Svart katt sitter bland disk på ett köksbord och ser nyfiket på en vattenkran.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hmm, det är vatten här...
Katten upptäcker det fina med handdiskning.

• Gilla
  • Älska
Appendix och 8 till
  • Laddar…
Karlia
Det händer mer med handdisk Signe nosar på nya återvinningslådan. Katt nosar på öppen återvinningslåda i kök med vit skåpinredning och trätrapp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Naturliv och 1 till
  • Laddar…
Kunde vara ett fint katthus annars... :D

• Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Karlia
Det slog oss att med tre fack skulle vi kunna ha tre katter :D Idag har vi bara två.

• Älska
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Ja, vad väntar ni på? :D

• Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Karlia
Går gränsen för galen kattkvinna vid tre? Eller har jag redan passerat gränsen? Funderar på kattungar på Signe, skulle bli under familjen vi fått henne från.

Kanske också blir lättare så för Svea som fortfarande inte riktigt accepterat kattsällskap.. De kan åtminstone nu efter ett år sova i samma rum så länge det är i varsitt hörn av soffan.

• Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Karlia Karlia skrev:
Går gränsen för galen kattkvinna vid tre? Eller har jag redan passerat gränsen? Funderar på kattungar på Signe, skulle bli under familjen vi fått henne från.

Kanske också blir lättare så för Svea som fortfarande inte riktigt accepterat kattsällskap.. De kan åtminstone nu efter ett år sova i samma rum så länge det är i varsitt hörn av soffan.
Nja, jag tror gränsen går vid två, möjligen kan man balansera på den vid två men det beror nog på om man bor på ett aktivt jordbruk eller inte. ;) Jag har två hundar och en katt - så även jag har passerat gränsen för galen djur-kvinna i det här fallet.
Jag kom på mig själv att fundera på hur mysigt det vore med två katter...

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Karlia Karlia skrev:
Går gränsen för galen kattkvinna vid tre?
Ja där någonstans. Mer än tre dussin katter så börjar nog omgivningen undra. :p

• Haha
  • Wow
  • Gilla
Maria T och 5 till
  • Laddar…
Jiji Jiji skrev:
Jag kom på mig själv att fundera på hur mysigt det vore med två katter...
Ja, vad väntar ni på? :D

• Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Karlia
Det ÄR supermysigt med två!

• Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
Karlia Karlia skrev:
Det ÄR supermysigt med två!
Jag tror att våra två har stort utbyte av varandra. Det skiljer närmare tio år på dom men de är, av ren "slump", så lika att många tror de är syskon. De beter sig även som syskon, ibland pussar/putsar de varandra och ibland "flyger de ihop" så man nästan blir orolig. Det har dock vad jag vet aldrig uppstått något "blodvite" så i någon mening är "fajterna" ändå inte på allvar.

• Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
Karlia
Så skulle jag också vilja ha det!

Lilla katten här är superintresserad av den stora, den stora väser när hon kommer för nära. På ett år har de i alla fall gått från att ha två våningsplan emellan sig till att kunna sova två meter ifrån varandra, vill säga Signe försöker komma så nära hon kan :)De slåss inte men putsar inte heller varandra.

• Gilla
Jiji
  • Laddar…
Karlia Karlia skrev:
Lilla katten här är superintresserad av den stora, den stora väser när hon kommer för nära.
Ja det är inte alltid rosenrött hos oss heller. Ibland flyger de som sagt ihop men i jämförelse med en katt vi hade förut funkar våra nuvarande bra ihop. Dock ser man nog dom aldrig ihoprullade tillsammans i en mysig "kattboll" men i samma soffa eller samma säng funkar ofta, om än inte alltid. De är ju katter...

Katten vi hade tidigare var som din stora och vår "lille" (nu över tio år) hade inget mer än fräs och stryk att hämta där... :cry:

• Ledsen
Karlia
  • Laddar…
Karlia
Jag tänker att så länge lilla katten inte är rädd för den stora, och den stora inte blir för störd av den lilla så går det. Men jag hoppas ju fortfarande på kattboll! Stimulans av varandra får de om än inte på det sätt jag skulle föredra.

• Gilla
Jiji och 1 till
  • Laddar…
Dotter tog med sig kissen när hon flyttade hemifrån. Skaffade liten kattunge till den äldre som sällskap. Ungen växte och växte. När han var dryga året började han mobba gamlingen. Hon fick tex inte gå in i badrummet till lådan. Det slutade med att gamlingen fick flytta hem till mig igen.

• Gilla
  • Älska
  • Ledsen
Hemmakatten och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.