1 303 264 läst ·
14 592 svar
1303k läst
14,6k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Samma här. Axl Rose kommer med sina modiga åtta kilo, inte längre igenom luckan, så nu är han satt på bantningskur. Hans alterego däremot, har gått från det här...L Lucif3r skrev:Uj, vilken liten kattlucka. Den skulle ingen av mina katter gå igenom
Jag var tvungen att köpa en lucka stor nog för halv-små hundar innan dom ens behagade att försöka gå igenom den... Bortskämda jäklar
Men jo det känns ju lite sisådär att sätta sågen i dörren, men vad gör man inte för sina pälsmössor![]()
Till det här...
Staffan
Vi hade en huskatt, Lukas, på 90-talet som var hopplös med att öppna dörrar, både ytterdörr och källardörr. Vi hade småbarn samtidigt, så vi kunde inte låsa ytterdörren när de var ute. Kom på att vända handtaget uppåt på dörrarna och då kunde han inte öppna dem fast han försökte. Han var en smart katt.MultiMan skrev:
Ja, enligt min erfarenhet så är vanliga "bonnkatter" (huskatter) smartare än raskatter. Vi hade en stor norsk skogkatt, Miro, efter Lukas som inte kunde öppna en gläntad dörr, utan jag fick "lära" honom att öppna den med tassen.fahlis skrev:
Däremot är han den enda katt som jag har haft som jagat upp en schäfer på en trapp och sedan gått fram och tillbaka nedanför trappen och vaktat. En granne ringde och berättade så jag fick gå och hämta Miro.
Mina damer kan också öppna dörrar, dom försökte mycket med det när dom var yngre. Nu har dom dock blivit för lata 
En igenskjuten dörr öppnar dom direkt dock. Och har man stängt-stängt en dörr, t ex toaletten, så ställer dom sig på bakbenen och drar med klorna riiiiiktiiiigt lååååångsaaaaamt längst hela dörren(alá "naglar på svarta tavlan") tills man öppnar den. Först då blir dom nöjda
Lite småjobbigt när man har "typ" okännt folk hemma och behöva förklara varför dom inte får stänga/låsa toadörren när dom är där
F.ö. är 3 av mina damer raskatter, dock utan stamtavla.. En Ragdoll(5 år), en Norsk skogkatt(6 år), en Siames(6 år), och den 4e är ett monster(4 år). "Monstret" är en udda katt, aldrig haft eller sett någon katt som betett sig liknande. Tokfia'n viftar på svansen som en hund när hon är glad, medans dom flesta andra "normala" katter viftar på svansen när dom är irriterade och vill vara ifred
En igenskjuten dörr öppnar dom direkt dock. Och har man stängt-stängt en dörr, t ex toaletten, så ställer dom sig på bakbenen och drar med klorna riiiiiktiiiigt lååååångsaaaaamt längst hela dörren(alá "naglar på svarta tavlan") tills man öppnar den. Först då blir dom nöjda
Lite småjobbigt när man har "typ" okännt folk hemma och behöva förklara varför dom inte får stänga/låsa toadörren när dom är där
F.ö. är 3 av mina damer raskatter, dock utan stamtavla.. En Ragdoll(5 år), en Norsk skogkatt(6 år), en Siames(6 år), och den 4e är ett monster(4 år). "Monstret" är en udda katt, aldrig haft eller sett någon katt som betett sig liknande. Tokfia'n viftar på svansen som en hund när hon är glad, medans dom flesta andra "normala" katter viftar på svansen när dom är irriterade och vill vara ifred
Renoverare
· Stockholm
· 19 578 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 19 578 inlägg
Ååååh, hade varit så roligt med en film av svansvifterskan/Tokfia/MonstretL Lucif3r skrev:
Vi hade en katta med en kvarts svans, typ stump som på rasen Japansk Bobtail https://sv.wikipedia.org/wiki/Japanese_bobtail och hon vaggade på hela rumpan när hon var nöjd, lite som en kortsvansad hund, Bulldog eller mops typ. Har heller inte sett, förr eller senare, en katt som uppför sig så så visst är det unikt.
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 413 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 413 inlägg
Malte, här på två bilder, den ena med Birma-honan Trixie som startade min kattkarriär den andra med hans helvita bror Molle. Hämtade de tillsammans. Mamman var en turkisk van och pappan okänd, troligen en norsk skogskatt.
Hursomhelst så är Malte den enda katt jag haft som också viftade på svansen av glädje, precis som en hund. Ju mer desto bättre. Underbar katt som jag aldrig glömmer. Han var älskad även av alla andra katter och fick aldrig ligga ifred.
Hursomhelst så är Malte den enda katt jag haft som också viftade på svansen av glädje, precis som en hund. Ju mer desto bättre. Underbar katt som jag aldrig glömmer. Han var älskad även av alla andra katter och fick aldrig ligga ifred.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Renoverare
· Stockholm
· 19 578 inlägg
Skulle vara kul om Maui kunde gå i koppel på stan så provade lite, fungerade ganska bra får öva lite. Helvete vad med uppmärksamhet en katt i koppel skapar
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto