Keiko paxade nya tröjan direkt.
Bengalkatt ligger upp och ner på säng bredvid stickad grå tröja, ser lekfull ut med tungan ute.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
  • Gilla
  • Älska
Appendix och 12 till
  • Laddar…
Fint väder, stenbänken är säkert varm
6RhSYHA.jpg

• Gilla
Fadai och 10 till
  • Laddar…
Karlia
Gpsen kom fram snabbt, får hoppas hon inte drar av sig halsbandet, hon är bra på det.

En katt med halsband ute i en trädgård med gräs och buskar.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Snigla och 7 till
  • Laddar…
J
Karlia Karlia skrev:
Gpsen kom fram snabbt, får hoppas hon inte drar av sig halsbandet, hon är bra på det.

[bild]
Yoda tappade sitt första dagen... sen har det suttit. Det går att aktivera ljud- och ljudsignal (...testa inte då gpsen är på katten :oops:).

• Gilla
  • Haha
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Karlia
Det har jag inte hittat än, lyckats ladda, aktivera simkort och ansluta den bara. Senaste timmen tycks Signe ha tillbringat hemma hos en granne. Om det inte bara är halsbandet vill säga :rolleyes:

• Gilla
Jonobe och 1 till
  • Laddar…
J
Nu börjar vi nästan fundera på om Zorro är en Batman istället :crysmile: Får man döpa en katt till det? Läderlappen... Läderkatten? :thinking:

Ung sphynxkatt med strimmig päls och stora blå ögon tittar in i kameran.
Skapa konto

Nyhetens behag med utelivet har faktiskt avtagit en del för Yoda till min stora glädje. Nu kommer han in någon gång per timme för lägeskontroll och en kram :love: stänger in honom någon timme på dagen om jag är hemma så han får sova, samt att han måste komma hem senast kl 21 för lite kvalitetstid och sen sova i vår säng:ok: brukar klagas lite initialt men efter ett tag är alla mycket nöjda.(y)

• Älska
  • Gilla
  • Haha
Fadai och 14 till
  • Laddar…
Karlia
Total tid ute 4h. Till min glädje höll hon sig i närheten, kanske 100m bort i tre riktningar.

1.5h hos en granne, 1.5 h då jag trodde att hon tappat halsbandet så jag gick dit, hittade hur jag skulle få den att pipa - nyvaken Signe med pipande halsband kröp ut från ett buskage. När pipet slutade var hon glad över att se mig, följde med hem, fortsatte att gå. Kanske för att en annan katt ville följa med in.

Sista timmen ägnade hon åt att gå ett varv i sitt revir.

Riktigt kul att se hennes runda!

Kisse som ville följa med in.

Två katter på en uteplats, en ligger på rygg och den andra sitter vid en vägg.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Snigla och 8 till
  • Laddar…
Karlia
J Jonobe skrev:
Nu börjar vi nästan fundera på om Zorro är en Batman istället :crysmile: Får man döpa en katt till det? Läderlappen... Läderkatten? :thinking:

[bild]

Nyhetens behag med utelivet har faktiskt avtagit en del för Yoda till min stora glädje. Nu kommer han in någon gång per timme för lägeskontroll och en kram :love: stänger in honom någon timme på dagen om jag är hemma så han får sova, samt att han måste komma hem senast kl 21 för lite kvalitetstid och sen sova i vår säng:ok: brukar klagas lite initialt men efter ett tag är alla mycket nöjda.(y)

Katt klädd som en superhjälte med texten "Always be yourself. Unless you can be bat cat, always be bat cat.
Skapa konto

• Haha
  • Gilla
  • Älska
Snigla och 7 till
  • Laddar…
När inte matte är hemma kan jag väl hoppa upp i knät hos dig då husse.
Katt som sitter i en människas knä vid ett köksbord, med ett flin och ser upp mot kameran.
Skapa konto

Kommer ofta och hoppar upp i fruns knä efter att vi ätit frukost på helgmornar, men ikväll fick tydligen jag äran. :love:
Pannkakorna på bordet lockar säkert lite också ;)

• Gilla
  • Älska
Appendix och 9 till
  • Laddar…
Hörde katten jama ynkligt från granntomten, ingen katt kan jama så ynkligt som vår stora hankatt. Men vart höll den hus någnstans, tog en stund innan jag hittade den.
När den var hittad så var allt bra igen, lite uppmärksamhet har ju ingen dött av.
Stor hankatt gömmer sig bland ormbunkar och grönska på en granntomt.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Paulina123 och 9 till
  • Laddar…
J Jonobe skrev:
Ja, man märker att han är glad när han är ute... men var inte beredd på att det skulle gå så snabbt. Vi tänkte ju att han skulle vara försiktig initialt och vara hemma mer då han är väldigt folkkär, men tydligen gillar han frihet mer än oss :sweat:
Jag undrar om man kan näta in då han redan fått smak på världen. Tomten känns lite suboptimal för det med. Katten är ju glad nu... men jag vill kasta boll med honom.

Tail it
[länk]

Den verkar måttligt exakt. Ingen historik heller, utan endast live/senaste uppdateringen som syns. Enligt deras egen hemsida minst på marknaden. Katten var besvärad av denna i 5 minuter, nu bryr han sig inte alls. Större hade nog inte gått. Han väger 3,8 kg ca. I detta fallet är storlek prio över bästa funktionalitet.
Det handlar inte om att gilla eller ogilla. Det är kattens natur att gå på tur. Ge den lite space och lita på den;)
(Kastrerad alltså)

• Gilla
Jonobe och 1 till
  • Laddar…
Maria T
J Jonobe skrev:
.
Fladdermöss värnar jag om, har några stora ekar på min tomt där de (sporadiskt) bor och hoppas att de trivs här denna sommar, så ja, jag tycker det är supersött och smart att döpa katten till Batman! Eller Fledermaus :love:

• Gilla
  • Älska
Fadai och 3 till
  • Laddar…
Karlia
Smilla 11v passar nu i en pajform (bild från kompis)

11 veckor gammal kattunge Smilla ligger i en pajform.
Skapa konto

• Älska
  • Gilla
Paulina123 och 10 till
  • Laddar…
Karlia Karlia skrev:
Smilla 11v passar nu i en pajform (bild från kompis)

[bild]
Ser ut att vara en bestämd fröken?! :love:

• Älska
Karlia
  • Laddar…
J Jonobe skrev:
Här verkar någonting ha hänt senaste dagarna. Omvänd dygnsrytm, skrikande på nätterna och för första gången sen han kom till oss har han inte sovit i vår säng!!! Han har blivit tonåring över en helg. Jag tror vi får tillämpa utegångsförbud efter kl 20... risken är dock payback med nattligt skrik.
De är väl eg mest aktiva på natten/skymning? :thinking: Typ 2-4 där nånstans vill de ut hehe (men de lär sig ju lite hur husse o matte går upp/är vakna osv).

Här är katten sällan inne på natta.. men kan ligga o snarka på dagen (men är vi ute, ligger han oftast i nån rabatt.. eller snurrar/myser på stenarna). :cool:

• Gilla
Sona2012 och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.