1 303 281 läst ·
14 592 svar
1303k läst
14,6k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 765 inlägg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1 765 inlägg
Kattluckan monterades i måndags, kändes sådär att sätta borr och sticksåg i dörren.
Rätt skoj med passeringskontroll både in och ut, tillhörande hub och app gör att man kan styra tider för passering, få notiser om vem som kommer och går samt statistik
Ena katten, Bosse, har lärt sig rätt fort att gå in och ut. Han vill dock inte gå via kattluckan om man står och tittar på honom utan väntar då på att jag ska öppna dörren istället.
Andra katten, Frasse, har det gått lite trögare för. Anledningen visade sig igår då jag märkte att jag råkat registrerat honom som innekatt och luckan öppnades aldrig när han försökte gå ut
Fixat det nu och hoppas att han lär sig inom någon dag.
Rätt skoj med passeringskontroll både in och ut, tillhörande hub och app gör att man kan styra tider för passering, få notiser om vem som kommer och går samt statistik
Ena katten, Bosse, har lärt sig rätt fort att gå in och ut. Han vill dock inte gå via kattluckan om man står och tittar på honom utan väntar då på att jag ska öppna dörren istället.
Andra katten, Frasse, har det gått lite trögare för. Anledningen visade sig igår då jag märkte att jag råkat registrerat honom som innekatt och luckan öppnades aldrig när han försökte gå ut
Fixat det nu och hoppas att han lär sig inom någon dag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 765 inlägg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1 765 inlägg
Med möjligheten att styra möjligheten att komma ut så har vi begränsat det så de inte kan gå ut innan 05:00Fadai skrev:
Tror vi kommer bli tvingade till att ändra det, en katten skriker hejdlöst och slår på vår sovrumsdörr runt 4-snåret. Vi försöker härda ut så han kan lära sig att sova på natten, får se vem som vinner
Båda mina katter har gett upp att väcka mig - jag sover tungt.
Det känns konstigt att såga i dörren men mallen var bra. För mig var det andra gången jag gjorde det här så lite hade jag vant mig.
Vad kul med statistik när de går ut och in, nu önskar jag att jag hade köpt den varianten!
Det känns konstigt att såga i dörren men mallen var bra. För mig var det andra gången jag gjorde det här så lite hade jag vant mig.
Vad kul med statistik när de går ut och in, nu önskar jag att jag hade köpt den varianten!
Renoverare
· Stockholm
· 19 578 inlägg
Vår Bengal kattfnattar faktiskt enbart på dagen. På natten sover han i vår säng, så det är ju nice.
Uj, vilken liten kattlucka. Den skulle ingen av mina katter gå igenom 
Jag var tvungen att köpa en lucka stor nog för halv-små hundar innan dom ens behagade att försöka gå igenom den... Bortskämda jäklar
Men jo det känns ju lite sisådär att sätta sågen i dörren, men vad gör man inte för sina pälsmössor
Jag var tvungen att köpa en lucka stor nog för halv-små hundar innan dom ens behagade att försöka gå igenom den... Bortskämda jäklar
Men jo det känns ju lite sisådär att sätta sågen i dörren, men vad gör man inte för sina pälsmössor
B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 765 inlägg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1 765 inlägg
Funderade på att köpa den större som kallas djurlucka istället för kattlucka. Men efter lite tester med en kartong och motsvarande storlek på hål så konstaterade jag att de inte skulle vara något problem med att gå genom den mindre.L Lucif3r skrev:Uj, vilken liten kattlucka. Den skulle ingen av mina katter gå igenom
Men jo det känns ju lite sisådär att sätta sågen i dörren, men vad gör man inte för sina pälsmössor![]()
Man kan ju ta bort luckan, laga hålet och sen lacka/måla dörren. Visst blir inte som innan men det går!Fadai skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 19 578 inlägg
Måste låsa dörren