Pyttesmå bitar.
Svart katt blickar uppåt mot en hand som håller en liten bit mat; i förgrunden en tallrik med salladsrester och bönor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Och jag tror hon lever fortfarande, men är inte säker 😁
Svart katt sover på ett bord utomhus bredvid tomt glas och chokladpapper.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Per Eskilsson och 15 till
  • Laddar…
Mikael_L
En del har trädgårdstomtar, vi kör med andra slags installationer.
En grå katt sitter ovanpå en trädstubbe i en trädgård.
Skapa konto

OJ, statyn rörde på sig.
Grå katt sitter majestätiskt på en trästubbe i trädgården, ser ut som en staty.
Skapa konto

Edit, det mest roliga var att han låg sådär i minst en timme.

Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
Per Eskilsson och 14 till
  • Laddar…
Vet inte riktigt vad det är med Oskar. Han bara går och mjauar hela tiden. Tog han till veterinären idag och kanske det kan vara "stressblåsa", annars verkar han må helt bra, han fick smärtlindrande för idag och recept. Fast han går ännu och håller på likadant. Han verkar vara nöjd bara han får ligga nära mig. Egentligen tillåter jag inte honom i verkstan för jag är rädd han ska få metallspån i tassarna, men sopade och lade ut en handduk åt honom så var han nöjd att ligga där bredvid mig medan jag jobbar på att plocka isär en kontaktor.

En brunrandig katt ligger avslappnad på en vit handduk i en verkstadsmiljö, omgiven av verktyg och utrustning.
Skapa konto

• Älska
  • Gilla
Per Eskilsson och 12 till
  • Laddar…
K
Svartvit katt sover på en färgglad filt under regnig dag.
Skapa konto

När det regnar ute är det skönt att få sova i ett knä 👍🐈‍⬛😉☔

• Gilla
  • Älska
Per Eskilsson och 11 till
  • Laddar…
Ligga i hammocken när det regnar och åskar, det är grejer det 🤗
Svart katt ligger i en grå hammock på en veranda.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Majgårdarna och 11 till
  • Laddar…
Är här i katt tråden för att jag själv inte kan skaffa katt.. men fångade detta slagsmål utanför fönstret idag.

Ibland ryker pälsen...

• Wow
  • Ledsen
  • Gilla
  • Haha
Per Eskilsson och 10 till
  • Laddar…
Grra Grra skrev:
Är här i katt tråden för att jag själv inte kan skaffa katt.. men fångade detta slagsmål utanför fönstret idag.

Ibland ryker pälsen...
Varför behöver katter kastreras

K KariHa skrev:
Varför behöver katter kastreras
För annars, när en mamma katt och en pappa katt möts i natten...

• Haha
dicliff
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
För annars, när en mamma katt och en pappa katt möts i natten...
De behöver faktiskt inte vara mamma och pappa, men de blir...🐈‍⬛😻🐈‍⬛

• Haha
dicliff och 2 till
  • Laddar…
Är det nu man behöver en kiropraktor? Eller är det nu man inte behöver en kiropraktor? 🤔
Långhårig katt ligger avslappnat under ett bord, verkar trött eller vilande på en matta.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Sona2012 och 10 till
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Är det nu man behöver en kiropraktor? Eller är det nu man inte behöver en kiropraktor? 🤔
[bild]
Ingen fara lovar Bärra och Rasmus. 😻
En fluffig katt ligger avslappnat på rygg på en lila skrivbok bredvid en vit bokstödshäst vid ett fönster.
Skapa konto
Sovande orange katt i en rund korg på golvet.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Per Eskilsson och 13 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Ingen fara lovar Bärra och Rasmus. 😻
[bild][bild]
Phu! 😉 Trots att vi haft honom i 1,5 år slutar jag aldrig att förundras. Storebror britten är alltid mycket mer put together. 😂
Grå katt sitter på soffrygg i hemmiljö, ser fokuserad och lugn ut.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Per Eskilsson och 10 till
  • Laddar…
4774
DennisCA DennisCA skrev:
Vet inte riktigt vad det är med Oskar. Han bara går och mjauar hela tiden. Tog han till veterinären idag och kanske det kan vara "stressblåsa", annars verkar han må helt bra, han fick smärtlindrande för idag och recept. Fast han går ännu och håller på likadant. Han verkar vara nöjd bara han får ligga nära mig. Egentligen tillåter jag inte honom i verkstan för jag är rädd han ska få metallspån i tassarna, men sopade och lade ut en handduk åt honom så var han nöjd att ligga där bredvid mig medan jag jobbar på att plocka isär en kontaktor.

[bild]
När någon av mina katter beter sig så beror det oftast på att katten inte mår bra och vill få hjälp. Hur står det till med hans tänder? Urinsten?
Med mina så har det varit urinsten, cancer, tänder och borrelia. Att mina katter mår för dåligt för att ens försöka dölja det.

Vill inte måla fan på väggen men blir lite orolig pga min erfarenhet.

• Älska
  • Ledsen
dicliff och 1 till
  • Laddar…
Veterinären kollade på tänderna, tandköttet och kände överallt på honom (kollade urinblåsan osv) och tyckte allt var bra. Om han inte mår bättre nästa vecka ska vi åka dit igen för mera invasiva prover.

Saken är att han haft liknande beteenden varje sommar de senaste två åren och den veterinären jag var hos då sade det sannolikt är "stressblåsa" och han blir stressad av andra katter som ofta är runt vårt hus. Vi har ju den här stora feta vildkatten som går runt här och dominerar så kanske det är orsaken. Denna veterinär trodde också det var sannolikt.

• Gilla
  • Wow
  • Ledsen
Sona2012 och 4 till
  • Laddar…
4774
DennisCA DennisCA skrev:
Veterinären kollade på tänderna, tandköttet och kände överallt på honom (kollade urinblåsan osv) och tyckte allt var bra. Om han inte mår bättre nästa vecka ska vi åka dit igen för mera invasiva prover.

Saken är att han haft liknande beteenden varje sommar de senaste två åren och den veterinären jag var hos då sade det sannolikt är "stressblåsa" och han blir stressad av andra katter som ofta är runt vårt hus. Vi har ju den här stora feta vildkatten som går runt här och dominerar så kanske det är orsaken. Denna veterinär trodde också det var sannolikt.
Kyl matta är alltid en bra investering för alla hundar och katter.

Varför inte ta och jaga iväg den inkräktade katten en gång för alla om den nu stör din katts hälsa.

Böj dig ner mot den och stirra stint in kattens ögon och förklara att den inte är önskvärd där. Fungerar inte det så morra så som katter gör innan de ryker ihop.

Har aldrig varit med om att någon katt stannat en sekund efter det och kommer heller aldrig tillbaka.

Vill inte att mina missar ska tvingas slåss på sitt egna revir, utan lärt dem att komma till mig istället så jag kan ta hand om den 😸😸😸

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.