Griffeltavlan
Jag är oerhört besviken på Nordsjö väggfärg!

Jag är inte rookie på målning och har provat många olika märken genom åren men aldrig Nordsjös färg.
Inhandlade nordsjös väggfärg glans 7.

Så målning av barnrum stod på tapeten. Jag påtalade i butiken att jag skulle ha till barnrum och att jag vill att det ska gå att torka av lite lätt.

Några dagarn efter så tog jag en våtservetter för att få bort lite märken, då följde färgen med och på väggen såg det helt missfärgat ut.
Jag slängde i väg ett mejl till Nordsjö och i frågasatte varför.. dom hänvisade till att färgen ska härda i 3-4 veckor.

Efter 5 veckor så skulle jag åter igen ta bort märke på väggen efter spikpistolen, samma visa då, färgen följer med på en våtservett med 99% vatten. Det visade sig inte vara avtorkningsbar för 5 öre! 😡

Så till alla er där ute: Rustas färg är så mycket bättre än Nordsjös. Jag kommer aldrig mer köpa Nordsjös färg efter detta. Jag inhandlade Beckers Scotte och måla om allt, nu är väggarna avtorkningsbara och fina.

Så som Sverker en gång gjorde, rakt ner i soptunnan! 🤬

• Hink med Nordsjö väggfärg glans 7, som använts i ett barnrum men kritiseras för dålig avtorkningsbarhet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Krilleman
Jag har renoverat ett gäng lägenheter och ett hus med "noname" färg.
Ibland köpt på K-rauta, ibland köpt på annan bygglada.

Är du inte yrkesutövare så skulle jag påstå att detta är kompetenta alternativ för en hemmafixare, beträffande målning i allmänutrymmen.

Dessutom verkar ju Rustas "egna" färg ha fått "bäst i test" flera gånger... 😂

C
Haft endast positiv erfarenhet av Nordsjö, bl a därför att de inte fuskar med brytning så färgen bir metamerisk (och går det inte att undvka så förvarnar de om det till skillnad från flera andra). Men tipset är att hålla sig till deras "Professional"-sortiment. Använt dem med den äran i högfrekventerade offentliga miljöer. Har du kladd-glada småbarn så satsa på "easy Clean", som ändå är så pass matta (5 eller 7) att det blir fint i hemmiljön. Prisskillnaden är ingen dealbreaker med tanke på den lilla mängd som behövs i en privatbostad

• Gilla
Edlunn
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.