1 356 774 läst ·
15 273 svar
1357k läst
15,3k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
K
Kakelugnen566
Husägare
· Smålands ostkust
· 1 470 inlägg
Kakelugnen566
Husägare
- Smålands ostkust
- 1 470 inlägg
Alfredo skrev:
Nu är jag inte precis kunnig på fladdermöss men att de skulle frontalkrocka för att därför falla stendöda ner bredvid varandra låter för mig mer som något som händer i en tecknad film än i verkligheten. Jag har å andra sidan inga bättre idéer om vi nu utesluter katter.
Våra katter har dock genom åren tagit en del fladdermöss men säger du att dina (grannskapets?) inte är intresserade så är det väl
Alfredo skrev:
Nu är jag inte precis kunnig på fladdermöss men att de skulle frontalkrocka för att därför falla stendöda ner bredvid varandra låter för mig mer som något som händer i en tecknad film än i verkligheten. Jag har å andra sidan inga bättre idéer om vi nu utesluter katter.
Våra katter har dock genom åren tagit en del fladdermöss men säger du att dina (grannskapets?) inte är intresserade så är det väl så...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är tydligen inte ovanligt..🤷♀️
K
Kakelugnen566
Husägare
· Smålands ostkust
· 1 470 inlägg
Kakelugnen566
Husägare
- Smålands ostkust
- 1 470 inlägg
Har inte några andra katter här. Bor inte i villakvarter och katt finns i samtliga 26 fastigheter som utgör vår by men de har tillräckligt med utrymme på sina egna fastigheter. Mina fångar inte ens fåglar för att jag har lärt dem att det är tabu. Så att de skulle ha lyckats få tag på två fladdermöss och dessutom lämnat dem mitt på grusplanen på det sättet är osannolikt. Pelle kommer alltid in med sina byten och vill få beröm och något gott, typ rökt skinka som belöning medans bytet istället göder skatorna. Fia tar endast näbbmöss som hon smaskar i sig utomhus.Alfredo skrev:
Våra katter har dock genom åren tagit en del fladdermöss men säger du att dina (grannskapets?) inte är intresserade så är det väl så...
Tycker själv att det är ett mysterium men kan inte se någon annan förklaring.
När vi hade fler så hände det ofta att man fick ducka när de kom som blixtsnabba projektilen mot en. Därav tvivlet på att fladdermöss är så bra på att flyga som det sägs.
Konstig misse. De flesta katter ratar just näbbmöss.4774 skrev:
https://firstvet.com/sv/fragor/142/aer-det-farligt-foer-katten-att-fanga-naebbmoess
Administrator
· Skåne
· 8 672 inlägg
K
Kakelugnen566
Husägare
· Smålands ostkust
· 1 470 inlägg
Kakelugnen566
Husägare
- Smålands ostkust
- 1 470 inlägg
Ytterdörren har stått på glänt ikväll för det har varit en behaglig värme, och Hampus har gått in o ut hela kvällen. Ätit och druckit och sen ut igen
Nå, sista gången han kom så jamade han och jag svarade som vanligt; var har du varit? Jo minsann, fångat en mus till dig!
Den åkte ut fortare än kvickt och varm var den! Rackarns katt!! 🐈⬛😅
Nå, sista gången han kom så jamade han och jag svarade som vanligt; var har du varit? Jo minsann, fångat en mus till dig!
K Kane skrev:
Nä, duktig katt 😂K Kakelugnen566 skrev:Ytterdörren har stått på glänt ikväll för det har varit en behaglig värme, och Hampus har gått in o ut hela kvällen. Ätit och druckit och sen ut igen