Så bestämde man sig till slut då. Det plötsligt fantastiska vädret har satt sprätt på gräset och gjort ärendet en smula akut. 
Blev en Husqvarna Rider 13AWD. Inte så många som köpt en sån än, blir därför något av en betatestare.
Valde Husqvarna till sist pga. gedignare byggkvalitet. Lönar sig i långa loppet är min tanke.
Får den på måndag. Har tänkt att skriva några rader här på forumet, om första intrycket, till dom som är nyfikna. Både 4-hjulsdrivningen (för konsumentmaskiner) och klippdäcket är nytt för i år. Har själv inte hittat en rad om detta på forumet, men jag kanske har fel...
Göran
Blev en Husqvarna Rider 13AWD. Inte så många som köpt en sån än, blir därför något av en betatestare.
Får den på måndag. Har tänkt att skriva några rader här på forumet, om första intrycket, till dom som är nyfikna. Både 4-hjulsdrivningen (för konsumentmaskiner) och klippdäcket är nytt för i år. Har själv inte hittat en rad om detta på forumet, men jag kanske har fel...
Göran
Som sagt, skulle ju skriva några rader.
Har nu använt min Rider några gånger och upptäckt både gott och ont.
>
+) Rejäla doningar, känns som att det kommer hålla ett tag.
+) Reglagen är bra placerade, lätt att kontrollera det man vill.
+) Bra klippresultat. Dom tre knivarna mulchar effektivt inne i klippdäcket.
+) Lätt att rengöra klippdäcket, några handgrepp så står däcket på högkant framför en.
+) Och framför allt: 4-hjulsdriften! Helt suveränt, var man än är - bara att köra på.
-) Lite klen motor, 12,5hk, märks att den får jobba hårt på min backiga tomt.
-) En aning tungstyrd, detta kommer väl av 4-hjulsdriften, tyvärr ingen servo.
-) Dyr för att vara en konsumentmaskin: 44000:-.
Har tydligen blivit rätt så populär, för den lär vara restad en bit in i juni.
Ha en bra sommar!
Göran.
Har nu använt min Rider några gånger och upptäckt både gott och ont.
+) Rejäla doningar, känns som att det kommer hålla ett tag.
+) Reglagen är bra placerade, lätt att kontrollera det man vill.
+) Bra klippresultat. Dom tre knivarna mulchar effektivt inne i klippdäcket.
+) Lätt att rengöra klippdäcket, några handgrepp så står däcket på högkant framför en.
+) Och framför allt: 4-hjulsdriften! Helt suveränt, var man än är - bara att köra på.
-) Lite klen motor, 12,5hk, märks att den får jobba hårt på min backiga tomt.
-) En aning tungstyrd, detta kommer väl av 4-hjulsdriften, tyvärr ingen servo.
-) Dyr för att vara en konsumentmaskin: 44000:-.
Har tydligen blivit rätt så populär, för den lär vara restad en bit in i juni.
Ha en bra sommar!
Göran.
Engan23: Det absolut mest prisvärda borde vara att dagligen kolla på blocket.se om något kommer upp. Visst, många personer försöker få ut överdrivet mycket för sina gamla maskiner men det kommer även annonser med tex beg Stiga Park i gott skick för runt 8-10-tusen, detsamma gäller även för Husqvarna Rider då.
Ska ni ha en klippare som ska palla slänter och backar i många år utan problem, och som dessutom är billig att köra med iom att den är diesel driven så satsa på en sådanhär: http://www.kubota.com/f/products/tg.cfm
Iof kanske inte världens billigaste maskin, men i långa loppet....
Att jämföra denna med tex. en fånig stiga är rena skämtet
Iof kanske inte världens billigaste maskin, men i långa loppet....
Att jämföra denna med tex. en fånig stiga är rena skämtet
Klicka här för att svara
