1 356 774 läst ·
15 273 svar
1357k läst
15,3k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
En del har trädgårdstomtar, vi kör med andra slags installationer.
OJ, statyn rörde på sig.
Edit, det mest roliga var att han låg sådär i minst en timme.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
OJ, statyn rörde på sig.
Logga in
Skapa konto
Edit, det mest roliga var att han låg sådär i minst en timme.
Redigerat:
Vet inte riktigt vad det är med Oskar. Han bara går och mjauar hela tiden. Tog han till veterinären idag och kanske det kan vara "stressblåsa", annars verkar han må helt bra, han fick smärtlindrande för idag och recept. Fast han går ännu och håller på likadant. Han verkar vara nöjd bara han får ligga nära mig. Egentligen tillåter jag inte honom i verkstan för jag är rädd han ska få metallspån i tassarna, men sopade och lade ut en handduk åt honom så var han nöjd att ligga där bredvid mig medan jag jobbar på att plocka isär en kontaktor.
Logga in
Skapa konto
När någon av mina katter beter sig så beror det oftast på att katten inte mår bra och vill få hjälp. Hur står det till med hans tänder? Urinsten?DennisCA skrev:
Vet inte riktigt vad det är med Oskar. Han bara går och mjauar hela tiden. Tog han till veterinären idag och kanske det kan vara "stressblåsa", annars verkar han må helt bra, han fick smärtlindrande för idag och recept. Fast han går ännu och håller på likadant. Han verkar vara nöjd bara han får ligga nära mig. Egentligen tillåter jag inte honom i verkstan för jag är rädd han ska få metallspån i tassarna, men sopade och lade ut en handduk åt honom så var han nöjd att ligga där bredvid mig medan jag jobbar på att plocka isär en kontaktor.
[bild]
Med mina så har det varit urinsten, cancer, tänder och borrelia. Att mina katter mår för dåligt för att ens försöka dölja det.
Vill inte måla fan på väggen men blir lite orolig pga min erfarenhet.
Veterinären kollade på tänderna, tandköttet och kände överallt på honom (kollade urinblåsan osv) och tyckte allt var bra. Om han inte mår bättre nästa vecka ska vi åka dit igen för mera invasiva prover.
Saken är att han haft liknande beteenden varje sommar de senaste två åren och den veterinären jag var hos då sade det sannolikt är "stressblåsa" och han blir stressad av andra katter som ofta är runt vårt hus. Vi har ju den här stora feta vildkatten som går runt här och dominerar så kanske det är orsaken. Denna veterinär trodde också det var sannolikt.
Saken är att han haft liknande beteenden varje sommar de senaste två åren och den veterinären jag var hos då sade det sannolikt är "stressblåsa" och han blir stressad av andra katter som ofta är runt vårt hus. Vi har ju den här stora feta vildkatten som går runt här och dominerar så kanske det är orsaken. Denna veterinär trodde också det var sannolikt.
Kyl matta är alltid en bra investering för alla hundar och katter.DennisCA skrev:
Veterinären kollade på tänderna, tandköttet och kände överallt på honom (kollade urinblåsan osv) och tyckte allt var bra. Om han inte mår bättre nästa vecka ska vi åka dit igen för mera invasiva prover.
Varför inte ta och jaga iväg den inkräktade katten en gång för alla om den nu stör din katts hälsa.
Böj dig ner mot den och stirra stint in kattens ögon och förklara att den inte är önskvärd där. Fungerar inte det så morra så som katter gör innan de ryker ihop.
Har aldrig varit med om att någon katt stannat en sekund efter det och kommer heller aldrig tillbaka.
Vill inte att mina missar ska tvingas slåss på sitt egna revir, utan lärt dem att komma till mig istället så jag kan ta hand om den 😸😸😸