Hej,
Vårt hus har ett massivt furukök som för trettio år sedan behandlades med äggoljetempera utan pigment. Furuträt gulnar ju med tiden och vi känner att det är dags att byta färg.
Går det att ta bort äggoljetempera? Har i forumet läst att det är nästan omöjligt att nöta bort.
Ifall det inte går att ta bort, kan man måla på den gamla behandlingen med pigmenterad äggoljetempera efter rengöring och räkna med att det håller?
/Vitt blir det