4 930 läst ·
3 svar
5k läst
3 svar
Äkta hussvamp / Krypgrund
Halloj,
jag råkade ut för äkta hussvamp i somras i en av mina fastigheter.
Anledningen till den verkade vara vattning av platta som förra ägaren gjorde i garagedelen. (sa Anticimex)
Jag tror ju att det kan bero på cirkulationsförändring också dock.
(efter 3 avslag ang. ersättning ifrån försäkringsbolaget så lyckades jag vända på det till kontantreglering av nästan hela summan, då hela summan inte skulle räcka till om man la ut det på entreprenör)
Jag har nu rivit ur 50kvm golv där jag ska gjuta platta nu så jag blir av med resterande krypgrund.
1. Sanera
2. markduk
3. fyll 50-80cm ... fylla med vad? makadam eller leca-kulor? Jag har hört flera förslag.
4. 20 cm isolering?
5. 10 cm platta? (tänkte lägga i golvvärmeslang för eventuellt framtida bruk)
jag råkade ut för äkta hussvamp i somras i en av mina fastigheter.
Anledningen till den verkade vara vattning av platta som förra ägaren gjorde i garagedelen. (sa Anticimex)
Jag tror ju att det kan bero på cirkulationsförändring också dock.
(efter 3 avslag ang. ersättning ifrån försäkringsbolaget så lyckades jag vända på det till kontantreglering av nästan hela summan, då hela summan inte skulle räcka till om man la ut det på entreprenör)
Jag har nu rivit ur 50kvm golv där jag ska gjuta platta nu så jag blir av med resterande krypgrund.
1. Sanera
2. markduk
3. fyll 50-80cm ... fylla med vad? makadam eller leca-kulor? Jag har hört flera förslag.
4. 20 cm isolering?
5. 10 cm platta? (tänkte lägga i golvvärmeslang för eventuellt framtida bruk)
sanera .. skall man alltid göra..
40 - 50 cm makadam bör räcka och packa lagom mycket men väl..
armeringsmatta + golvvärmeslang , jag skulle göra cementplattan närmare 15 cm
och du bör dränera makadamen så det inte blir vatten under golvet i framtiden ....
sen kan man alltid diskutera detta med isolering men det beror ju på vad man skall använda ytan till..
Eti..
40 - 50 cm makadam bör räcka och packa lagom mycket men väl..
armeringsmatta + golvvärmeslang , jag skulle göra cementplattan närmare 15 cm
och du bör dränera makadamen så det inte blir vatten under golvet i framtiden ....
sen kan man alltid diskutera detta med isolering men det beror ju på vad man skall använda ytan till..
Eti..
hur fick du vändning av avslaget?
har precis fått bekräftat att jag har det och anticimex är friskriven pga ej krypbar grund.
när det har upptäckts i innervägg
har precis fått bekräftat att jag har det och anticimex är friskriven pga ej krypbar grund.
när det har upptäckts i innervägg
C camaro1969 skrev:
denna missade jag..
löste det sig?
Att det vände.. ja försäkringsbolaget hade informerat fel bland annat när jag tecknade försäkringen.
fick 3 avslag totalt innan det vände.. det vände egentligen när jag till slut hotade med domstol.
Klicka här för att svara