Var och skrev på för byggkreditivet idag, 2.92% ränta på det i rörlig ränta.
Vet inte riktigt om det är så jättebra, vad tror ni?

Vi har fått byggkreditiv på 2.95% (inga extra avgifter) på en bank men inget svar om framtida lån ,samt 3,5% på byggkred.(+3000- avgift) hos en annan bank plus löfte om rabatt på bolånet med 0,45%.Vad ska vi välja?Gör skillnaden i kreditiv så mycket egentligen ,det är ju en begränsad tid det handlar om.Det viktiga är väl den slutliga räntan.Eller ska man ta billigaste kreditiv och senare kanske byta ,fast då få betala en avgift för bytet.

Det viktiga är räntekostnaden på huset när det är klart, det är det lånet du kommer få leva med resten av ditt liv ;)
Sen kan du ta byggkreditivet på en bank nu och omförhandla med andra banker när bygget är klart, inte så schysst mot banken, men å andra sidan så ser man nog hellre till att man har råd att bo kvar än att vara snäll mot banken.

Lyfter denna tråden.

Uppdatering SHB
Botten: 2,25%
Topp: 2,60%

Rörlig rönta (1-mån), inklusive bolåneskydd.
Belåningsgrad 110% av marknadsvärdet, renovering av gammalt hus  ;)
Räntorna gäller före senaste reproräntehöjningen till 2,00% så nu kommer ett pålägg på 0,25% på bägge.

Vår bankman ville inte nämna vad vi fått för ränta på banken efter direkta förhandlingar med kontorschefen utan vände bara på ett papper och frågade är det var korrekt. Sen vände han på pappret igen så att ingen skulle kunde se. Detta var efter 3 när inga mer än personalen var kvar, jag var sista kunden. Jag tror hans chef lovat mer än vad vår bankman själv skulle gjort  ;) För medan jag väntade talade han med den föregående kunden om vilka bra räntor på 3% han kunde erbjuda vitt och brett, då var det inget hysh, hysh.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.