Hemmakatten
Vår grannes katt ända till han var 22 år och gick bort, kunde öppna ytterdörren, det var en tung ekdörr. Både på insidan och utsidan. Mycket smart, hoppade upp och tryckte ned handtaget och svingade sig utåt eller innåt beroende på vilken sida han var på. På slutet var han nästan blind och döv, men fixade ändå ytterdörren.

• Gilla
  • Älska
Snigla och 8 till
  • Laddar…
Karlia
Och min lilla katt har varit instängd hela natten i badrummet. Dörren var på glänt men hon tog sig inte ut.. Nå, hon är söt, social och bra på att förstöra växter så hon klarar sig nog. Grå katt sitter på en fönsterbräda och tassar på en grönpflansträng bredvid en röd stol.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Älska
Appendix och 10 till
  • Laddar…
Från i morse
”Åk till jobbet så jag får sova i fred!”

• Katt ligger halvt dold på en kattmöbel och ser trött eller irriterad ut.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
Appendix och 15 till
  • Laddar…
Jiji Jiji skrev:
Jo, lite opraktiskt, att jag har samma användarnamn som katten.
Hur ska vi då veta vem av er som skriver? :thinking:

• Haha
Igen och 3 till
  • Laddar…
Ja, det är ett problem, inser jag nu ;).

• Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Vet inte hur era katter är på stavning och grammatik, men mina är rent usla. När de skriver blir det nåt i stil med kljaölgjahtgoh.

• Gilla
  • Haha
Hemmakatten och 7 till
  • Laddar…
Det känner jag igen, men jag har bara tolkat det som att det är kattiska?

• Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
Karlia Karlia skrev:
Och min lilla katt har varit instängd hela natten i badrummet. Dörren var på glänt men hon tog sig inte ut.. Nå, hon är söt, social och bra på att förstöra växter så hon klarar sig nog. [bild]
Så gör en av våra katter också! :p Och om hon faktiskt blir instängd har hon inte förståndet att ropa på hjälp, hon sitter helt tyst och väntar tålmodigt tills nån upptäcker henne. Därför har det numera blivit rutin att kolla efter henne varje morgon innan man åker till jobbet så hon inte fastnat i ett rum eller en djup byrålåda... :crysmile:

• Gilla
Hemmakatten och 3 till
  • Laddar…
Carro_D Carro_D skrev:
Och om hon faktiskt blir instängd har hon inte förståndet att ropa på hjälp, hon sitter helt tyst och väntar tålmodigt tills nån upptäcker henne.
Hon råkar inte vara till salu? :D

Vi har sovrumsfönster och vardagsrumsbalkongdörr ut mot samma balkong. Ibland kyler vi ner sovrummet genom att öppna sovrumsfönstret mot balkongen med stängd sovrumsdörr. Ibland vill vi även vädra i vardagsrummet och öppnar balkongdörren.

Då har vi en katt som i princip omedelbart går ut på balkongen, hoppar in i sovrummet genom fönstret, tröttnar på att vara "instängd" ensam i sovrummet efter typ två sekunder och brutalt, desperat och högljutt krafsar på den stängda sovrumsdörren från insidan för att vi ska släppa ut honom från det hemska fängelse han hamnat i... :surprised: Jag vet inte om han är korkade eller bara njuter av att köra med oss. :thinking:

• Haha
  • Gilla
Snigla och 13 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
... :surprised: Jag vet inte om han är korkade eller bara njuter av att köra med oss. :thinking:
Undrar du verkligen det?

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Snigla och 8 till
  • Laddar…
Karlia
Lilla katten, Signe, sitter också snällt och väntar. Svea har skrikit på balkongräcket för att få komma in, när dottern är hemma står den alltid öppen. Självklart kan hon gå in via kattluckan men ibland föredrar hon när jag öppnar dörrar åt henne :)

Karlia
Alfredo Alfredo skrev:
Hon råkar inte vara till salu? :D

Vi har sovrumsfönster och vardagsrumsbalkongdörr ut mot samma balkong. Ibland kyler vi ner sovrummet genom att öppna sovrumsfönstret mot balkongen med stängd sovrumsdörr. Ibland vill vi även vädra i vardagsrummet och öppnar balkongdörren.

Då har vi en katt som i princip omedelbart går ut på balkongen, hoppar in i sovrummet genom fönstret, tröttnar på att vara "instängd" ensam i sovrummet efter typ två sekunder och brutalt, desperat och högljutt krafsar på den stängda sovrumsdörren från insidan för att vi ska släppa ut honom från det hemska fängelse han hamnat i... :surprised: Jag vet inte om han är korkade eller bara njuter av att köra med oss. :thinking:
Det funkar ju, ni kommer. Alltså är han smart!

• Haha
  • Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
fahlis fahlis skrev:
Undrar du verkligen det?
Ha, ha... Nej egentligen inte. Smartheten är dock som hörseln, selektiv.

• Gilla
Hemmakatten och 3 till
  • Laddar…
Katter och lådor? Vad är det med dom egentligen.....
Fick hem ett väggfäste till TV´n och vips låg det ett par katter där i.
Två katter ligger i en öppen kartong med blicken riktad mot kameran.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
  • Haha
MetteKson och 20 till
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
Katter och lådor? Vad är det med dom egentligen.....
Fick hem ett väggfäste till TV´n och vips låg det ett par katter där i.
[bild]
Men ibland kan man inte sitta i en låda, eftersom man väntar på dörrvakten...
En katt sitter bredvid en stängd kattlucka i en vit vägg och väntar tålmodigt.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Appendix och 12 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.