något strul med Telias smarta router igen förstås.
Och så har man skaffat Keene IR, den får bli nästa prövning :o
Men kul är det när man får något att fungera :D

MrDTS

Funderar på att köpa just en Vera Edge och eventuellt hålla mig till enbart Z-Wave+ enheter men det verkar inte det lättaste. Hur vet man vilka enheter som är Gen5/plus ?

Har också svårt att få en över blick på vilka prylar som fungerar med Vera Edge, enligt wikin så är det inte så många produkter listade och när jag surfar på olika sajter så verkar det som en hel del produkter krånglar .. Så undrar därför också vilka produkter ni själva testat och vet fungerar som väntat utan massa extra krångel.

Kolla på m.nu, de har en "kompabilitets"-bild på de flesta produkter.

Är det någon som haft kontakt med Veras Support? Kontaktade dem igår men har fortfarande inte fått någon respons. Köpte ett demoex av vera edge men kan inte registrera den på mitt konto. Behöver tydligen blir reassigned men det är ju inget man kan göra själv tydligen.

Ni kan skippa frågan om supporten, allt är fixat nu och fungerar. Förutom att det går bara att fjärrstyra när jag är på wlan. Antar att något kanske måste öppnas i routern, önskar det fanns bättre instruktioner :)

hur är det nu, funkar RFXcom:en med vera edge?

jag är så less på min telldus net, vore ju drömmen o få Veran o RFXComen o lira så man kan köra lokalt.

Great skrev:
hur är det nu, funkar RFXcom:en med vera edge?

jag är så less på min telldus net, vore ju drömmen o få Veran o RFXComen o lira så man kan köra lokalt.
RFXcom vet jag ingenting om, men RFXtrx (den som är ansluten via USB) fungerar felfritt med Veran. Har kört denna kombination med två olika typer av Veror i flera år.

Ok. Med edgen oxå?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.