1 356 800 läst ·
15 273 svar
1357k läst
15,3k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Jag har jagat katten skrikandes över gården klockan 12 på natten som en dåre, ändå kommer den tillbaks. Vi har svala utrymmen för katterna, speciellt bastun denna tiden på året är relativt sval. Men de går ändå ut.
Det är det som är felet 😂. Du ska vare sig springa eller skrika.DennisCA skrev:
Bara böja dig framåt ner mot katten, stirra den stint rakt i ögonen (med attityden och känslan och säkerheten i att du är människa) . Oftast räcker det, låt dina ögon förmedla budskapet istället. Är det en extremt självsäker katt så kan du även behöva morra som en katt mot den.
Det behöver absolut inte låta på pricken likadant som katters morrande, bara du morrar med tanken i huvudet att "dra åt humhum kattj...och kom aldrig mer hit igen".
K
Kakelugnen566
Husägare
· Smålands ostkust
· 1 473 inlägg
Kakelugnen566
Husägare
- Smålands ostkust
- 1 473 inlägg
Andra kvällen på rad som Hampus har kommit med en död mus 🐀
Dörren står öppen så han kommer och går men nu känner jag igen hans musjam.
Ikväll lyckades jag stoppa honom, men inte igår kväll, då slängde han musen på golvet och såg väldigt belåten ut 🐈⬛ 😀
Dörren står öppen så han kommer och går men nu känner jag igen hans musjam.
Ikväll lyckades jag stoppa honom, men inte igår kväll, då slängde han musen på golvet och såg väldigt belåten ut 🐈⬛ 😀
Min katt tar in levande, då är inte matte så glad... 🤨K Kakelugnen566 skrev:
K
Kakelugnen566
Husägare
· Smålands ostkust
· 1 473 inlägg
Kakelugnen566
Husägare
- Smålands ostkust
- 1 473 inlägg
K
Kakelugnen566
Husägare
· Smålands ostkust
· 1 473 inlägg
Kakelugnen566
Husägare
- Smålands ostkust
- 1 473 inlägg
På tal om katter som äter möss.
Så tänkte jag bara påminna/påpeka, om avmaskningsmedel, lite då och då, i alla fall en gång om året är bra.
Jag är medveten om att nästan alla här i tråden vet detta, ja kanske alla, men om det nu råkar vara någon som inte har tänkt på det så var det ju bra att jag nämnde det.
Vi vet inte om Frasse äter möss, vi har aldrig sett det ske. Men vi brukar ge han en avmaskningstablett på höstkanten ändå, för säkerhets skull. Och de kan nog kanske få mask på andra sätt också.
Så tänkte jag bara påminna/påpeka, om avmaskningsmedel, lite då och då, i alla fall en gång om året är bra.
Jag är medveten om att nästan alla här i tråden vet detta, ja kanske alla, men om det nu råkar vara någon som inte har tänkt på det så var det ju bra att jag nämnde det.
Vi vet inte om Frasse äter möss, vi har aldrig sett det ske. Men vi brukar ge han en avmaskningstablett på höstkanten ändå, för säkerhets skull. Och de kan nog kanske få mask på andra sätt också.
K
Kakelugnen566
Husägare
· Smålands ostkust
· 1 473 inlägg
Kakelugnen566
Husägare
- Smålands ostkust
- 1 473 inlägg
Håller med.Mikael_L skrev:
På tal om katter som äter möss.
Hampus är en duktig jägare så han äter säkert både möss och fåglar varje dag. Så han har fått ett antal tabletter sen han kom till mig
Era otacksamma människor. Här har er katt jobbat flera minuter för att hjälpa till med matförsörjningen och så gör ni så här 😂K Kakelugnen566 skrev:
Önskar att jag kunde få prova det men de två främmande katter4774 skrev:
Kyl matta är alltid en bra investering för alla hundar och katter.
Varför inte ta och jaga iväg den inkräktade katten en gång för alla om den nu stör din katts hälsa.
Böj dig ner mot den och stirra stint in kattens ögon och förklara att den inte är önskvärd där. Fungerar inte det så morra så som katter gör innan de ryker ihop.
Har aldrig varit med om att någon katt stannat en sekund efter det och kommer heller aldrig tillbaka.
Vill inte att mina missar ska tvingas slåss på sitt egna revir, utan lärt dem att komma till mig istället så jag kan ta hand om den 😸😸😸
som kommer in genom kattluckan och äter Gustavs mat och
sprayar på hans kattong och mina gardiner, de försvinner som
ett streck när de ser mig hur försiktigt jag än försöker närma mig.😂😆