Har precis varit och köpt stolphållare och kemankarmassa och tänkte börja borra hålen för hållarna (stolphållare med U profil)
Ca 4-5 cm ner låg ett ganska så irriterande armeringsjärn som knappt ens går att borran sönder med mindre borr.
L-stödet är 80mm tjockt och jag ska montera staket med 70mm stolpar.
Någon som har stött på samma problem eller som hade en smidig lösning på detta som inte ser för jävlig ut ? ☺
Ca 4-5 cm ner låg ett ganska så irriterande armeringsjärn som knappt ens går att borran sönder med mindre borr.
L-stödet är 80mm tjockt och jag ska montera staket med 70mm stolpar.
Någon som har stött på samma problem eller som hade en smidig lösning på detta som inte ser för jävlig ut ? ☺
Produkter som diskuteras: "Stolphållare"
Stolphållare PSU FZV varmförzinkad FAST
För ingjutning i betong
45 kr inkl moms
Läs mer
Hej!
Nyfiken, om du löste det?
Vi funderar på att göra samma lösning med att borra och fästa stolphållare i l-stödet.
Nyfiken på hur du gjorde. Och om det var svårt att borra i l-stödet?
Nyfiken, om du löste det?
Vi funderar på att göra samma lösning med att borra och fästa stolphållare i l-stödet.
Nyfiken på hur du gjorde. Och om det var svårt att borra i l-stödet?
Ursäkta att man har mycket att göra �� Min lösning blev så här.
Jag köpte fischer kemankarmassa som användes för att fästa gängstängerna i L stödet. Ville inte dra expander med tanke på risken att spränga betongen..
Konsolerna är införskaffade på biltema.
Denna lösningen var den bästa jag kunde komma på.
Om någon annan har en bra lösning posta gärna.
Jag köpte fischer kemankarmassa som användes för att fästa gängstängerna i L stödet. Ville inte dra expander med tanke på risken att spränga betongen..
Denna lösningen var den bästa jag kunde komma på.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Om någon annan har en bra lösning posta gärna.
Hur brett har du mellan stolparna?Fredrik86 skrev:
Denna lösningen var den bästa jag kunde komma på. [bild][bild]
Om någon annan har en bra lösning posta gärna. ��
Är inne på liknande lösning när jag ska bygga staket/insynsskydd. Blir dock fundersam hur hållbart det är mot vind o dyl.
/Karl
Tjenare. Var ute och mätte precis. Jag har låtit längden på L stöden avgöra det och bara delat upp det så det ser bra ut .hade allt från 130cm till 150cm och det är stabilt som tusan.K Karlbagarn skrev:
Fredrik86 skrev:
Haha. Inte så konstigt så här års..Fredrik86 skrev:
Tack för snabbt svar! Själv funderar jag på en sån här variant (se bild) och hoppas det kan funka. Mina L stöd stöd sitter i etage så det blir antingen 1 eller 2 meter emellan stolparna.
Logga in
Skapa konto
Produkter som diskuteras: "stolphållare"
Stolpbeslag
Stolpbeslag är konstruktionsdetaljer utformade för att säkerställa en stabil och hållbar förankring eller sammanfogning av stolpar. Dessa beslag kan användas i en rad olika byggprojekt, från att stödja staketstolpar till att förstärka
Läs mer
Hej. Vi ska också sätta staket på L-stöd. HAr din lösning funkar bra?Fredrik86 skrev:
Denna lösningen var den bästa jag kunde komma på. [bild][bild]
Om någon annan har en bra lösning posta gärna. ��