lopec
Du får skicka ett brev med en faktura på ''Förflyttningsavgift'' och se om de betalar ;)

V vedklyv skrev:
Kanske kunde man vränga till det här med dagvattenavgift. Jag har inte mina stuprör anslutna till dagvattenavloppet i gatan. Däremot får jag ta emot det dagvatten från gatan som kommunens brunnar inte kan svälja vid kraftigt regn och vid snösmältning. Detta förpassar jag till grundvattnet. Man kanske kunde debitera kommunen för detta?
 
A arowe17 skrev:
Jag vill minnas att det finns ytterligare ett undantag. Om det är "en lösker man" som har stulit släpet så får man också ta tillbaka sin egendom på plats.
Ja det stämmer men med lösker man menas en person som inte har någon fast bostadsadress alltså en person som flyttar runder en lösdrivare vilket kanske inte är så vanligt nu för tiden.
 
Om man är snabb och tar snön hos grannen inom 24h, är ju självtäkt tillåtet. Återstår bara att bevisa att snön är ens egen. :D
 
Bil o släp måste vara enklare att få tbx. De har ju en registrerad ägare och det är åtminstone lite komplicerat att köpa en bil på gatan o hävda att det är i god tro.
 
Jag blev av med en bil en gång blev stående med en trasig växellåda på en rastplats när vi skulle hämta den va den borta hittade den på en skrot ägaren hade köpt den av en missbrukare som sa att han hade tappat nycklarna så dom tog den på bärgare...
 
Kan berätta en anekdot angående snö. Utanför Kiruna så byggdes det ett nytt bostadsområde för 10- talet år sedan och det ringde en karl till lokalradion och var fly förbaskad. Han hävdade att det var en arkitekt från Stockholm som hade ritat området och att det var glömt att planera in trottoarer.
"He ä väl inte nån som går på trottarerna häruppe.. där ska vi ju he snön!
Men nu när he int finns någe trottoarer finns he ingenstans å he den..
jag får ju för tusan skotta in snön i garaget och låta den smälta bort!!"
 
  • Gilla
  • Haha
Bettan74 och 1 till
  • Laddar…
Andreas_kalmar Andreas_kalmar skrev:
Jag blev av med en bil en gång blev stående med en trasig växellåda på en rastplats när vi skulle hämta den va den borta hittade den på en skrot ägaren hade köpt den av en missbrukare som sa att han hade tappat nycklarna så dom tog den på bärgare...
Hur fick knarkaren tag på registreringsbeviset?
 
Om någon vill ha snö så kom o hämta jag hatar min snö...
Ta allt ihopa;)
Jag blir blöt om skorna. Får ont i ryggen.
Snön omvabdlas till isbana på uppfarten.
Ddt rasar från taket ned på min uteplats.
Får gå upp på glashalt plasttak med livet som insats för att ta bort snön som omvandlats till tung solid massa. Som fastnar i skyffeln så man vid varenda spadtag håller på att åka med.
Jusste min sons snögubbe har smällt åxå..
 
Skynda på att hämta, snart har det regnat och blåst så det är barmark. Får bli "torrkörning" med snöslungan som inte fått arbeta något ännu i år.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.