2 464 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Akrylmassa under tak
Hej
Funderar på ett arbetsmoment jag gjorde när jag målade huset.
Tänkte att det är ju bra om taket som sticker ut ( undersida ) är skyddad.
Så jag kletade på vit akrylmassa.
Gör detta mer skada än nytta?
Är det risk att reglarna börjar ruttna?
Det har blivit lite missfärgat, som tydligen akrylmassa blir men undrar främst om det är ett riskområde så man kan skrapa bort det i tid
Funderar på ett arbetsmoment jag gjorde när jag målade huset.
Tänkte att det är ju bra om taket som sticker ut ( undersida ) är skyddad.
Så jag kletade på vit akrylmassa.
Gör detta mer skada än nytta?
Är det risk att reglarna börjar ruttna?
Det har blivit lite missfärgat, som tydligen akrylmassa blir men undrar främst om det är ett riskområde så man kan skrapa bort det i tid
Bör inte göra någon skada. Målad takfot har ju funnits länge. Så länge takpappen el motsv håller tätt uppifrån bör det vara lugnt.
Akrylmassa? Är det jämförbart med plastfärg, el har du lagt på ett rejält tjockt lager? Varför akrylmassa och inte vanlig färg? (Ren nyfikenhet.)
Ju tjockare lager (färg) desto effektivare hindrar det underlaget att andas.
Akrylmassa? Är det jämförbart med plastfärg, el har du lagt på ett rejält tjockt lager? Varför akrylmassa och inte vanlig färg? (Ren nyfikenhet.)
He he tänkte väl att akrylen skulle vara lite vassareOldboy skrev:Bör inte göra någon skada. Målad takfot har ju funnits länge. Så länge takpappen el motsv håller tätt uppifrån bör det vara lugnt.
Sen kom jag över akrylmassa jättebilligt
Tänkte att det var lurigt om takpappen är tät på ovansidan och sedan akrylmassan underifrån :/
Det var ju en ytterst märklig id'e du fick för dig...😄 men nästa gång frågar du här på BH om ide'n är bra eller tokig innan du skrider till verket.D09 skrev:
Klicka här för att svara