Resterna av en halv mus på ett trägolv nära en dörrkarm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

I går när jag sömndrucken öppnade sovrumsdörren låg där en halv mus på golvet i hallen. Jag är rädd att stackars musen har fått samma behandling som hennes mjukisekorre får ...:rolleyes:

• Gilla
  • Älska
  • Wow
Bästerortarn och 12 till
  • Laddar…
Passande sällskap när man legat med migrän under dagen. Fajbjoj är egentligen inte tillåten i sovrummet, men ibland går det bra. Speciellt när han ”jamat” och krafsat på dörren så finns bara en sak att göra. Nu ligger han med min hand så nära så nära. Och visst kände jag att han slickade på ett finger ett par gånger innan han somnade.:heart:
En röd katt ligger ovanpå en människas hand på en säng med blommigt mönster.
Skapa konto

• Älska
  • Gilla
AndersMalmgren och 13 till
  • Laddar…
Dax för avmaskning igen uppenbarligen :oops:
Han verkar sköta jakten iaf..

Tyckte han tunnat ur lite, trots ingen brist på mat..
Nu hoppas vi de jäklarna kommer ut den naturliga vägen fort o lämnar Nisse ifred!

Skrev upp datumet denna gång även på avmaskningens ask (brukar skriva på askarna när vi gett något.. ifall de ska ha något i lagom intervaller! Annars e risken vi glömmer när vi gett..)

• Ledsen
  • Gilla
Tule54 och 5 till
  • Laddar…
Här var han ännu mindre.. hittade en bild från när han bör ha varit kring året gammal :)

Ung grå och vit katt som ligger avslappnad på en stenlagd gångväg bredvid en kruka med rosa blommor.
Skapa konto

• Älska
  • Gilla
Marlen Eskilsson och 6 till
  • Laddar…
Letar lite minnesbilder på min far, men stötte på Nisse.. igen :)

Gråvit katt kamouflerad bland grenar och löv framför en stenbyggnad.
Skapa konto

Gråvit katt kamouflerad bland torra löv och grenar utomhus.
Skapa konto

En vit katt kamouflerad bland torra löv och grenar utomhus.
Skapa konto

Gråvit katt kamouflerad bland höstlöv och grenar ute i trädgården.
Skapa konto

Pappa brukade säga att katten var osynlig.. (inne).. men öppnade man kylskåpet satt han nedanför och tittade upp!

Jag kan väl erkänna att här på bilderna (ute).. så var han lite kamouflerad hehe :heart:

• Gilla
  • Älska
Marlen Eskilsson och 10 till
  • Laddar…
Här jobbar vi på som aldrig förr. Är det inte helg snart så man kan få vila?! :oops: Grå katt som sover på en plyschig kudde på soffan.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Marlen Eskilsson och 7 till
  • Laddar…
J
Har ett pågående projekt med att inhägna halva tomten som kattgård/kattfängelse... känner dock att risken för rymningar kommet vara överhängande med dessa klätterapor...

Brukar man dimensioner duschar för att hålla för katter förresten? :thinking:

• Katt balanserar ovanpå en duschstång i ett badrum.
    Skapa konto
  • Katt balanserar på en duschvägg i ett modernt badrum.
    Skapa konto
  • Två katter på toppen av ett glasvitrinskåp, tittar ner med skuggor på väggen.
    Skapa konto
  • En katt som sitter överst på en dörr, ser ner mot kameran med ett fundersamt uttryck.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
  • Älska
Jumos och 23 till
  • Laddar…
J Jonobe skrev:
Har ett pågående projekt med att inhägna halva tomten som kattgård/kattfängelse... känner dock att risken för rymningar kommet vara överhängande med dessa klätterapor...

Det blir o köra nättak!

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Det blir o köra nättak!
Brukar finnas någon form av inåtlutande avslutning högst upp som gör att katter, normalt, inte kommer över stängslet....

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
S Sona2012 skrev:
Brukar finnas någon form av inåtlutande avslutning högst upp som gör att katter, normalt, inte kommer över stängslet....
Fast @Jonobe 's katter verkar inte höra till de normala... :surprised::crysmile:

• Haha
FredrikR och 6 till
  • Laddar…
J Jonobe skrev:

Du får beräkna vad 3-4 kg(?) katt innebär när den landar efter ett hopp på 1,8-2 m . Tror de på Vvs firman inte har en aanning om du frågar:rofl:

• Haha
  • Gilla
dicliff och 3 till
  • Laddar…
J Jonobe skrev:

Katt ligger ovanpå duschkranen i ett badrum, ser ut som den värmer upp vattnet.
Skapa konto

Nu fattar jag! Det är alltså detta de kallar för energi(s)katt. Alltså en som värmer upp duschvattnet till en behaglig temperatur. Släng er i väggen EON! Sån ska jag också installera:crysmile:

• Gilla
  • Älska
  • Haha
  • Wow
Igen och 17 till
  • Laddar…
Noramasen Noramasen skrev:
[bild]
Nu fattar jag! Det är alltså detta de kallar för energi(s)katt. Alltså en som värmer upp duschvattnet till en behaglig temperatur. Släng er i väggen EON! Sån ska jag också installera:crysmile:
ja en blöt kränkt (s)katt är ju vad man vill ha från ovan när man duschar

• Haha
dicliff och 1 till
  • Laddar…
M Mseli skrev:
ja en blöt kränkt (s)katt är ju vad man vill ha från ovan när man duschar
Tänkte inte på det…….Hejdå:rofl:

• Haha
  • Gilla
dicliff och 2 till
  • Laddar…
Noramasen Noramasen skrev:
[bild]
Du får väl räkna på ( en gång?) kostnaden att införskaffa katten, bonnkatter är väl gratis ... Men en raskatt 2-15 tusen. Och sedan sterilisering,/ kastrering, vaccineringar, avmaskning, årligkontroll, försäkring(!?), Mat,/ kattsand... Det är inte direkt gratis med den uppvärmningen

• Gilla
Noramasen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.