Microkatten
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Vårt största nöje här hemma är att sätta mänskliga tankar, uttryck och känslor på vår katt.
Det gör ni rätt i.

En katt kan vara glad, arg, förväntansfull, rädd o.s.v. Den vet när det är dags för frukost, kvällsmat och dagliga promenaden runt huset, d.v.s. den kan klockan.

Katten har också behov av lek, kel och allvar, samt att kamma håret...erh pälsen. Den kan vara inställsam samt vara en ögontjänare. Den vet precis vad den skall göra för att inte direkt bli nedföst från matbordet, d.v.s. den kan planera för, och avläsa, andra varelser reaktioner.

Dessutom blir den pottränad och busar med sina syskon när den är liten. Den gillar kött, potatis och ost. Den förstår att fem möss är fler än fyra.

Den ser inte ut som en människa och förstår att inte uppfinna atombomber och annat elände. Men annars är det väl ingen skillnad på en katt och en människa? ;)

• Älska
  • Gilla
  • Haha
Bästerortarn och 6 till
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Lugnt på hemmakontoret och passade på att städa i yngsta dotterns leksakskök. Katten ville hjälpa till.. Han förstod inte alls när jag påpekade att han var lite lätt i vägen. :crysmile:[bild] [bild]
Han måste ju inspektera att du gör rätt förstår du väl! :rofl::love::heart:

• Gilla
Sona2012 och 2 till
  • Laddar…
Bärras lockiga mage igår strax efter 05:00.
Långt lockigt päls på katt som ligger på trägolv bredvid element, ser avslappnad ut.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Han är för go, men åska gillar han inte.

• Gilla
  • Älska
Sona2012 och 8 till
  • Laddar…
J
Schysst med inbyggd kattong tycker Yoda.
En vit och brun katt som ligger avslappnat i ett handfat.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Jiji och 10 till
  • Laddar…
Bärra gillar att göra saker med stil.
Fluffig beige katt sitter avslappnat med korsade tassar på en matta vid en träaltan.
Skapa konto

Låg länge sådär och kollade på oss, när vi åt. :oops:

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Jiji och 12 till
  • Laddar…
Har sett 3/4 av filmen I huvudet på en katt, på Netflix. Rekommenderar den varmt, jag har lärt mig massor! :love:

• Älska
Maria T och 2 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Bärra gillar att göra saker med stil.
[bild]
Låg länge sådär och kollade på oss, när vi åt. :oops:
Den minen! Va!? Får inte jag nåt?!

• Älska
FredrikR
  • Laddar…
D dicliff skrev:
Den minen! Va!? Får inte jag nåt?!
Han kör ett trick, som ni sväljer med hull och hår... ;)

Självklart fick Bärra lite strimlat nötkött innan det lades på grillen, ja han fick även Rasmus portion då han inte ville ha. :oops:

• Haha
dicliff och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
Kommit in nu på morgonen, lite blöt, efter en natt med något bus.
Har ätit lite, och nu får jag hemskt gärna gosa lite mer med magen, ja vad som helst utom tassarna.
En grå katt som ligger upp och ner och sover på en soffa.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Jiji och 10 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Kommit in nu på morgonen, lite blöt, efter en natt med något bus.
Har ätit lite, och nu får jag hemskt gärna gosa lite mer med magen, ja vad som helst utom tassarna.
[bild]
Valde ni katt efter möbelns färg eller tvärtom?! :love:

• Haha
Maria T
  • Laddar…
Mikael_L
Det är helt livsfarligt, är det lite skumt ljus på vinterkvällar så är det stor risk att sätta sig på katten då han är nästan helt osynlig.

• Wow
dicliff och 2 till
  • Laddar…
Chefen är på plats... Not helping...
Fluffig katt ligger ovanpå ett tangentbord framför datorskärmar, ser bekväm men i vägen ut.
Skapa konto

• Haha
  • Gilla
  • Älska
Jiji och 13 till
  • Laddar…
Mikael_L
Helt normalt, jag har aldrig haft någon chef som varit till hjälp när jag sitter och gör något vid datorn.
Mänskliga chefer har jag dock fått hjälpa med datorn ibland.

Men din chef hjälpte kanske lite, genom att muntra upp dig, eller få dig att inse att en kopp kaffe nu kommer öka din produktivitet sen. (y)

• Gilla
  • Haha
Sona2012 och 4 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Helt normalt, jag har aldrig haft någon chef som varit till hjälp när jag sitter och gör något vid datorn.
Mänskliga chefer har jag dock fått hjälpa med datorn ibland.

Men din chef hjälpte kanske lite, genom att muntra upp dig, eller få dig att inse att en kopp kaffe nu kommer öka din produktivitet sen. (y)
Den här gången kanske, men han har lyckats radera kod tidigare vilket ledde till att jag fick felsöka en halv dag innan jag fattade vad som hade hänt... :crysmile:

• Wow
  • Haha
  • Gilla
Bästerortarn och 7 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Min katt har lärt sig han får attention om han klöser på mina fina garderober i sovrummet som jag omsorgsfullt oljemålat. Detta är alltså på natten. Kattjävel. Försökt motverka det med blomspruta. Har givit enda resultatet att han blinkar med ögonen när man är arg på han för han lärt sig när pappa är arg kommer det vatten :crysmile:
Dags och byta taktik då :) Ställ hm.. hundgaller/kompostgaller framför.. eller nått. Kan dock varna att de gillar utmaningen.. (att försöka lösa problemet).

Är väl antagligen brist på stimulans, vill ha mer uppmärksamhet/mer hjärngympa/intryck.. (kanske fortfarande är småsur att han inte får vara ute?)

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.