MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Gör han? Varför?
För att han är katt. Men jo de har ju den där sidoklon som är ett helvete att klippa

• Haha
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
För att han är katt. Men jo de har ju den där sidoklon som är ett helvete att klippa
Hahaha, ja du menar så. Jag tycker alla klor är ett helvete att klippa. :sweat:

Hahaha, ja du menar så. Jag tycker alla klor är ett helvete att klippa. :sweat:
Man måste vara bestämd, nu sitter du här. Börja tidigt :)

Jag mutar med böcklingpastej, då går det hyfsat.

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Jag mutar med böcklingpastej, då går det hyfsat.
Jag brukar också ge en godis efter :)
Jag klippte för djupt en gång för att han rörde på sig så det började blöda, tog ett jävla tag fån stopp på det. :/ Men han lärde sig nog en läxa för sedan dess är han mycket lugnare :)

Jag brukar också ge en godis efter :)
Jag klippte för djupt en gång för att han rörde på sig så det började blöda, tog ett jävla tag fån stopp på det. :/ Men han lärde sig nog en läxa för sedan dess är han mycket lugnare :)
Jag har köpt sånt där pulver som ska vara blodstoppande, men har tack och lov inte behövt använda det än... :cry:

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Karlia
Hon får mat. Men tugga lite grann på den övervintrande chilin kan ju inte skada.

Grå katt tvättar sig bakom en röd chili på en gren inomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Haha
FredrikR och 7 till
  • Laddar…
Lite julfeelis?

VSstiuV.jpg

• Gilla
  • Älska
FredrikR och 6 till
  • Laddar…
Mikael_L
Frasse är faktiskt hur lätt som helst. Det gäller bara att ta han när han har gått ner i total mysmode, nära sömn.
Då får jag göra nästan vad som helst med han, att ta tag i tassarna och klippa klorna på sidan som är nedåt, dvs de ben han ligger på, är plättlätt, han bryr sig knappt.
Bra mycket lurigare är de två benen som är fria, dvs uppåt, där är det lätt att han blir irriterad om jag tar och håller i tassarna, ibland går det om jag är försiktig och han tillräckligt avslappnad.
Annars får jag ta andra sidan ett annat tillfälle när han ligger på andra sidan.
Jag brukar bara klippa framtassarnas klor, och ofta bara de 4 framtill, inte den på sidan.
Baktassarnas klor verkar slitas ner rätt hyggligt av sig självt.

• Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Karlia
Hmm, jag har inte klippt några klor på många år, utekatter sliter dem ju ändå. Kanske skulle titta på Smillas om det behövs. Isis som jag hade som ung passade jag på att klippa när hon låg i knät och myste. Även om jag inte hann alla klor på en gång så blev de klippta.

• Gilla
Sona2012 och 1 till
  • Laddar…
Åh, leksaker! Till mig!
Katt klättrar på en kartong från Jollyroom, leksaker på golvet.
Skapa konto
Katt klättrar in i en kartong från Jollyroom, endast bakben och svans synliga.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Paulina123 och 10 till
  • Laddar…
Lill72 Lill72 skrev:
Åh, leksaker! Till mig!
[bild] [bild]
Poppis helt enkelt

Katt gömmer sig i en omvänd kartong på ett trägolv.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
  • Älska
FredrikR och 8 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Frasse är faktiskt hur lätt som helst. Det gäller bara att ta han när han har gått ner i total mysmode, nära sömn.
Då får jag göra nästan vad som helst med han, att ta tag i tassarna och klippa klorna på sidan som är nedåt, dvs de ben han ligger på, är plättlätt, han bryr sig knappt.
Bra mycket lurigare är de två benen som är fria, dvs uppåt, där är det lätt att han blir irriterad om jag tar och håller i tassarna, ibland går det om jag är försiktig och han tillräckligt avslappnad.
Annars får jag ta andra sidan ett annat tillfälle när han ligger på andra sidan.
Jag brukar bara klippa framtassarnas klor, och ofta bara de 4 framtill, inte den på sidan.
Baktassarnas klor verkar slitas ner rätt hyggligt av sig självt.
Det där har varit en av mina frågor som jag inte ställt än; måste man klippa baktassarnas klor? Min katt verkar också slita ner sina baktill, vet dock inte hur, är det när de rivstartar på golvet? :thinking: Hur ofta klipper ni framtassarna? Här blir det ca var tredje vecka, men vet inte om det är på tok för sällan? (Innekatt)

• Wow
Myrstacken
  • Laddar…
Hur ofta och vilka klor som klipps beror ju på hur mycket katten sliter på klorna.

• Gilla
Sona2012 och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L
Tja, Frasse behöver kanske inte alls kloklippning för att klorna skulle bli för långa, han är utekatt och jag tror att han sliter dem rätt lika takt som tillväxten. Lite mindre på vintern då ...
Anledningen till att jag klipper hans klor är faktiskt att han är ganska dålig på att hålla in klorna, så man blir rätt lätt riven, eller att han fastnar i ens kläder osv.
Om jag sitter på en stol och han vill mig något så kommer han, kastar upp tassarna på sidan av mitt lår (och kan då riva mig lite, framförallt om jag inte har kraftiga byxor på mig, just för att han inte verkar fatta att klorna ska vara inne för det mesta). Han "trycker" bara till lite snabbt, och återvänder ner på golvet och går sen åt det hållet där jag ska hjälpa till, dvs mot ytterdörren om han ska ut, mot matskålen om vi glömt fylla på etc.
Men detta att klorna är framme, är lite irriterande. Får se om det försvinner någon gång ...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.