1 356 798 läst ·
15 273 svar
1357k läst
15,3k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Det gör ni rätt i.MariaiÖstergötland skrev:
En katt kan vara glad, arg, förväntansfull, rädd o.s.v. Den vet när det är dags för frukost, kvällsmat och dagliga promenaden runt huset, d.v.s. den kan klockan.
Katten har också behov av lek, kel och allvar, samt att kamma håret...erh pälsen. Den kan vara inställsam samt vara en ögontjänare. Den vet precis vad den skall göra för att inte direkt bli nedföst från matbordet, d.v.s. den kan planera för, och avläsa, andra varelser reaktioner.
Dessutom blir den pottränad och busar med sina syskon när den är liten. Den gillar kött, potatis och ost. Den förstår att fem möss är fler än fyra.
Den ser inte ut som en människa och förstår att inte uppfinna atombomber och annat elände. Men annars är det väl ingen skillnad på en katt och en människa?
Har sett 3/4 av filmen I huvudet på en katt, på Netflix. Rekommenderar den varmt, jag har lärt mig massor! 
Helt normalt, jag har aldrig haft någon chef som varit till hjälp när jag sitter och gör något vid datorn.
Mänskliga chefer har jag dock fått hjälpa med datorn ibland.
Men din chef hjälpte kanske lite, genom att muntra upp dig, eller få dig att inse att en kopp kaffe nu kommer öka din produktivitet sen.
Men din chef hjälpte kanske lite, genom att muntra upp dig, eller få dig att inse att en kopp kaffe nu kommer öka din produktivitet sen.
Den här gången kanske, men han har lyckats radera kod tidigare vilket ledde till att jag fick felsöka en halv dag innan jag fattade vad som hade hänt...Mikael_L skrev:
Helt normalt, jag har aldrig haft någon chef som varit till hjälp när jag sitter och gör något vid datorn.
Men din chef hjälpte kanske lite, genom att muntra upp dig, eller få dig att inse att en kopp kaffe nu kommer öka din produktivitet sen.![]()
Dags och byta taktik dåAndersMalmgren skrev:
Min katt har lärt sig han får attention om han klöser på mina fina garderober i sovrummet som jag omsorgsfullt oljemålat. Detta är alltså på natten. Kattjävel. Försökt motverka det med blomspruta. Har givit enda resultatet att han blinkar med ögonen när man är arg på han för han lärt sig när pappa är arg kommer det vatten![]()
Är väl antagligen brist på stimulans, vill ha mer uppmärksamhet/mer hjärngympa/intryck.. (kanske fortfarande är småsur att han inte får vara ute?)