Håller på och målar stallet och undrar om det är skadligt för putsen att måla putsen utvändigt med akrylat utan grundfärg? Ska tilläggas att jag målade en vägg för ca 10 år sen utan grundfärg med akrylat och det ser fortfarande bra ut.
 
Jag skulle inte våga det. Fel färg. Stor risk för förhöjd fukthalt i väggen och frostsprängning. Kan funka om man vet att den alltid är torr.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.