Hej.
Vi har fått en hel del alarm som jag undrar över. Se bilder. Jag ser även att rumsnamnen försvunnit. Tidigare hette de vardagsrum, kök, Wc etc. Nu Rum 01.02 etc.
har ni några tankar ni kan dela med er av? Kan jag göra något själv eller ska jag felanmälan? Systemet är installerat hösten 2018 i nybyggt hus.

Säg till om jag missat något.

// Roger

• Display på värmesystem som visar en lista med larm för bland annat värmepump och SD-kort.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Kontrollpanelskärm visar flera larm för Rum 01.03, inklusive tempratursensor och RH-sensor, med tidsstämplar.
    Skapa konto
  • Skärmdump av larmsystem som visar flera alarm för "Rum 01.03" med problem som "Term. saknas", "batteri", "öppen" och "Låg RF-nivå".
    Skapa konto
  • Värmesystem med flera rör och ventiler i ett skåp, märkt "Uponor", och en fråga om försvunna rumsnamn på kontrollpanelen.
    Skapa konto
  • Värmesystem med flera zonventiler och en centralenhet med larmindikatorer, etiketterade Rum 01, 02 etc.
    Skapa konto
Hej!
Hittade din tråd när jag sökte efter felkoder.
Har det löst sig för dig? Jag har själv problem med just ”therm saknas”. Nu hittar jag inte hur jag aktiverar den igen. Jag har bytt batteri.

E Erik Jardeby skrev:
Hej!
Hittade din tråd när jag sökte efter felkoder.
Har det löst sig för dig? Jag har själv problem med just ”therm saknas”. Nu hittar jag inte hur jag aktiverar den igen. Jag har bytt batteri.
hej! Japp! Jag minns inte exakt vad det var nu. Men jag fick hjälp av Uponor direkt. Dom mejlande över uppdateringar och instruktioner. Sen dess har allt funkat.

Ok. Tack för hjälpen. Jag tar kontakt med uponor.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.