1 356 796 läst ·
15 273 svar
1357k läst
15,3k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Verktygstokig
· Blekinge
· 40 inlägg
I Bärras fall är det värmen samt mängden tovor han dragit på sig..J Jonobe skrev:
Han har en underpäls likt fleece och som tovas onödigt lätt, allt blev mindre bra efter senaste kostbytet till kalorisnålare kost - nu har vi bytt bort den och hoppas han slipper tovorna ffa. på sikt.
Vad säger Rasmus om brorsans nya look?FredrikR skrev:
Det ser ut som att han har kängor på framtassarna
Oavsett skönt om de är varmt, de växer ut igenFredrikR skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Katten testar nya kamouflage-selen. "Här bodde det näbbmöss förra året. De kanske är kvar? "
Bruna Hunden testade att äta näbbmus förra året. Det blev inte så lyckat. Han kräktes hela natten. Katter brukar dock inte vara så dumma.
Katter brukar undvika att äta näbbmöss, vet inte om det är något som smakar illa eller om de känner att något är fel ...???Jiji skrev:
Hundar däremot glufsar i sig utan att hinna hejda sig och blir sjuka
Kattungar brukar äta näbbmus en eller två gånger, sen vet dom.
Det är självupplevt, katter på landet, en massa hästfoder i närheten osv.
Kattungarna växte upp som jägare och röjde runt bland alla smågnagare i omgivningen, och åt upp allt de fångade utom näbbmössen.
Men i början hittade jag halvätna näbbmöss och en kattspya i närheten några gånger, efter några veckor hittade jag bara döda näbbmöss, lekta till döds ...
Jag hittade också ibland ett inre organ oätet, som enda spåret kvar efter en mus, jag antar att det var gallblåsan, men vet väl inte egentligen.
lite om näbbmöss
https://fof.se/tidning/2004/5/giftigt-daggdjur
Kattungarna växte upp som jägare och röjde runt bland alla smågnagare i omgivningen, och åt upp allt de fångade utom näbbmössen.
Men i början hittade jag halvätna näbbmöss och en kattspya i närheten några gånger, efter några veckor hittade jag bara döda näbbmöss, lekta till döds ...
Jag hittade också ibland ett inre organ oätet, som enda spåret kvar efter en mus, jag antar att det var gallblåsan, men vet väl inte egentligen.
lite om näbbmöss
https://fof.se/tidning/2004/5/giftigt-daggdjur
Redigerat:
Näbbmöss är giftiga.S Sona2012 skrev:
Katter tar ofta näbbmöss, dvs dödar men äter dem inte. Bruna Hunden är urdumt och äter allt han hittar. Han lär sig inte...
Precis, näbbmöss är ju dessutom inte gnagare utan rovdjur och giftiga. Men Bruna Hunden slukar dem glatt ändå. Han är nog lite dum... Katten jagar men är ingen hejare på att fånga något mer än flugor och andra kryp.Mikael_L skrev:
Kattungar brukar äta näbbmus en eller två gånger, sen vet dom.
lite om näbbmöss
[länk]
Har hittat platsen för den provisoriska kattgården och identifierat ett intresseproblem.
Katten och jag har inte samma uppfattning om hur eldgrytan ska användas...
Katten säger att det är ett katthus, kanske tom ett konstverk, inspirerat från Kullaberg, antar jag då. Men jag trodde att det var vår grill.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Katten och jag har inte samma uppfattning om hur eldgrytan ska användas...
Katten säger att det är ett katthus, kanske tom ett konstverk, inspirerat från Kullaberg, antar jag då. Men jag trodde att det var vår grill.
Bild från kompisen, första mötet mellan Svea och Smilla. Hon är en toppenvän, har snällt skickat bilder och filmer på Svea och kattungarna varje dag.
Dessutom kan hon trolla. Jag har filmbevis på att Svea som väser åt nästan alla katter, klarar av att snällt och artigt hälsa på andra katter. Förmodligen för att det inte är hennes revir, hon är inkräktare. Vi hoppades på att det skulle gå så men var inte säkra.
Dessutom kan hon trolla. Jag har filmbevis på att Svea som väser åt nästan alla katter, klarar av att snällt och artigt hälsa på andra katter. Förmodligen för att det inte är hennes revir, hon är inkräktare. Vi hoppades på att det skulle gå så men var inte säkra.
Logga in
Skapa konto