Boilerplate4U
Medlem
· CEO Tomteverkstan Nordpolen
· 2 414 inlägg
Boilerplate4U
Medlem
- CEO Tomteverkstan Nordpolen
- 2 414 inlägg
För er som är nyfikna.
Det blir bara snabbare & snabbare, senaste halvåret så har jag fått ~200/200Mbs stabilt.
Jo, vi kommer naturligtvis att fibrera, nån gång, framför allt vill vi fibrera masten/basstationen eftersom Teracom börjar ta duktigt betalt för radiolänkarna.
Men funktions & prestandamässigt finns det absolut inget att klaga på.
Det är inte så många bolag/privatpersoner som är villiga att betala för att dra en fiber ~1,5-2km till 1 hushåll, så därför misstänker vi att fibern dröjer.
Är det dessutom glesbebyggt så är ingen intresserad av att förbättra mobiltäckningen(så 5g lär dröja), trots att vi har en godkänd telemast att erbjuda.
Det blir bara snabbare & snabbare, senaste halvåret så har jag fått ~200/200Mbs stabilt.
Jo, vi kommer naturligtvis att fibrera, nån gång, framför allt vill vi fibrera masten/basstationen eftersom Teracom börjar ta duktigt betalt för radiolänkarna.
Men funktions & prestandamässigt finns det absolut inget att klaga på.
Det är inte så många bolag/privatpersoner som är villiga att betala för att dra en fiber ~1,5-2km till 1 hushåll, så därför misstänker vi att fibern dröjer.
Är det dessutom glesbebyggt så är ingen intresserad av att förbättra mobiltäckningen(så 5g lär dröja), trots att vi har en godkänd telemast att erbjuda.
Om nåt nytt hushåll vill ansluta sig kostar det runt 12", månadskostnaden är typ 100:- och sedan tillkommer bredbandet.
Ned runt 100, upp runt 130-140.
De fel som är är oftast fel på fiber nån annanstans.
Vad en nyetablering kostar vet jag inte.
Ned runt 100, upp runt 130-140.
De fel som är är oftast fel på fiber nån annanstans.
Vad en nyetablering kostar vet jag inte.