galento
Ja det är lika med våran katt , föredrar vatten som ligger ute i gamla fälgar och
liknande. Men dricker rent vatten inne nån gång också 😳

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
Laban dricker vatten både ute och inne, när han inte fångar flugor eller sover.

Grå katt ute på gräsmatta med gröna träd i bakgrunden, ser in i kameran med öppen mun.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Katt sover på rygg bredvid ett skåp, med tassar i luften på ett trägolv.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Jiji och 20 till
  • Laddar…
Mikael_L
Bilden med bara bakbenen rakt upp i skyn var ju alldeles för skön. :D

• Gilla
  • Älska
dicliff och 3 till
  • Laddar…
Har en längre tid haft en katt som går in i vårt hus via kattluckan (våra katter är ej chippade och luckan saknar chipsensor, luckan är också betydligt större än alla luckor med chipfunktion). Jag har köpt några säkerhetskameror till huset, för de kan va bra å ha och för jag vill se vilka djur vi kan ha på gården, inte hundra om jag såg vargspår för nån månad sen eller ej, men de finns här i knutarna.

Nå jag fångade vår gäst vid midnatt, jag låg och sov med dörren öppen rakt till höger om kameran, jag vet katterna våra har legat på mig i natt så de verkar inte bry sig.

Har kollat på byns facebook om vems katt det kan vara men det låter som det är en hemlös katt som gått omkring här i åtminstone 4 år. Nån kvinna säger hon har gjort en låda åt katten att bo i då det är kallt.

Åtminstone ser den inte undernärd ut. Jag är väl så blödig så jag tänker den får väl fortsätta komma, den skadar ingen här och den hjälper med matsvinnet då våra katter är kinkiga i maten och lämnar mycket mat i skålarna. Ibland ser det rent i skålarna på morgonen och detta är väl förklaringen.

• Älska
  • Gilla
Fadai och 8 till
  • Laddar…
Nej nej nej snälla nej gör inte det.

(trampade nästan på den på morgonen)

• Gilla
  • Haha
Fadai och 3 till
  • Laddar…
E
DennisCA DennisCA skrev:

[video]
Så snällt av den! ❤️ Den vill bidra till hushållet som tack. 😍

• Gilla
Tule54
  • Laddar…
N
DennisCA DennisCA skrev:
Har en längre tid haft en katt som går in i vårt hus via kattluckan (våra katter är ej chippade och luckan saknar chipsensor, luckan är också betydligt större än alla luckor med chipfunktion). Jag har köpt några säkerhetskameror till huset, för de kan va bra å ha och för jag vill se vilka djur vi kan ha på gården, inte hundra om jag såg vargspår för nån månad sen eller ej, men de finns här i knutarna.

Nå jag fångade vår gäst vid midnatt, jag låg och sov med dörren öppen rakt till höger om kameran, jag vet katterna våra har legat på mig i natt så de verkar inte bry sig.

[video]

Har kollat på byns facebook om vems katt det kan vara men det låter som det är en hemlös katt som gått omkring här i åtminstone 4 år. Nån kvinna säger hon har gjort en låda åt katten att bo i då det är kallt.

Åtminstone ser den inte undernärd ut. Jag är väl så blödig så jag tänker den får väl fortsätta komma, den skadar ingen här och den hjälper med matsvinnet då våra katter är kinkiga i maten och lämnar mycket mat i skålarna. Ibland ser det rent i skålarna på morgonen och detta är väl förklaringen.
Kanske du borde fånga in den och föra till veterinär och kolla om den är chippad och annars mår bra. Om den är hemlös så har du fått en till katt.

• Älska
  • Gilla
kashieda och 4 till
  • Laddar…
DennisCA DennisCA skrev:

[video]
Såg ut lite som två olika katter ? Säker på att du inte har fler? 😜🐈‍⬛

Såg pigga ut iaf och den som hade bytet med sig.. har ju iaf ”flyttat in” uppenbarligen och visar sig från sin allra finaste och tacksammaste sida!

.. och som sagt, den (de?!) verkar ju vara godkända av hushållet…

Här är andra ”tacksamma” katter som tagit in lite snacks…

Katten söker efter mat på en mönstrad röd matta mellan en soffa och ett bord.
Skapa konto

En grå katt som ligger på en röd orientmatta, med ryggen mot kameran.
Skapa konto

• Gilla
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Såg ut lite som två olika katter ? Säker på att du inte har fler? 😜🐈‍⬛

Såg pigga ut iaf och den som hade bytet med sig.. har ju iaf ”flyttat in” uppenbarligen och visar sig från sin allra finaste och tacksammaste sida!

.. och som sagt, den (de?!) verkar ju vara godkända av hushållet…
Ja alltså det var inte samma katt som innan, utan en av våra två katter. Det där var Sotis.

• Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Här är andra ”tacksamma” katter som tagit in lite snacks…

[bild]

[bild]
Duktig kisse! säger man då.
De förväntar sig lite beröm för sin bedrift.

• Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
S SusoDus skrev:
Duktig kisse! säger man då.
De förväntar sig lite beröm för sin bedrift.
Vi brukar säga "Nu var du jätteduktig men du får äta din sork ute på farstun". Det brukar funka efter bara tre-fyra försök. Hon vet att om den lämnas inne så försvinner den...

• Gilla
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
Då va det dags för nästa katt (Hugo)att bli påkörd.....😪
Det jobbiga va att han inte dog direkt utan vi fick köra honom till veterinären och låta honom somna in. 😪😪
Älskade Hugo, det är något väldigt speciellt med orangea katter.
Orange katt som ligger på en persons arm framför en blommig tapet och en tavla i bakgrunden.
Skapa konto
Orange katt sitter avslappnat på en säng med mönstrat överkast.
Skapa konto

• Ledsen
  • Älska
  • Gilla
Grra och 26 till
  • Laddar…
P Pappa1986 skrev:
Det jobbiga va att han inte dog direkt utan vi fick köra honom till veterinären och låta honom somna in. 😪😪
[bild][bild]
Beklagar förlusten! 💔🐈

• Gilla
  • Älska
kashieda och 6 till
  • Laddar…
P Pappa1986 skrev:
[bild][bild]
Å nej vad tråkigt, jag beklagar. 😿

• Älska
  • Gilla
Anonymiserad 135652 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.