Hjälp mej alla duktiga Vp killar/Tjejer
Allt började med att jag fick bytta Axialfläkten på Nibe F 2025 - 8 och det var ju lätt som en plätt.Sen gick min Interna cirkulations pump i min TMV panna sönder , läckte som ett såll ,monterade en ny cirkulations pump som heter Grundfos ALPHA 2 L , sen har Nibe Värmepumpen gått ett par / tre veckor och nu går bara elpatronen 2 kw in

Fel kod på Nibe F 2025 - 8 där står Co Fo H1 S1 18

1 .Vad är det som inte ärr rätt med grejerna
2. Kan det vara cirkulations pumpen som inte står på rätt hastighet eller , för när Niben Vp stannar , så lyser inte cirkulations pumpens panel hellre ?
3. Hjälp mej snälla

För jag kan inte ha en sådan tur ! att här är någon Värme pumps kille här från Helsingborg som läser det här och kan hjälpa oss
Mvh Kröll

Redigerat:
P
detta är statusindikeringar
C0-kompressorstatus - stby
F0-förångarfläkt hastighet - stby
H0-kompressor- och droppskålsvärmare - från

S1-status--18 betyder då rotationsfel eller för hög hetgastemp vid start
S1 visar att det hänt något rotationsfel på kompressorn är ju inte troligt om du inte kopplat några sladdar

det finns fler S-parmetrar (upp till 7) försök att bläddra igenom och läs av dessa

Hej och tack för svar electroluxaren
Jo jag har bytt Axialfläkten men den gick i ca 1 - 2 veckor efter de

Mvh Kröll

P
Med axialfläkten menar du förångarfläkten i utedelen?

jo så menar jag

K Kröll skrev:
Hjälp mej alla duktiga Vp killar/Tjejer
Allt började med att jag fick bytta Axialfläkten på Nibe F 2025 - 8 och det var ju lätt som en plätt.Sen gick min Interna cirkulations pump i min TMV panna sönder , läckte som ett såll ,monterade en ny cirkulations pump som heter Grundfos ALPHA 2 L , sen har Nibe Värmepumpen gått ett par / tre veckor och nu går bara elpatronen 2 kw in

Fel kod på Nibe F 2025 - 8 där står Co Fo H1 S1 18

1 .Vad är det som inte ärr rätt med grejerna
2. Kan det vara cirkulations pumpen som inte står på rätt hastighet eller , för när Niben Vp stannar , så lyser inte cirkulations pumpens panel hellre ?
3. Hjälp mej snälla

För jag kan inte ha en sådan tur ! att här är någon Värme pumps kille här från Helsingborg som läser det här och kan hjälpa oss
Mvh Kröll
Hej!
Gammal tråd men en fråga, var köpte du axialfläkt till F2025?
Min har börjat låta.. ser bara hela axialfläkt för 7.000kr vilket låter ju dyrt?
Mvh
Bernt

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.