Hej,

Har just svärföräldrarna på besök så det är dålig timing minst sagt. :)

Jag har en gammal IFÖ toalett i vår sommarstuga som verkar vara trasig. Den verkar inte sluta att fylla på vatten när den är tom och då rinner överflödet ut i mitten av "tratten". Flottören verkar var ok men det är någon vit sak till höger om utloppet som har två avlånga hål där det satt något sorts gummi (som verkar trasigt) som sprutar vatten, denna sitter ovan vattennivån.

Vad är det för något? Vad har dessa gummi grejer till för? Kan man ta loss den tro?

Tack! / Martin
 
Jag har en gammal IFÖ58, den fortsatte att fylla på vatten, så det rann över...det som behövdes va en liten smörjning av leden till flottören som kärvat ihop (flottörkoppen "fastnade" i öppet läge)...detta märks om den står oanvänd en tid.....
 
Antagligen är det packningen till påfyllningen som har gett upp. Finns som reservdel i närmsta vvs-butik.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.