Åkergräsklippare med 10 hp Briggs o Stratton motor,
Dog efter 10 min innan gick den helt normalt
Får ingen ström till startmotorn och tänkte byta ut delarna som finns på bild,Vad heter dom 3 delarna😀
Tackar på förhand
Dog efter 10 min innan gick den helt normalt
Får ingen ström till startmotorn och tänkte byta ut delarna som finns på bild,Vad heter dom 3 delarna😀
Tackar på förhand
Har du mätt hur långt det är spänning? Det vanligaste om den helt plötsligt dör och startmotorn inte går lär väl vara någon av säkerhetskontakterna som ser till att man sitter i sätet, har friläge i och klippdäcket urkopplat?
Och den är inte någon säkerhetsswitch som har gått sönder? Det brukar finnas någon under sätet och på växeln etc etc som skall sluta en krets för att få igång dom.
Inte helt tydligt vilka tre delar du menar och varför du skall byta dem. Om du talar om vad det är för modell på motorn och gräsklipparen går det lättare att säga något.
Prylen med två grova kablar anslutna till sig är startreläet. Det kan vara en orsak varför startmotorn inte går runt, men inte varför den stannar.
Prylen ovanför startreläet ser man inte helt. Det skulle kunna vara en laddregulator. Den är i så fall helt orelaterad till både att den stannar och att den inte startar. Se bara till att du har ström i batteriet.
Den lilla pucken under startreläet som hänger i sina trådar skulle också kunna vara en kandidat för att vara laddregulator.
Om du drar en startkabel direkt från batteriets pluspol till startmotorn. Går den då runt? Har du i så fall gnista?
Prylen med två grova kablar anslutna till sig är startreläet. Det kan vara en orsak varför startmotorn inte går runt, men inte varför den stannar.
Prylen ovanför startreläet ser man inte helt. Det skulle kunna vara en laddregulator. Den är i så fall helt orelaterad till både att den stannar och att den inte startar. Se bara till att du har ström i batteriet.
Den lilla pucken under startreläet som hänger i sina trådar skulle också kunna vara en kandidat för att vara laddregulator.
Om du drar en startkabel direkt från batteriets pluspol till startmotorn. Går den då runt? Har du i så fall gnista?
H hazzze skrev:
Jag har ström till regulator när jag vrider på tändningen,men inte till relät,så då kan det kanske vara den..A Avemo skrev:Inte helt tydligt vilka tre delar du menar och varför du skall byta dem. Om du talar om vad det är för modell på motorn och gräsklipparen går det lättare att säga något.
Det enda jag är säker på vad det är är startreläet. Och jag är lika säker på att det inte kan orsaka att den stannar. När du skriver att du inte har ström fram till reläet. Var och hur mäter du då? Om du inte får någon manöverspänning till reläet så har du något annat fel. Har du kontrollerat brytarna för alla säkerhetsfunktioner som @useless och @Ludde Jakobsson tipsar om? Säte, transmission och klippaggregat. Om något glappar där så förklarar det både varför den stannade och varför den inte startar. Framför allt den i sätet.H hazzze skrev:
Klicka här för att svara