240 544 läst ·
764 svar
241k läst
764 svar
Aldrig mera Bauhaus!
Jag har också varit där= stor skylt vid grillkolen 99:- för 5st.kom hem och såg att dem debiterat 100:-/st. Dagen efter gick jag och frågade om dem tagit bort skylten som stod framför kolpallen,(det hade dem gjort) på morgonen,efter DISKUSSION med många hade dem aldrig extrapris på just detta kol.Det blev ett återköp,men mycket krångelM Markarbetaren skrev:Nu har jag handlat på Bauhaus för absolut sista gången. Kommer aldrig att sätta min fot där mer!
Allt började för några år sedan när jag handlade där vid ett tillfälle, jag minns inte problemet just vid det inköpet, har troligen förträngt det, men jag minns att jag sa att jag aldrig skulle handla där igen.
I somras skulle jag lägga sten på uppfarten. Bauhaus hade rea på sten från Starka, jag tänkte nej nej nej det är ingen ide, hustrun sa, "ge det en chans till", jag svarade "det kommer bli problem". Mycket riktigt, vid första besöket började problemen direkt! Jag hade läst priset på nätet, 2,91kr/st skulle stenen kosta, inne i butiken stod det en stor fin skylt på stenen jag skulle ha "99kr/m2, 2,91kr/st". Lastar min släpkärra, åker fram till kassan, "3,5kr/st" säger kassörskan. Japp, nu börjas det direkt tänkte jag högt för mig själv. Efter att en av personalen fysiskt tagit sig ned till skylten och sett priset med egna ögon blev jag trodd.
Tydligen har man nån form av system på Bauhaus där personalen inte kan rätta priset i kassan utan måste tillkalla en arbetsledare med behörighet att göra en sk. prisfelsändring. Behöver jag tillägga att jag vid dom kommande 13 besöken när jag handlade sten fick ta denna diskussionen med olika personal varje gång?
Idag skulle vi köpa en duschkabin, Bauhaus hade naturligtvis en på rea för 1995kr, ord. pris. 2995. Jag sa direkt till hustrun att är det ens någon ide att åka till det stället? Du vet ju hur det brukar gå. Med svag ångest satte jag mig i bilen och rullade dit. Hittade duschkabinen som vi hade sett på rea, plockade dom 3 delarna och kommer fram till kassan. Mycket folk i butiken, lång kö till kassan, klumpen i magen växer. Kassörskan blippar dom 3 kartongerna, "2995kr". Jag tänker direkt, DETTA ÄR INTE SANT! Och så börjar ifrågasättandet igen, plockar upp min telefon, visar priset 1995kr, nedsatt från 2995....Sedan följer en 20 minuter lång väntan där kunderna bakom frustar och stönar och slänger "om blickar kunde döda-blickar" mot mig. Naturligtvis så får jag efter 20min rätt men jag säger högt och tydligt att detta är absolut sista gången jag sätter min fot i en Bauhausbutik!
Någon mer som känner igen detta scenariot? Att ni sett något på rea hos Bauhaus men sedan är priset det ordinarie när ni kommer till kassan? Jag tror att dom har satt det i system. Riktigt riktigt tråkigt för personalen är tillmötesgående och får ta denna smällen varje gång, liksom vi kunder (i mitt fall fd. kund) i form av tid. Kan tillägga att en framför också hade problem med nån vara som det tog 10min innan han kunde betala.
Vi har inget Bauhaus hos oss men kommer väl om nått år, köpte fönster till badrummet i PVC, fönstret är suveränt men skruvar till handtaget saknades
fick ringa leverantören för att hitta rätt dimension och köpa 2 nya, leveransmässigt funkade det kanon 
Jag skulle köpa duschkabin, de hade pris på 995 kr, nedsatt från 1995 kr. Dagen efter kom jag med släpvagn och då var extrapriset borta. Jag sa då till att jag kommer med släpet för att köpa och fick den då för 995. Bra va. Man kan inte göra det i kassan utan måste prata med rätt personal.M Markarbetaren skrev:Nu har jag handlat på Bauhaus för absolut sista gången. Kommer aldrig att sätta min fot där mer!
Allt började för några år sedan när jag handlade där vid ett tillfälle, jag minns inte problemet just vid det inköpet, har troligen förträngt det, men jag minns att jag sa att jag aldrig skulle handla där igen.
I somras skulle jag lägga sten på uppfarten. Bauhaus hade rea på sten från Starka, jag tänkte nej nej nej det är ingen ide, hustrun sa, "ge det en chans till", jag svarade "det kommer bli problem". Mycket riktigt, vid första besöket började problemen direkt! Jag hade läst priset på nätet, 2,91kr/st skulle stenen kosta, inne i butiken stod det en stor fin skylt på stenen jag skulle ha "99kr/m2, 2,91kr/st". Lastar min släpkärra, åker fram till kassan, "3,5kr/st" säger kassörskan. Japp, nu börjas det direkt tänkte jag högt för mig själv. Efter att en av personalen fysiskt tagit sig ned till skylten och sett priset med egna ögon blev jag trodd.
Tydligen har man nån form av system på Bauhaus där personalen inte kan rätta priset i kassan utan måste tillkalla en arbetsledare med behörighet att göra en sk. prisfelsändring. Behöver jag tillägga att jag vid dom kommande 13 besöken när jag handlade sten fick ta denna diskussionen med olika personal varje gång?
Idag skulle vi köpa en duschkabin, Bauhaus hade naturligtvis en på rea för 1995kr, ord. pris. 2995. Jag sa direkt till hustrun att är det ens någon ide att åka till det stället? Du vet ju hur det brukar gå. Med svag ångest satte jag mig i bilen och rullade dit. Hittade duschkabinen som vi hade sett på rea, plockade dom 3 delarna och kommer fram till kassan. Mycket folk i butiken, lång kö till kassan, klumpen i magen växer. Kassörskan blippar dom 3 kartongerna, "2995kr". Jag tänker direkt, DETTA ÄR INTE SANT! Och så börjar ifrågasättandet igen, plockar upp min telefon, visar priset 1995kr, nedsatt från 2995....Sedan följer en 20 minuter lång väntan där kunderna bakom frustar och stönar och slänger "om blickar kunde döda-blickar" mot mig. Naturligtvis så får jag efter 20min rätt men jag säger högt och tydligt att detta är absolut sista gången jag sätter min fot i en Bauhausbutik!
Någon mer som känner igen detta scenariot? Att ni sett något på rea hos Bauhaus men sedan är priset det ordinarie när ni kommer till kassan? Jag tror att dom har satt det i system. Riktigt riktigt tråkigt för personalen är tillmötesgående och får ta denna smällen varje gång, liksom vi kunder (i mitt fall fd. kund) i form av tid. Kan tillägga att en framför också hade problem med nån vara som det tog 10min innan han kunde betala.
Känns som ett misstag som kan undvikas om man kollar priset innan man far och köper.RogerLaxen skrev:
Ett extrapris finns ju inte för evigt så att säga, men det var ju bra att du fick det till extrapriset endå.
Moderator
· Stockholm
· 57 787 inlägg
Jag har råkat ut för ”min andel” problem med Bauhaus. Och föredragit Hornbach.
Men häromdagen råkade ja glömma att lägga fram parkeringsklockan hos Hornbach….
Obegripligt att ett företag som borde vara beroende av sina kunder, samtidigt anlitar folk med uppgift att djävlas med kunderna.
Jag ser parkeringsboten som en tydlig signal att jag är oönskad.
Nu blir Bauhaus min favorit.
Obegripligt att ett företag som borde vara beroende av sina kunder, samtidigt anlitar folk med uppgift att djävlas med kunderna.
Ja, det är riktigt dåligt. Jag har en sån här, den har sparat mig åtskilliga tusenlappar:H hempularen skrev:Jag har råkat ut för ”min andel” problem med Bauhaus. Och föredragit Hornbach.
Var behöver man p-skiva på Hornbach?H hempularen skrev:Jag har råkat ut för ”min andel” problem med Bauhaus. Och föredragit Hornbach.
Moderator
· Stockholm
· 57 787 inlägg
Jag har lite svårt att se varför de behöver den typen av kontroll. Finns inga arbetsplatser i närheten. Det kan inte vara många som snyltar på deras parkering. Sätter de en p- bot måste det ju vara 85% chans att det är en kund de ber att dra åt h—e.
P
PappasHammare
Medlem
· Skåne län
· 2 415 inlägg
PappasHammare
Medlem
- Skåne län
- 2 415 inlägg
Det är inte så att de har problem med samåkningspendlare eller de som tar bilen och ställer för att sen ta buss/tåg?
Jag vet att Biltema här i Lund har en hel del sådana på sin parkering. Man kan se de komma på eftermiddagarna i en bil och dela på sig till 2-3 bilar.
Det är ju en bra parkering då den "öppnar" tidigt.
Jag vet att Biltema här i Lund har en hel del sådana på sin parkering. Man kan se de komma på eftermiddagarna i en bil och dela på sig till 2-3 bilar.
Det är ju en bra parkering då den "öppnar" tidigt.
Moderator
· Stockholm
· 57 787 inlägg
Ett problem med Hornbach är att det är usla kollektiv kommunikationer dit. Jag provade en gång när bilen var på service.
Jag gissar att de vill hålla borta nattliga tältläger. Men då är ju dumt att övervaka vid 17 tiden när varuhuset är fullt med kunder.
Jag gissar att de vill hålla borta nattliga tältläger. Men då är ju dumt att övervaka vid 17 tiden när varuhuset är fullt med kunder.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 650 inlägg
Den största innehavaren av studentbostäderna i Lund ("ägs" av studenterna själva) hatade uppenbarligen studenterna så mycket att de valde Carpark/Qpark/Aimopark för att kontrollera parkeringarna (de har haft iaf tre olika namn under 10år, undrar varför).
De var ute på boendeparkeringarna tre gånger om dagen, ~kl 6, 14 samt 22 för att håva in så många felparkeringar och bortglömda biljetter som möjligt (de fick också lappa tre gånger om dagen om jag förstått rätt).
Hade en gång glömt bort att min månadsbiljett(!) gått ut och kom på det på eftermiddagen, där hängde två lappar på bilen. detta var ~2009, så maskinerna tog bara mynt.
Så troligtvis handlar det inte om att Hornbach är ute och lappar, utan att deras "leverantör" gör det vid tillfällen de kan tjäna mest
(Carpark har väl dessutom ertappats med att deras anställda får betalt efter utfärdade böter)
De var ute på boendeparkeringarna tre gånger om dagen, ~kl 6, 14 samt 22 för att håva in så många felparkeringar och bortglömda biljetter som möjligt (de fick också lappa tre gånger om dagen om jag förstått rätt).
Hade en gång glömt bort att min månadsbiljett(!) gått ut och kom på det på eftermiddagen, där hängde två lappar på bilen. detta var ~2009, så maskinerna tog bara mynt.
Så troligtvis handlar det inte om att Hornbach är ute och lappar, utan att deras "leverantör" gör det vid tillfällen de kan tjäna mest
(Carpark har väl dessutom ertappats med att deras anställda får betalt efter utfärdade böter)
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 203 inlägg
Jag tror inte att bygghandlarna äger marken, utan det är någon form av handelsplatsägare som gillar att lappa bilar.H hempularen skrev:
Med det sagt har jag också röstat med fötterna några gånger innan jag skaffade en digital p-skiva. En sådan betalar sig på en utebliven bot, men det jävliga är att man ju aldrig får veta om/när den gjort nytta!
Jag har råkat ut för samma sak på Lidl i Uppsala. Kan vara ett förhållande kommunen tvingat på dem. Någon av de andra affärerna intill Lidl hade åtninstone varningsskyltar. I Linköping har kommunen tvingat på avgifter på flera arbetsplatsparkeringer som inte är kommunala.H hempularen skrev:Jag har råkat ut för ”min andel” problem med Bauhaus. Och föredragit Hornbach.
Det där parkerins böter på privat mark är nåt Sverige har importerat från usa väldigt lukrativt kontrakt stormarknarna har med parkeringsbolagen vänta om nåt år när dom istället för ger bötern kommer ha bärgningsbilar stånde runt hörnet som tar bilarna istället