K
Alfredo Alfredo skrev:
Nu är jag inte precis kunnig på fladdermöss men att de skulle frontalkrocka för att därför falla stendöda ner bredvid varandra låter för mig mer som något som händer i en tecknad film än i verkligheten. Jag har å andra sidan inga bättre idéer om vi nu utesluter katter.

Våra katter har dock genom åren tagit en del fladdermöss men säger du att dina (grannskapets?) inte är intresserade så är det väl
Alfredo Alfredo skrev:
Nu är jag inte precis kunnig på fladdermöss men att de skulle frontalkrocka för att därför falla stendöda ner bredvid varandra låter för mig mer som något som händer i en tecknad film än i verkligheten. Jag har å andra sidan inga bättre idéer om vi nu utesluter katter.

Våra katter har dock genom åren tagit en del fladdermöss men säger du att dina (grannskapets?) inte är intresserade så är det väl så...
Bilden visar en fladdermus på en ljus yta. Texten handlar om fladdermöss och deras kollisioner samt ekolokalisering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det är tydligen inte ovanligt..🤷‍♀️

• Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
K Kakelugnen566 skrev:
Det är tydligen inte ovanligt
Fast att kollidera är en sak. Att kollidera så att båda tvärdör, något annat. Men det kanske inte heller är ovanligt, vad vet jag.

K
Alfredo Alfredo skrev:
Fast att kollidera är en sak. Att kollidera så att båda tvärdör, något annat. Men det kanske inte heller är ovanligt, vad vet jag.
Vet inte heller, men undrade så jag googlade...🙂

• Gilla
4774
  • Laddar…
Bamse ska va med mig i mustachkampen sen.
Vit och grå katt med långa morrhår tittar uppåt i solen, sittande på gräsmatta.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
  • Haha
  • Wow
Sona2012 och 14 till
  • Laddar…
4774
Alfredo Alfredo skrev:

Våra katter har dock genom åren tagit en del fladdermöss men säger du att dina (grannskapets?) inte är intresserade så är det väl så...
Har inte några andra katter här. Bor inte i villakvarter och katt finns i samtliga 26 fastigheter som utgör vår by men de har tillräckligt med utrymme på sina egna fastigheter. Mina fångar inte ens fåglar för att jag har lärt dem att det är tabu. Så att de skulle ha lyckats få tag på två fladdermöss och dessutom lämnat dem mitt på grusplanen på det sättet är osannolikt. Pelle kommer alltid in med sina byten och vill få beröm och något gott, typ rökt skinka som belöning medans bytet istället göder skatorna. Fia tar endast näbbmöss som hon smaskar i sig utomhus.
Tycker själv att det är ett mysterium men kan inte se någon annan förklaring.
När vi hade fler så hände det ofta att man fick ducka när de kom som blixtsnabba projektilen mot en. Därav tvivlet på att fladdermöss är så bra på att flyga som det sägs.

4774
Alfredo Alfredo skrev:
Konstig misse. De flesta katter ratar just näbbmöss.

[länk]
Säg det till Fia 😂. Hon äter huvudet och kroppen men inte innanmätet. Samma med Pelle och sorkar. De har överlevt i 12 år än så länge och har inga sjukdomar. Till skillnad från mig 🙃

• Haha
  • Ledsen
  • Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
Två katter ligger på marken under en tät häck med gröna och vissa vissna blad.
Skapa konto

Humle och Dumle

• Gilla
  • Älska
Sona2012 och 11 till
  • Laddar…
4774 4774 skrev:
Säg det till Fia 😂. Hon äter huvudet och kroppen men inte innanmätet. Samma med Pelle och sorkar. De har överlevt i 12 år än så länge och har inga sjukdomar. Till skillnad från mig 🙃
Varför äter du näbbmöss om du blir dålig av dem? 😉

• Haha
dicliff och 3 till
  • Laddar…
K
En svartvit katt sover ihoprullad på en stol på en altan.
Skapa konto

Hampus sover på altanen ikväll.

• Gilla
  • Älska
Sona2012 och 10 till
  • Laddar…
Lite avslappnande pose på Alice.
Katt som ligger avslappnat i en klösträdstruktur.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Sona2012 och 15 till
  • Laddar…
Mikael_L
Katt i flytande form som håller på och rinna över kanten? :)

• Gilla
  • Haha
dicliff och 4 till
  • Laddar…
Lealös😻

• Gilla
4774
  • Laddar…
K
Ytterdörren har stått på glänt ikväll för det har varit en behaglig värme, och Hampus har gått in o ut hela kvällen. Ätit och druckit och sen ut igen
Nå, sista gången han kom så jamade han och jag svarade som vanligt; var har du varit? Jo minsann, fångat en mus till dig!
Den åkte ut fortare än kvickt och varm var den! Rackarns katt!! 🐈‍⬛😅

• Haha
  • Gilla
Sona2012 och 2 till
  • Laddar…
4774
K Kane skrev:
Varför äter du näbbmöss om du blir dålig av dem?
K Kakelugnen566 skrev:
Ytterdörren har stått på glänt ikväll för det har varit en behaglig värme, och Hampus har gått in o ut hela kvällen. Ätit och druckit och sen ut igen
Nå, sista gången han kom så jamade han och jag svarade som vanligt; var har du varit? Jo minsann, fångat en mus till dig!
Den åkte ut fortare än kvickt och varm var den! Rackarns katt!! 🐈‍⬛😅
Nä, duktig katt 😂

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.