Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej på er! Undrar om någon skulle kunna tala om ungefärlig ålder på dessa tapeter? Den andra är inte så lätt att se, fick inte fram någon större bit av den, har bara fått fram en liten del av den gamla väggen. Byggår på vårt hus har jag fått uppgifter om allt mellan 1800-1850 så detta vore till stor hjälp om någon visste! Sitter på masonit på lerklinad timmervägg.
Tack!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Var tvungen att riva lite till! Här är tapet (enda lagret som jag kan se) som sitter direkt på lerkliningen. Brun med vitt mönster, även lite rött i. Någon som känner igen eller kan gissa ca årtal?
Tack för svaren så länge!
När jag ändå är igång, ska riva ner spånskivorna och regla om, ska jag använda osb och gips? Lerkliningen låter jag väl sitta? Och även masoniten? Något annat jag bör ha ist för osb/gips? Funderar på pärlspont i något rum, men inte hela övervåningen!
Klicka här för att svara