5 069 läst ·
55 svar
5k läst
55 svar
Åka till polisstation för att blåsa?
Moderator
· Stockholm
· 57 598 inlägg
Vänta bara, snart var det Molgan som körde också.
Då jag gick sista året på gymnasiet kom en klasskamrat sent varvid läraren frågade varför killen var sen.C cpalm skrev:
Min klasskamrat svarade:
"Blev stoppad av polisen"
Den skadeglade läraren:
"Hur mycket blev böterna?"
Klasskamraten:
"Det blev inga, men det tog ju lite tid och därför är jag sen"
Senare under nästa rast frågade vi ju mer ingående om vad som hänt och fick följande berättelse
(notera att detta var ca 1993-94 så laser användes inte , utan det var radar)
Han var sen till skolan och körde 70km/h på fel sida vägen på en visst sträcka (just den sträckan han körde på i den riktning han körde har en lång vänster sväng). Han tyckte han såg nån/något vid sidan av vägen och lite längre fram stod en polis och vinkade in honom.
Polisen kommer fram och säger
"Det gick lite fort det där på fel sida vägen va?"
Varav min klasskamrat svarar
"Nä, jag körde om en ekorre för jag är sen till skolan"
Polisen:
"Du vet om att man inte får väja för småvilt?"
Min iskalla kalsskamrat
"Ja sa att jag körde om en ekorre. Jag väjde inte"
Polisen
"Fan, den ursäkten har jag inte hört tidigare... och då har jag varit polis i 20 år. Du kan fortsätta. Men ta det lugnare hädan efter"
Så .... tror Katja Nyberg körde om en ekorre
Hittade denna som säger att hon förutom de 0.12 promillena hade narkotika i blotet.K Kane skrev:
https://omni.se/nyberg-sd-hade-narkotika-i-blodet/a/zOr97O
”Polisen omhändertog ditt körkort den 28 december 2025, på grund av misstanke om rattfylleri med alkohol och/eller narkotika i blodet, samma dag. Analysbeskedet visar att det fanns narkotika i blodet. Du hade också 0,12 promille alkohol i blodet”, i Transportstyrelsens beslut.
Samnytt bekräftar:M MrDizzy skrev:Hittade denna som säger att hon förutom de 0.12 promillena hade narkotika i blotet.
[länk]
”Polisen omhändertog ditt körkort den 28 december 2025, på grund av misstanke om rattfylleri med alkohol och/eller narkotika i blodet, samma dag. Analysbeskedet visar att det fanns narkotika i blodet. Du hade också 0,12 promille alkohol i blodet”, i Transportstyrelsens beslut.
Allvetare
· Västra götaland
· 10 904 inlägg
Olovlig körning?
Edit: aha, var det där gången när hon filmades köra bil efter, säkert
Edit: aha, var det där gången när hon filmades köra bil efter, säkert
Redigerat:
Om man läser DN:
""Riksdagsledamoten Katja Nyberg åtalas för grov olovlig körning, rattfylleri och flera narkotikabrott. Hon greps med en påse kokain och ett ”snortrör”.
Ett hårprov har visat spår av ecstasy, kokain och amfetamin, enligt åklagaren.""
https://www.dn.se/sverige/riksdagsledamoten-katja-nyberg-atalas/
Och blandar lite med lite osäkrare källor som hävdar att hennes försvarsadvokat begärt håranalysen, så inses att blåljuga som en politiker inför sin försvarsadvokat är en dålig ide.
Hur påvisat bruk av narkotika påverkar körkortsinnehavet vet jag inte, men borde väl bli lite svårare att återfå körkortet...?
""Riksdagsledamoten Katja Nyberg åtalas för grov olovlig körning, rattfylleri och flera narkotikabrott. Hon greps med en påse kokain och ett ”snortrör”.
Ett hårprov har visat spår av ecstasy, kokain och amfetamin, enligt åklagaren.""
https://www.dn.se/sverige/riksdagsledamoten-katja-nyberg-atalas/
Och blandar lite med lite osäkrare källor som hävdar att hennes försvarsadvokat begärt håranalysen, så inses att blåljuga som en politiker inför sin försvarsadvokat är en dålig ide.
Hur påvisat bruk av narkotika påverkar körkortsinnehavet vet jag inte, men borde väl bli lite svårare att återfå körkortet...?
Och undvik sanningar, fakta eller bevis..kashieda skrev: