Hej vi har gräsmatta på båda sidor om grusuppfarten där bilarna står. De har blivit eftersatt å nu har grusplan minskat med ca 1.5meter i bredd för de växer gräs där.

Bästa sätt att få bort gräs utan att hyra maskin?
Tror ni på att jag köper massa vägsalt o häller ut så de dör så jag sen kan kratta upp de? Eller hur funkar de . Vill bara få en fin grusplan igen.
 
Mats-S
S syncmaster skrev:
Vill bara få en fin grusplan igen.
Då är det nog mekanisk röjning som gäller, dödar du bara gräset med typ glyfosat så kommer du att få en blandning av jord och grus. Ta bort någon/några dm ytskick och lägg dit nytt grus med någon separerande fiberduk(?) mellan grus och jord.
 
  • Gilla
cpalm och 1 till
  • Laddar…
Mats-S Mats-S skrev:
Då är det nog mekanisk röjning som gäller, dödar du bara gräset med typ glyfosat så kommer du att få en blandning av jord och grus. Ta bort någon/några dm ytskick och lägg dit nytt grus med någon separerande fiberduk(?) mellan grus och jord.
Tack. Har du tips på nögot smidigt verktyg för mekaniskt röjning? Eller är de sitta å rycka med näven/ elda som gäller?
 
K
S syncmaster skrev:
Tack. Har du tips på nögot smidigt verktyg för mekaniskt röjning? Eller är de sitta å rycka med näven/ elda som gäller?
En spets spade och en korphacka kommer du nog rätt långt med
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.