1 356 800 läst ·
15 273 svar
1357k läst
15,3k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Renoverare
· Stockholm
· 20 326 inlägg
Snigla skrev:
Har vaknat av det flera gånger.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Lustigt, men jag verkar ha glömt att visa denna.
Det talas ju om Båtskatt och Skeppskatt och Havskatt, med detta är vår egen version:
Lilla Sotnos som Båtkatt:
Fotograferat år 2016.
Det talas ju om Båtskatt och Skeppskatt och Havskatt, med detta är vår egen version:
Lilla Sotnos som Båtkatt:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Fotograferat år 2016.
Ett strålande exempel på att sätta tankar, uttryck och känslor på en katt finns i boken " en man som heter Ove" utav Fredrik Backman. Rekommenderas att läsa eftersom så mycket detaljer förloras i filmen.MariaiÖstergötland skrev:
Värt att skaffa Netflix för kanske? Annars är en favoritfilm den turkiska "Kedi" från 2017, har sett den flera gånger. Har även en hylla (snart behövs en till) dedikerad till böcker om katter, finns många trevliga romaner/skönlitteratur om dessa underbara varelser.MariaiÖstergötland skrev:
De grillerna sitter nog redan (inte glömmer jag om jag testat nått kul - oavsett om jag nu får göra om det eller inte)..AndersMalmgren skrev:
Men i övrigt blir det ju till att välja lite själva vad ni vill göra för honom.. hittar ni inte rätt stimulans (och rätt nivå) kommer han väl troligen blir "odrägligare" med tiden. Precis som ungar och hundar - de hittar på något de tycker är "kul"..
E ju en smart misse det där.. !
Kanske blir en kattkompis om ni flyttar till hus? (tyckte mig se i nån annan tråd att ni iaf funderat på det?)
Renoverare
· Stockholm
· 20 326 inlägg
Han är mammas kille också, lugnare när hon är hemma. Hon och barnen var borta i helgen. Förra katten var pappas kille. Hur olika det kan varaSnigla skrev:
De grillerna sitter nog redan (inte glömmer jag om jag testat nått kul - oavsett om jag nu får göra om det eller inte)..
Men i övrigt blir det ju till att välja lite själva vad ni vill göra för honom.. hittar ni inte rätt stimulans (och rätt nivå) kommer han väl troligen blir "odrägligare" med tiden. Precis som ungar och hundar - de hittar på något de tycker är "kul"..(som inte alltid delas av oss andra..).
E ju en smart misse det där.. !
Kanske blir en kattkompis om ni flyttar till hus? (tyckte mig se i nån annan tråd att ni iaf funderat på det?)![]()
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Jag tror att hon kan ha rätt. Vi började med koppel på Yoda, men då satt han mest vid dörren och skrek och försökt smita ut innan han blev utekatt. Nu när han är innekatt igen känner vi att både han och vi mår bäst av att han inte är ute alls. Av samma skäl har inte Zorro fått varit ute alls.AndersMalmgren skrev:
...men snart är projekt kattinhängna tomten färdigt (om det nu ens är möjligt....).
Renoverare
· Stockholm
· 20 326 inlägg
Kanske får prova det. Han har inte fått vara ute på ett tag nu. Bara på ballenJ Jonobe skrev:Jag tror att hon kan ha rätt. Vi började med koppel på Yoda, men då satt han mest vid dörren och skrek och försökt smita ut innan han blev utekatt. Nu när han är innekatt igen känner vi att både han och vi mår bäst av att han inte är ute alls. Av samma skäl har inte Zorro fått varit ute alls.
...men snart är projekt kattinhängna tomten färdigt (om det nu ens är möjligt....).