Byggahus.se

Aldrig mera Bauhaus!

1. Nicke Nyfiken
    Medlem · Skåne · 395 inlägg

Nicke Nyfiken

Medlem
    Får man hantverkarrabatt behövs inget mygel för att det ska vara ekomomiskt fördelaktigt att handla i proffsbutikerna istället för lågprisvaruhusen.

Varför var denna momsfråga intressant för dig över huvud taget? Den har ju ingenting med diskussionen att göra.

2. J
    Medlem · Östergötland · 437 inlägg

Johnsson 56

Medlem
    Den var inte intressant, jag konstaterar bara att OM han tar upp dina varor som en utgift i sin bokföring, så drar han även av 20 % i moms. Om han sedan fakturerar dig på samma belopp, så får han betala in lika mycket moms. Men OM han inte fakturerar dig, så kan han dra momsen och du betalar direkt till honom

3. Disneygrisen
    Medlem · Stockholm · 196 inlägg

Disneygrisen

Medlem
    Har handlat en del i Länna och känner igen modus operandi...Varken priser eller lagersaldo stämmer. Knappt någon personal och finns dem så kan de ingenting eller hittar inte i sin egen butik. ”Bottningslist, vad är det?” ”Spärrfärg, nä det har jag aldrig hört talas om...”
    Om man jobbar i en byggbutik, borde man inte lära sig en massa nya saker då varje dag och vilja förstå vad alla kunder frågar efter?

4. M
    Medlem · frankrike · 665 inlägg

maria01

Medlem
    Fast typen av person som jobbar där tänker nog inte att dom ska jobba där nån längre tid samma problem oss dom flesta butiker idag dom flesta ser inte dom jobben som nån kariär så varför lära sig något som dom inte behöver

5. M
    Medlem · Halland · 1 448 inlägg

Markarbetaren

Medlem
    Mao. finns det ingen stolthet i detta yrke! Ungefär som att lägga rätt sak i rätt påse på drivetrougn på mac donalds.

• Laddar…
  6. M

maria01

Medlem
    oftas är det ledningens fel svenska företag som sysslar med handel erbjuder oftast väldigt dåliga möjligheter till att klättra inom företagen och göra kariär med av undantag av ica och donken faktiskt

7. S
    Hobbysnickare · 13 inlägg

Snickesnickarn

Hobbysnickare
    Jag var på Bauhaus Länna idag och köpte ett Yale dörrhandtag med kodlåsning. Kom till jobbet med den och tyckte förpackningen såg öppnad ut. Öppnade den och alla skruvar låg huller om buller och en låspinne man ska korta av efter sitt specifika dörrmått var redan avknipsad. Fick åka tillbaka och var måttligt irriterad. Tur jag inte åkt hela vägen till landet med skiten!

Och skulle köpa sågblad i samma veva. 239kr enligt hemsidan. 499kr ville de ha i kassan. Värdelöst!

8. Alfredo
    Besserwisser · Västernorrland · 10 518 inlägg

Alfredo

Besserwisser
    Min erfarenhet är att K-Rauta har bra personal. Ofta tidigare proffs som valt att sadla om. Tyvärr är de dock oftast för dyra. :cry: Men det kanske är så enkelt att man får den service man betalar för...

• Laddar…
  9. 13th Marine
    Lökodlare · Trelleborg · 8 784 inlägg

13th Marine

Lökodlare
    Spännande hur olika det kan vara, har varit inne på K-Rauta Svågertorp i Malmö, där var samma ointresserade personaltyp som på Bauhaus två lådor bort.

10. ådal
    Renoverare · Göteborg · 343 inlägg

ådal

Renoverare
    Var det verkligen en konstig fråga att få tillbaka? Bara att svara, dem har ju 50 000 olika produkter att hålla koll på. Där samma sak går under många olika namn beroende på vem som frågar :rolleyes:

• Laddar…
  11. M

Markarbetaren

Medlem
    Personligen struntar jag i kompetensen i dom olika varuhusen. Jag brukar läsa på, sedan vet jag vad jag ska ha, åker och handlar det. På flera av varuhusen har dom olika personal som har olika form av expertis, typ vvs, kakel, färg osv. Men detta var inte upprinnelsen till min trådstart egentligen. Att man måste hålla sig med billig outbildad arbetskraft för att hålla låga priser är lika självklart som att dom som står i luckan på hamburgerhaket inte gått 5 år på högskolan. Men att ständigt hålla fel prissättning i reklamutskick mot egna datasystemet är bara så B.

12. M

Markarbetaren

Medlem
    Nja, har väl snarare med konkurrens att göra. I USA kallas det för minimum vages jobs (stavning?). Vi snackar alltså om låglönejobb deluxe, low of the lowest.

13. M

maria01

Medlem
    Så lågt är nog inte lönen på Bauhaus tror det handlar mer om hur företagen tar hand om dom som är bra

14. M

maria01

Medlem
    Så lågt är nog inte lönen på Bauhaus tror det handlar mer om hur företagen tar hand om dom som är bra

15. M

Markarbetaren

Medlem
    Strax under 25 i månaden för en heltidstjänst på Bauhaus är inget som jag går upp ur sängen på morgonen för. Men vi är alla olika.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.