1 361 007 läst ·
15 340 svar
1361k läst
15,3k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 900 inlägg
Instämmer. Jag har också plockat upp en död ekorre ur en tunna hemma. Det var inte roligt. Nu stoppar jag ned en pinne i alla tunnor och öppna dräneringsbrunnar jag passerar.
Stackars ekorren 😢 Min kusin föll i en sån tunna när han var liten, han skulle väl titta ner i en halvfullt tunna och tippade över, men som tur var så var den någon som såg ett par ben sticka upp och kom till undsättning så han klarade sig.Tule54 skrev:
K
Kakelugnen566
Husägare
· Smålands ostkust
· 1 496 inlägg
Kakelugnen566
Husägare
- Smålands ostkust
- 1 496 inlägg
Ej varit aktuellt här, för jag har lock till tunnorna, med utskuren plats till stuprören.Bo.Siltberg skrev:
Men undrar ändå hur du/ni gör med pinnen? Är den längre än tunnans diameter så ni trycker fast den? 🤔
K
Kakelugnen566
Husägare
· Smålands ostkust
· 1 496 inlägg
Kakelugnen566
Husägare
- Smålands ostkust
- 1 496 inlägg
Ok, tack! Det var en bra lösning 👍Tule54 skrev:
Det enda jag har hittat i mina tunnor är bl.a olika skalbaggar och en ekoxe, men den levde! så den blev buren till ett träd.
Har inte sett ngra ekoxar i år, för det trädet, en björk, fälldes förra året då det var aningen halvruttet
Men åren innan såg jag en hel del oxar som klättrade upp och ner, de verkade trivas i björken!! 💚
K
Kakelugnen566
Husägare
· Smålands ostkust
· 1 496 inlägg
Kakelugnen566
Husägare
- Smålands ostkust
- 1 496 inlägg
Alltid lock när vi inte är där och anv den (alla tunnor har lock utom en.. den har ett par grenar och ett utkast som kan användas.. för små o stora djur)Tule54 skrev:
Dammbaljorna har stenar i botten .. så att fjärilar och andra smådjur kan sitta o dricka. om de vill (eller ta sig upp om de ramlar i)
👍
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 900 inlägg
K
Kakelugnen566
Husägare
· Smålands ostkust
· 1 496 inlägg
Kakelugnen566
Husägare
- Smålands ostkust
- 1 496 inlägg
Jag har flera fågelbad och också ett fat med vatten och spelkulor till insekter och bin. 🐝🪰Bo.Siltberg skrev:
Vatten i skål på altanen till Hampus också
Å nu är han nöjd för det har slutat regna så han springer ut och in. Och vid närmare kontroll så har det regnat 31 mm! Mkt bra!! 👍☔👏
Redigerat:
Klicka här för att svara