Både spännande och läskigt att segla tycker Alice

• En vit katt med fläckar ligger ovanpå en segelbåt med solnedgången i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
dicliff och 9 till
  • Laddar…
J
FredrikR FredrikR skrev:
Det hände nåt, sa Bärra... :oops:
[bild] [bild] [bild] [bild]
Bärra är lite mer redo för sommaren! :love:
Och en hel del mindre tovor! :heart:
Herregud. Han kan ju argumentera för att det är lejonalfahanne-looken??... Ska man frisera sina katter?? :thinking:

• Gilla
  • Älska
Karlia och 1 till
  • Laddar…
Karlia
Toppenkväll! Champagne för matte, trädklättring och studsmatta för Signe. En katt som tittar ner bland gröna löv i ett träd.
Skapa konto
Katt på en studsmatta inomhus i ett skyddsnät.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Tule54 och 11 till
  • Laddar…
J Jonobe skrev:
Herregud. Han kan ju argumentera för att det är lejonalfahanne-looken??... Ska man frisera sina katter?? :thinking:
I Bärras fall är det värmen samt mängden tovor han dragit på sig.. :cry:
Han har en underpäls likt fleece och som tovas onödigt lätt, allt blev mindre bra efter senaste kostbytet till kalorisnålare kost - nu har vi bytt bort den och hoppas han slipper tovorna ffa. på sikt. :heart:

• Gilla
  • Älska
znitz och 2 till
  • Laddar…
J
FredrikR FredrikR skrev:
Han har en underpäls likt fleece och som tovas onödigt lätt, allt blev mindre bra efter senaste kostbytet till kalorisnålare kost - nu har vi bytt bort den och hoppas han slipper tovorna ffa. på sikt. :heart:
Vad säger Rasmus om brorsans nya look?
Det ser ut som att han har kängor på framtassarna (y)

• Haha
FredrikR
  • Laddar…
Karlia Karlia skrev:
Toppenkväll! Champagne för matte, trädklättring och studsmatta för Signe. [bild] [bild]
..förstår att matte behöver alkohol när katta håller på med sådana där övningar :D

• Gilla
  • Haha
Sona2012 och 2 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Oavsett skönt om de är varmt, de växer ut igen (y):heart: hälsa att han e jättefin och att många pojkar/män rakar/snaggat skallen på sommaren (y)

• Gilla
  • Älska
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
J Jonobe skrev:
Vad säger Rasmus om brorsans nya look?
Det ser ut som att han har kängor på framtassarna (y)
Rasmus tycker lillebrorsan är mest besvärlig :rolleyes:
;)
Man ser nu när all päls är borta att han är en storlek högre än storebror, och ja något "tyngre" då.. :whistle:
"Är man stor måste man vara snäll" :heart:

• Gilla
  • Älska
Tule54 och 6 till
  • Laddar…
Svart katt med grön sele ligger på en klippa omgiven av gröna växter och löv.
Skapa konto

Katten testar nya kamouflage-selen. "Här bodde det näbbmöss förra året. De kanske är kvar? "
Bruna Hunden testade att äta näbbmus förra året. Det blev inte så lyckat. Han kräktes hela natten. Katter brukar dock inte vara så dumma.

• Gilla
  • Ledsen
  • Wow
Maria T och 8 till
  • Laddar…
Jiji Jiji skrev:
[bild]
Katten testar nya kamouflage-selen. "Här bodde det näbbmöss förra året. De kanske är kvar? "
Bruna Hunden testade att äta näbbmus förra året. Det blev inte så lyckat. Han kräktes hela natten. Katter brukar dock inte vara så dumma.
Katter brukar undvika att äta näbbmöss, vet inte om det är något som smakar illa eller om de känner att något är fel ...???
Hundar däremot glufsar i sig utan att hinna hejda sig och blir sjuka

Mikael_L
Kattungar brukar äta näbbmus en eller två gånger, sen vet dom.
Det är självupplevt, katter på landet, en massa hästfoder i närheten osv.
Kattungarna växte upp som jägare och röjde runt bland alla smågnagare i omgivningen, och åt upp allt de fångade utom näbbmössen.
Men i början hittade jag halvätna näbbmöss och en kattspya i närheten några gånger, efter några veckor hittade jag bara döda näbbmöss, lekta till döds ...

Jag hittade också ibland ett inre organ oätet, som enda spåret kvar efter en mus, jag antar att det var gallblåsan, men vet väl inte egentligen.

lite om näbbmöss
https://fof.se/tidning/2004/5/giftigt-daggdjur

Redigerat:
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
S Sona2012 skrev:
Katter brukar undvika att äta näbbmöss, vet inte om det är något som smakar illa eller om de känner att något är fel ...???
Hundar däremot glufsar i sig utan att hinna hejda sig och blir sjuka
Näbbmöss är giftiga.
Katter tar ofta näbbmöss, dvs dödar men äter dem inte. Bruna Hunden är urdumt och äter allt han hittar. Han lär sig inte...

• Älska
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Kattungar brukar äta näbbmus en eller två gånger, sen vet dom.
Det är självupplevt, katter på landet, en massa hästfoder i närheten osv.
Kattungarna växte upp som jägare och röjde runt bland alla smågnagare i omgivningen, och åt upp allt de fångade utom näbbmössen.
Men i början hittade jag halvätna näbbmöss och en kattspya i närheten några gånger, efter några veckor hittade jag bara döda näbbmöss, lekta till döds ...

Jag hittade också ibland ett inre organ oätet, som enda spåret kvar efter en mus, jag antar att det var gallblåsan, men vet väl inte egentligen.

lite om näbbmöss
[länk]
Precis, näbbmöss är ju dessutom inte gnagare utan rovdjur och giftiga. Men Bruna Hunden slukar dem glatt ändå. Han är nog lite dum... Katten jagar men är ingen hejare på att fånga något mer än flugor och andra kryp.

Har hittat platsen för den provisoriska kattgården och identifierat ett intresseproblem. Svart katt i sele sitter inne i en rostig eldgryta som står på tegelstenar utomhus.
Skapa konto
Svart katt med grönt halsband sitter i en rostig eldgryta fylld med vedträn utomhus.
Skapa konto

Katten och jag har inte samma uppfattning om hur eldgrytan ska användas...
Katten säger att det är ett katthus, kanske tom ett konstverk, inspirerat från Kullaberg, antar jag då. Men jag trodde att det var vår grill.

• Gilla
  • Älska
Tule54 och 7 till
  • Laddar…
Karlia
Bild från kompisen, första mötet mellan Svea och Smilla. Hon är en toppenvän, har snällt skickat bilder och filmer på Svea och kattungarna varje dag.

Dessutom kan hon trolla. Jag har filmbevis på att Svea som väser åt nästan alla katter, klarar av att snällt och artigt hälsa på andra katter. Förmodligen för att det inte är hennes revir, hon är inkräktare. Vi hoppades på att det skulle gå så men var inte säkra.

Två katter nosar på varandra i ett hem, medan en person sträcker ut handen mot den mindre katten.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Tule54 och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.