Snigla Snigla skrev:
Nissse förstår verkligen inte det där med kartonger .. än!

Har försökt lägga godis i dem och leksaker.. och prassla lite med dem så de inte är så "läskiga".. har nu efter många år lyckats få honom att hoppa ner i en stor öppen kartong för att ta sitt favoritgodis.. men han är snabbt ur sen igen! (går inte dit självmant.. då går han runt)
Då måste du som jag förstår mena din man Nisse. För det finns väl INGEN katt som inte hanterar kattonger. Varför heter det överhuvudtaget kattong annars?;)

• Haha
  • Gilla
Igen och 6 till
  • Laddar…
Bärra provade en ny kattong idag, först när flärparna viktes in passade den. :love:

Fluffig ljus katt sitter i en öppen kartong med leksaker bredvid på ett grått klinkergolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Jiji och 11 till
  • Laddar…
Mikael_L
Frasse borta ett dygn (i somras var det inget ovanligt, men nu i regniga hösten har han börjat komma hem minst 2ggr/dygn) så jag hade börjat undra.
Öppnade dörren i morse, då kom han inspringandes, väldigt till sig, som han brukar vara när han eller vi varit borta en tid.
Spinner öronbedövande och snor sig runt benen som en tok, kräver en hel del kli och gos. (den vanliga ritualen).
Sen iväg och käkar, jag gör lite annat så jag märkte inte att det var för lite mat i automaten, men Frasse ger sig åtminstone inte förrän allt är slut, jag ser sen att han dragit fram den nästan en meter i kampen att få tag i sista biten.

Tydligen trött också, för han kom inte och meddelade att jag skulle ta fram mer mat, utan letade snabbt upp en sovplats. Lite "rå" i pälsen då den var lite fuktig.
Nu sover han väl halva dagen kan jag tänka.
En tom kattmatsautomat som dragits fram en meter med enstaka torrfoderbitar kvar och en omkullvält vattenkopp.
Skapa konto

Grå katt sover ihoprullad på en röd soffa med grönt kuddstöd.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Igen och 16 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Frasse borta ett dygn (i somras var det inget ovanligt, men nu i regniga hösten har han börjat komma hem minst 2ggr/dygn) så jag hade börjat undra.
Öppnade dörren i morse, då kom han inspringandes, väldigt till sig, som han brukar vara när han eller vi varit borta en tid.
Spinner öronbedövande och snor sig runt benen som en tok, kräver en hel del kli och gos. (den vanliga ritualen).
Sen iväg och käkar, jag gör lite annat så jag märkte inte att det var för lite mat i automaten, men Frasse ger sig åtminstone inte förrän allt är slut, jag ser sen att han dragit fram den nästan en meter i kampen att få tag i sista biten.

Tydligen trött också, för han kom inte och meddelade att jag skulle ta fram mer mat, utan letade snabbt upp en sovplats. Lite "rå" i pälsen då den var lite fuktig.
Nu sover han väl halva dagen kan jag tänka.
[bild]
[bild]
Men lille plutt då. Tänk vilken lycka och lättnad för både honom och er. :heart:

Vad är förresten fördelen med en sån där automat?

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Haha.. for u catlovers!
Hoppas länken fungerar.. :D

15 skäl till varför man måste ha glasbord och glasskålar när man har katt (typ)
Underbara bilder! :love::crysmile:

• Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
En grå katt sover ihopkrupen på en lila tygdyna.
Skapa konto

Doris önskar trevlig helg! Hon sover djupsömn på mitt kontor just nu.

Det blev traumatiskt för henne igår kväll, för vi var tvungna att stänga hennes nya kattlucka i källaren som hon annars är så lycklig över. Jag har sett på de senaste mornarna att maten har varit totalt slut i hennes skålar. Har funderat lite på varför hon äter så mycket, eller om ev. någon annan katt kan ha tagit sig in genom luckan. Så igår eftermiddag tog vi tjuven på bar gärning och bad honom vänligt men bestämt att lämna huset.

Katt som tittar fram bakom trappsteg vid pool med överdrag och utemöbler i bakgrunden.
Skapa konto

(mattjuven, säkert en jättegullig katt egentligen)

Vi stängde då kattluckan i källaren, och försökte få Doris att sova inne i natt, men det ville hon absolut inte. I morse kl 7 kallade jag på henne, men hon dök inte upp. Det gjorde dock tjuven igen (se ovan), som strövade runt på tomten och undrade varför luckan var stängd.

Stängt kattlucka i en gråmålad källarvägg med utsikt till en trädgård och en bok liggande på fönsterbrädan.
Skapa konto

Ikväll ska vi göra nytt försök att få igång luckan så att den känner igen hennes chip.

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Appendix och 8 till
  • Laddar…
Försvarar inte Doris hemmet? Det gör min Lia mot denna inkräktare :)

Numera smyger han in så långsamt på natten att det är sällan kameran reagerar.

Nåja, mat måste han (eller hon) ha. Antingen flyttar han in eller flyttar nån annanstans.

• Gilla
  • Wow
  • Älska
Appendix och 9 till
  • Laddar…
Wow, den var effektiv! Hoppas vi kan få vår lucka att funka så också. Och en övervakningskamera vore ju inte helt fel. :D:ok:

Nej, nu förstår jag, det är från insidan och du har inte heller någon spärr på luckan? Trodde först att luckan stängdes för inkräktaren, men det var visst din katt. (?)

Ja det är från insidan. Spärrar? Den luckan är också min ventilation.... Den öppnar automatiskt när jag eldar i kökspannan.

• Haha
  • Gilla
  • Wow
Appendix och 5 till
  • Laddar…
Jag förstår. Doris verkar tyvärr vara i underläge för det mesta. Det är de andra katterna som jagar bort henne, hon blir bara rädd.

• Ledsen
Appendix och 4 till
  • Laddar…
Vår äldsta pälskling tillät sig filmas när han hade fått kökskranen påslagen, det får inte vara för hårt tryck, det får heller inte rinna ner i nåt glas i diskhon så ljudet avviker från det normala.
Jag fick till det med lite slowmotion, där syns hans 2 kvarvarande huggisar. :heart:

Ikväll serverades det grillad kyckling och potatissallad till oss, självklart fick katterna ingen potatissallad men... Ja nog åt dom kyckling, före oss.

• Gilla
  • Älska
hobbs och 10 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Vår äldsta pälskling tillät sig filmas när han hade fått kökskranen påslagen, det får inte vara för hårt tryck, det får heller inte rinna ner i nåt glas i diskhon så ljudet avviker från det normala.
Jag fick till det med lite slowmotion, där syns hans 2 kvarvarande huggisar. :heart:
[video]

Ikväll serverades det grillad kyckling och potatissallad till oss, självklart fick katterna ingen potatissallad men... Ja nog åt dom kyckling, före oss.
Vilken filmsnutt! Varför ska man göra det enkelt för sig och dricka ur skålen på golvet?? Och vad menar du med kvarvarande huggisar? Tappar de alltid tänderna med åldern? :oops:

• Älska
FredrikR
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Vilken filmsnutt! Varför ska man göra det enkelt för sig och dricka ur skålen på golvet?? Och vad menar du med kvarvarande huggisar? Tappar de alltid tänderna med åldern? :oops:
Han är FORL drabbad och har blivit av med mellan 5 och 7 tänder. :cry::heart:
Men han kan äta torrisar än, och osten går ner fint fortfarande. ;)

• Ledsen
  • Älska
  • Gilla
Jumos och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.