Måste fråga.. är det vanligt att katter har olika färg på trampdynorna?..

..har inte tänkt på det innan men observerade igår att Nisse hade två färger på sina trampdynor på minst en tass iaf (den jag kollade på som han vifta med). "Hälens" trampdyna är svart och de framför är rosa..

:D

• Kattens tass med en svart "hälens" trampdyna och framför rosa trampdynor.
Katt som sover på soffa med en pälsfläck som liknar ett hjärta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

härskaren här hemma behöver inte så mycket stimulans just nu iaf…

I vissa positioner ser en av hennes fläckar ut som ett hjärta. :heart:

• Gilla
  • Älska
Jiji och 4 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Skulle ha klonat vår förra katt, klöste inte på något :)
Var det samma ras? :)

Snigla Snigla skrev:
Var det samma ras? :)
Nej det var en vanlig huskatt. Han var väldigt bekväm med innekattslivet

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Måste fråga.. är det vanligt att katter har olika färg på trampdynorna?..

..har inte tänkt på det innan men observerade igår att Nisse hade två färger på sina trampdynor på minst en tass iaf (den jag kollade på som han vifta med). "Hälens" trampdyna är svart och de framför är rosa..

:D
Empiriskt sett, med ett mycket litet statistiskt underlag, ja: Närbild på en vit katts bakben och tassar med rosa trampdynor.
Skapa konto

• Gilla
Sona2012 och 2 till
  • Laddar…
galento
Snigla Snigla skrev:
Skulle inte våga chansa här, för vi har en tystlåten misse.. alltså han både spinner och jamar ibland - men det hörs knappt!

Katten vi hade när jag var liten.. kallade vi för borrmaskinen.. för hon lät som en sådan (högljudd) när hon spann och man skulle sova.. hehe
:D den här påminner om flapprandet av en helikopter när hon kliar sej med bakbenet.
Har vaknat av det flera gånger.

• Haha
  • Gilla
Sona2012 och 2 till
  • Laddar…
Lustigt, men jag verkar ha glömt att visa denna.
Det talas ju om Båtskatt och Skeppskatt och Havskatt, med detta är vår egen version:
Lilla Sotnos som Båtkatt:
Svart katt tittar fram från en liten vit modellbåt inomhus med grönt landskap synligt genom fönstret.
Skapa konto

Svart katt kikar fram genom en gul rektangulär öppning i en vit bänk, i ett rum med utsikt över ett grönt landskap.
Skapa konto

Svart katt som kliver in i en modellbåt i ett soligt rum, benämnt som Båtkatt, fotograferat 2016.
Skapa konto

Fotograferat år 2016.

• Gilla
  • Älska
Jiji och 12 till
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Vårt största nöje här hemma är att sätta mänskliga tankar, uttryck och känslor på vår katt. Det blir aldrig gammalt. :love:
Ett strålande exempel på att sätta tankar, uttryck och känslor på en katt finns i boken " en man som heter Ove" utav Fredrik Backman. Rekommenderas att läsa eftersom så mycket detaljer förloras i filmen.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Maria T
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Har sett 3/4 av filmen I huvudet på en katt, på Netflix. Rekommenderar den varmt, jag har lärt mig massor! :love:
Värt att skaffa Netflix för kanske? Annars är en favoritfilm den turkiska "Kedi" från 2017, har sett den flera gånger. Har även en hylla (snart behövs en till) dedikerad till böcker om katter, finns många trevliga romaner/skönlitteratur om dessa underbara varelser.

• Gilla
Elektra och 1 till
  • Laddar…
Det där är ju också en fråga. Sambon tycker vi ska sluta med kopplet på gården. Hennes idé är att det sättet idéer om utekattlivet i huvudet på honom :)
De grillerna sitter nog redan (inte glömmer jag om jag testat nått kul - oavsett om jag nu får göra om det eller inte)..

Men i övrigt blir det ju till att välja lite själva vad ni vill göra för honom.. hittar ni inte rätt stimulans (och rätt nivå) kommer han väl troligen blir "odrägligare" med tiden. Precis som ungar och hundar - de hittar på något de tycker är "kul".. :oops: (som inte alltid delas av oss andra..).

E ju en smart misse det där.. !

Kanske blir en kattkompis om ni flyttar till hus? (tyckte mig se i nån annan tråd att ni iaf funderat på det?) :)

Snigla Snigla skrev:
De grillerna sitter nog redan (inte glömmer jag om jag testat nått kul - oavsett om jag nu får göra om det eller inte)..

Men i övrigt blir det ju till att välja lite själva vad ni vill göra för honom.. hittar ni inte rätt stimulans (och rätt nivå) kommer han väl troligen blir "odrägligare" med tiden. Precis som ungar och hundar - de hittar på något de tycker är "kul".. :oops: (som inte alltid delas av oss andra..).

E ju en smart misse det där.. !

Kanske blir en kattkompis om ni flyttar till hus? (tyckte mig se i nån annan tråd att ni iaf funderat på det?) :)
Han är mammas kille också, lugnare när hon är hemma. Hon och barnen var borta i helgen. Förra katten var pappas kille. Hur olika det kan vara :)

• Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Så varför inte denna Sotnos också:
Svart katt undersöker ett bord i ett soligt rum med träväggar och skinnfåtölj.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Helga007 och 5 till
  • Laddar…
J
Det där är ju också en fråga. Sambon tycker vi ska sluta med kopplet på gården. Hennes idé är att det sättet idéer om utekattlivet i huvudet på honom :)
Jag tror att hon kan ha rätt. Vi började med koppel på Yoda, men då satt han mest vid dörren och skrek och försökt smita ut innan han blev utekatt. Nu när han är innekatt igen känner vi att både han och vi mår bäst av att han inte är ute alls. Av samma skäl har inte Zorro fått varit ute alls.

...men snart är projekt kattinhängna tomten färdigt (om det nu ens är möjligt....).

• Gilla
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
J Jonobe skrev:
Jag tror att hon kan ha rätt. Vi började med koppel på Yoda, men då satt han mest vid dörren och skrek och försökt smita ut innan han blev utekatt. Nu när han är innekatt igen känner vi att både han och vi mår bäst av att han inte är ute alls. Av samma skäl har inte Zorro fått varit ute alls.

...men snart är projekt kattinhängna tomten färdigt (om det nu ens är möjligt....).
Kanske får prova det. Han har inte fått vara ute på ett tag nu. Bara på ballen

Måndagsmorgon.
Närbild på en sömnig katts ansikte med halvöppna ögon.
Skapa konto

• Haha
  • Gilla
  • Älska
Jiji och 13 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.