J Jonobe skrev:
Bärra ser ut att ha depåer :thinking::whistle::crysmile:
Bärra brukar köra med mycket päls eller kraftig benstomme...:oops:
Men vi kan enas om att det inte går någon nöd på honom. ;)

• Älska
  • Haha
  • Gilla
Igen och 5 till
  • Laddar…
J
FredrikR FredrikR skrev:
Bärra brukar köra med mycket päls eller kraftig benstomme...:oops:
Men vi kan enas om att det inte går någon nöd på honom. ;)
Han slipper frysa! Jag tror mest att bilden var ofördelaktig, han ser väldigt bullformat ut :crysmile:

• Älska
  • Haha
  • Gilla
Igen och 2 till
  • Laddar…
Katt som ligger på golvet bredvid en tänd braskamin och en fåtölj med blommönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Varje kväll vid den här tiden på året, efter någon timma blir han för varm och lägger sig pladask på golvet för att sedan återgå till sin fåtölj.

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Sona2012 och 12 till
  • Laddar…
Karlia
Sveas blick igår när hon hittade mig hos grannen - hennes andra hem.

Svea, en trikolor katt med ett överraskat uttryck, sitter upp och tittar in i kameran.
Skapa konto

• Haha
  • Gilla
  • Älska
  • Wow
Igen och 18 till
  • Laddar…
För att vara en kattunge måste jag säga att han klarar grantestet med bravur. Ibland puttar han lite försiktigt på nåt pynt, men annars får den vara. Jag som såg framför mig nåt i stil med när Pluto jagar Piff och Puff genom granen. :crysmile:
En kattunge ligger lugnt under en julgran dekorerad med röda kulor och ljusslingor.
Skapa konto
Kattunge sitter lugnt under en julgran med belysning och röda julgranskulor.
Skapa konto
En kattunge ligger under en julgran med röda kulor och ljus, ser lugn ut utan att stöka till dekorationerna.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Igen och 18 till
  • Laddar…
Karlia
Verkligen!

Signe hade hysteriskt kul med vår jul-en förra året. Med Svea har det aldrig varit problem. I år väljer jag att inte ha något träd - när dottern var liten åkte vi alltid ut och sågade ner ett träd. Nu har hon ju flyttat hemifrån, inte lika angeläget längre.

En kollagebild av en grå katt som leker med juldekorationer och tittar nyfiket upp från under ett julgran.
Skapa konto

• Älska
  • Gilla
Sona2012 och 10 till
  • Laddar…
Här har man skaffat sig en sibirisk hårboll! Bästa köpet nånsin :love:
Sibirisk katt ligger i en liten låda på ett trägolv med katthuset och soffa i bakgrunden.
Skapa konto
Sibirisk katt med grå päls vilar på en soffkudde, ser avslappnad och fluffig ut.
Skapa konto
En sibirisk katt sover lugnt på en grå soffa.
Skapa konto
En sibirisk katt som ligger på rygg på en mörk matta, ser avslappnad och nöjd ut.
Skapa konto

• Älska
  • Gilla
Igen och 21 till
  • Laddar…
Needas Needas skrev:
[bild] [bild] [bild] [bild]
Jag är ju lite partisk men... Jaaa! :cool:
Iaf för mig som pälsdjursallergiker, och det är en väldigt social, snäll och lite hungrig ras (Bärra! :whistle:)
Sibbestyle på sista bilden. :love:

• Haha
  • Gilla
Sona2012 och 3 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Iaf för mig som pälsdjursallergiker, och det är en väldigt social, snäll och lite hungrig ras (Bärra! :whistle:)
FredrikR FredrikR skrev:
Jag har aldrig träffat på en mer väluppfostrad katt måste jag säga.
Vi har haft honom i 3 veckor och har redan lärt honom att sitta fint och ge vacker tass!
17 veckor gammal och går på lådan nästan så att jag ställa klockan efter sittningarna.:rofl:

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Sona2012 och 7 till
  • Laddar…
Karlia
FredrikR FredrikR skrev:
Lite hungrig ras :D Mat har mycket med överlevnad att göra, mat är viktigt! Bärra uppskattar er förmåga att alltid kunna föda flocken :heart:

Vet inte om det är så mycket rasen - både Smilla och Signe är brittisk korthår, Signe var sådan som stod på maten och skrek (av lycka) samtidigt som hon åt när hon var liten.. Smilla är inte alls lika entusiastisk.

• Gilla
  • Älska
dicliff och 3 till
  • Laddar…
Karlia Karlia skrev:
Lite hungrig ras :D Mat har mycket med överlevnad att göra, mat är viktigt! Bärra uppskattar er förmåga att alltid kunna föda flocken :heart:

Vet inte om det är så mycket rasen - både Smilla och Signe är brittisk korthår, Signe var sådan som stod på maten och skrek (av lycka) samtidigt som hon åt när hon var liten.. Smilla är inte alls lika entusiastisk.
De brittiska korthåren vi har här på forumet har gjort att den seglat upp som lite av en favoritras, mycket mycket fina! ❤️

• Gilla
Sona2012 och 3 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
De brittiska korthåren vi har här på forumet har gjort att den seglat upp som lite av en favoritras, mycket mycket fina! ❤️
Jag är klart partisk (är hundmänniska och har aldrig haft katt tidigare så jag har inget att jämföra med), men vår britt är ljuvlig. :heart:

• Gilla
  • Älska
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Needas Needas skrev:
[bild] [bild] [bild] [bild]
Vilken underbar liten varelse! :love:

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Jaja, jag vet inte på bänken... :oops::whistle:
Men när man ser hans närmast utsvultna min när han smyger fram då han hör att jag skakade om torrisarna i Bärras maskin, då agerar man. ;):heart:
Två katter i ett kök, en på bänk äter och en vid fönster, vit kakelvägg och mörkt golv.
Skapa konto

Bärra fick även en skvätt lågkaloriblötis, för att inte vara så iglig på Rasmus när han äter. :seenoevil:

• Älska
  • Gilla
  • Haha
Sona2012 och 7 till
  • Laddar…
Vet inte vem som är mest nyfiken på pepparkakshuset, minsta dottern eller katten... Grå katt som sitter intill ett färgglatt pepparkakshus dekorerat med godis på en trähylla.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Sona2012 och 10 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.