4774
J Johan Larsson8316 skrev:
[bild]
Säg "hej" till Gregor.
Hejsan snygging och välkommen hit 🥰

• Gilla
dicliff och 1 till
  • Laddar…
4774
Usch för regn och rusk, lika bra att vara inne i värmen istället för första gången dagtid sedan försommaren ♥️
Svartvit katt sover hoprullad på toppen av ett klösträd inomhus, med texten "På topp" ovanför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Älska
Sona2012 och 10 till
  • Laddar…
K
4774 4774 skrev:
Väldigt vanligt skulle jag säga. Katter är stridslystna och gillar verkligen inte att ha andra katter i sin närhet och verkligen inte på deras revir.

Som nyinflyttad kisse så måste han slåss för att kunna få ett eget revir om honan dessutom ansåg att det var hennes.

Sedan finns det katter som hellre springer vid första anblick och katter som är naturliga ledare som de svagare söker skydd hos.

Det är därför jag vill att alla som hör två katter ryka ihop ska stoppa bråket då det kan sluta väldigt illa när båda anser sig lika starka.

Sedan är alla katter sin egna personlighet och där finns lika många som hos oss 😀
Hampus förra ägare skickade med en kasse med diverse omläggningsgrejer som han hade behövt innan han flyttade till mig.
Det var många katter som bodde där som slogs.
Inget hänt här som tur är, 🤞🤞🤞
Knappt man vågar säga det.....🫣

• Gilla
  • Älska
dicliff och 2 till
  • Laddar…
4774
K Kakelugnen566 skrev:
Hampus förra ägare skickade med en kasse med diverse omläggningsgrejer som han hade behövt innan han flyttade till mig.
Det var många katter som bodde där som slogs.
Inget hänt här som tur är, 🤞🤞🤞
Knappt man vågar säga det.....🫣
Självklart vågar ingen ge sig på Hamp the man 😄. Han är störst, bäst , starkaste och vackraste herren i världen. Enligt honom själv 😂

• Haha
dicliff
  • Laddar…
K
4774 4774 skrev:
Självklart vågar ingen ge sig på Hamp the man 😄. Han är störst, bäst , starkaste och vackraste herren i världen. Enligt honom själv 😂
Det tycker jag med! Tack för de fina orden!! 🙏 🥰 🐈‍⬛

• Gilla
4774
  • Laddar…
Z
En brun katt ligger ihopkrupen och myser på en soffa, omgiven av kuddar och filtar.
Skapa konto

Fredagsmys ❤️

• Gilla
  • Älska
Sona2012 och 19 till
  • Laddar…
Med risk för att trötta ut Er, men jag hoppas ni förstår hur jag känner mig i mitt husse ❤️

Bild från imorse när yngsta sonen kom ner i vardagsrummet. 😻
Två lurviga katter sover tätt intill varandra på en grå soffa med kuddar i bakgrunden.
Skapa konto

Denna är från nånstans runt småtimmarna inatt. 😍
Två fluffiga katter sover ihop på en vit matta i ett vardagsrum på nattens småtimmar.
Skapa konto

• Älska
  • Gilla
Sona2012 och 19 till
  • Laddar…
Mikael_L
Bärra kommer inte undan helt enkelt. :)
Har börjat foga sig i den nya situationen.

Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
4774 och 3 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Bärra kommer inte undan helt enkelt. :=
Har börjat foga sig i den nya situationen.
Maui tycker helt klart om sin storebror och jag tror Bärtsson är lite förtjust i MiniMe. 🥰

• Gilla
  • Älska
4774 och 4 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Maui 14v idag, 10dygn hos oss. 😻
2240g nu.

Ute i kattgården en liten stund och första gången på gräs medans Bärt tar en runda i koppel.
[bild][bild]

Dagen avslutas tätt inpå varandra i soffan.
[bild]
Så lika de är färgmässigt!😻

Kattknut i olika versioner 🎀

• En lurvig katt rullar ihop sig i en vit korg på ett trägolv.
    Skapa konto
  • Katt ihopkurad som en knut i en vit bädd på ett träbord, med matplats i bakgrunden.
    Skapa konto
  • En katt sover ihoprullad i en mjuk, rund säng på ett bord, liknande en knut.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
Sona2012 och 18 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
NISSES DAGAR (ibland)

[bild]
Nisse ville hålla mig sällskap när jag diskade.. och givetvis skulle han ha ett glas vatten som han kunde smutta lite på ibland!

[bild]
Letar man efter Nisse är det bara att söka efter solspottarna..

[bild]
Man kan också ligga på matte när hon tittar på tv, även om hon nu fortfarande hostar a la jordbävningar imellanåt :/
Många katter är söta, gosiga, fluffiga mm., men Nisse är klart VACKER!❤️

• Gilla
  • Älska
4774 och 4 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Med risk för att trötta ut Er, men jag hoppas ni förstår hur jag känner mig i mitt husse ❤️

Bild från imorse när yngsta sonen kom ner i vardagsrummet. 😻
[bild]

Denna är från nånstans runt småtimmarna inatt. 😍
[bild]
Jag tröttnar aldrig på bilder av dina katter! Fler tack!
Förresten "småtimmarna inatt", får du någonsin sova nu med nytillskottet i familjen?😂😇

• Gilla
  • Älska
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
D dicliff skrev:
Många katter är söta, gosiga, fluffiga mm., men Nisse är klart VACKER!❤️
Ja... mycket kan man säga om Nisse.. men fluffig är han då rakt inte hehe..väldigt kort päls.. och väldigt mjuk/len sådan 🤔 (tom mjukare än en fluffkatt vi hade när jag var liten.. halvangora tror jag hon var, så hon var fluffig o mjuk!).

Jag brukar kalla Nisse en elegant herre i sina bästa år :P när jag pratar med honom... (har aldrig träffat på nån katt som har så "sminkade" ögon som han har.. ) och precis som andra katter.. så vet han hur han ska flirta med dem när han vill smöra... 🐈‍⬛❤️

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Sona2012 och 5 till
  • Laddar…
D dicliff skrev:
Jag tröttnar aldrig på bilder av dina katter! Fler tack!
Förresten "småtimmarna inatt", får du någonsin sova nu med nytillskottet i familjen?😂😇
"Nattbilden" togs av frun. 😇
Maui är väldigt duktig på att låta oss sova hela natten och sover relativt ofta på rygg mellan oss i sängen. Ett verkligt litet charmtroll. 😻

• Gilla
  • Älska
Sona2012 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.